این ابرخودرو قبلا پورشه ۹۱۱ بود؛ اما حالا هیولایی بی‌شاخ‌ودم است

پنج‌شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸
مطالعه 3 دقیقه
ابرخودرو RML P39 40SE از نمای جلو
خودرو RML P39 را می‌توان تلفیق مهندسی پیشرفته و طراحی مسابقه‌ای برای خلق هیولایی خیابانی توصیف کرد.
تبلیغات

گروه مهندسی RML مستقر در بریتانیا، به‌دلیل اجرای پروژه‌های خیره‌کننده‌ای مانند نیسان Juke-R و نسخه‌ی خیابانی استون مارتین ولکان، نامی شناخته‌شده در دنیای تیونینگ محسوب می‌شود. جدیدترین شاهکار این تیم، مدل P39 40th Special Edition، بر پایه‌ی پورشه ۹۱۱ توربو S ساخته شده و ازنظر قدرت، یک هیولای واقعی است.

فاصله‌ی محورهای P39 40SE نسبت‌به پورشه ۹۱۱ استاندارد کمی بیشتر است. این خودرو به بدنه‌ای از جنس فیبر کربن مجهز شده و قدرت آن نیز بسیار افزایش یافته است. RML با ارتقای توربوشارژرها، اینترکولرها، منیفولدها، سیستم اگزوز Inconel و ECU، خروجی پیشرانه‌ی ۳٫۸ لیتری ۶ سیلندر با دو توربوشارژر را از ۶۴۰ اسب بخار به عدد خیره‌کننده‌ی ۹۰۰ اسب بخار افزایش داده است. گشتاور خودرو مذکور نیز با جهش ۲۰۰ نیوتون‌متری، به عدد نهایی ۱۰۰۰ نیوتون‌متر می‌رسد.

ابرخودرو RML P39 40SE از نمای پشت
ابرخودرو RML P39 40SE

مهندسان RML ادعا می‌کنند P39 40SE در پیست نوربرگ‌رینگ Nordschleife، حدود ۴ ثانیه سریع‌تر از 911 GT3 RS عمل می‌کند و می‌تواند یک دور کامل را در ۶ دقیقه و ۴۵ ثانیه به‌پایان برساند. این شرکت همچنین می‌گوید P39 برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۰٫۲ ثانیه و برای رسیدن به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت، ۰٫۸ ثانیه نسبت به توربو S استاندارد سریع‌تر است (به ترتیب ۴٫۵ ثانیه در مقابل ۵٫۳ ثانیه). حداکثر سرعت خودرو همچنان بدون تغییر روی ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت باقی مانده است.

ابرخودرو RML P39 40SE از نمای بالا
RML Group

RML علاوه‌بر افزایش ۲٫۵ سانتیمتری فاصله محوری، عرض محور جلو و عقب P39 40SE را نیز ۹٫۹ سانتی‌متر افزایش داده و بدنه‌ی خودرو را با نمونه‌ای از جنس فیبر کربن جایگزین کرده است. این بدنه از سیستم آیرودینامیک فعال و سامانه‌ی Drag Reduction با کنترل دستی بهره می‌برد. خودرو در حالت Track می‌تواند در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت تا ۱۳۱۵ کیلوگرم نیروی پایین‌برنده تولید کند که ۴٫۵ برابر بیشتر از توربو S استاندارد است. این عدد در سرعت ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت به ۱۸۳۷ کیلوگرم می‌رسد. حالت Tour نیز ارتفاع خودرو را افزایش داده و ضربه‌گیرها را نرم‌تر می‌کند.

RML کابین خودرو P39 40SE را با صندلی‌های اسپرت جدید مجهز به کمربند ایمنی ۴ نقطه‌ای برای سرنشینان جلو ارتقاء داده است. همچنین صندلی‌های عقب حذف‌شده و با یک رول‌بار نیمه‌قوی جایگزین شده‌اند.

هزینه‌ی ارتقای P39 به قیمت نجومی ۶۴۳ هزار دلار می‌رسد که البته این عدد بدون احتساب قیمت پورشه ۹۱۱ توربو S اهدایی است. این شرکت فقط ۱۰ دستگاه از P39 را تولید خواهد کرد که با رنگ ویژه‌‌ای به نام Ruby Red در دسترس خواهند بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات