شارژ بی‌سیم تاکسی رباتیک سایبرکب تسلا به این شکل انجام می‌شود [تماشا کنید]

یک‌شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
خودرو تسلا سایبرکب Tesla Cybercab نمای بالا و سقف
تاکسی خودران آینده‌نگرانه‌ی تسلا، چگونه به‌طور خودکار و با فناوری شارژ بی‌سیم شارژ می‌شود؟
تبلیغات

ایلان ماسک در رویداد We Robot خود از رؤیایی بلندپروازانه پرده‌برداری کرد که حتی نام نهایی آن هم مشخص نیست. اینکه پروژه‌ی مذکور با نام روبوتاکسی شناخته‌ شود یا سایبرکب، هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما باید به‌یاد داشته باشید که محصول مورد اشاره به مرحله‌ی تولید انبوه هم نزدیک نیست. درواقع، سایبرکب صرفاً ایده‌ی خامی محسوب می‌شود که ایلان ماسک امیدوار است بتواند هیجان تازه‌ای به تسلا تزریق کند.

اکنون ویدیویی کوتاه از روش شارژ بی‌سیم مدل مفهومی سایبرکب دردسترس قرار گرفته است. این ویدیوی رسمی را تسلا منتشر کرد که بسیار چشمگیر به‌نظر می‌رسد. در ویدیو مذکور، صرفاً ایده‌ی خودروی کاملاً خودران به‌نمایش درمی‌آید که به‌صورت کاملاً خودکار از شارژر بی‌سیم برای شارژ مجدد خود استفاده می‌کند.

همان‌طور که متوجه شدید، همه‌ی تصاویری که در ویدیو سایبرکب می‌بینید، فاصله‌ی زیادی با تولید انبوه و حتی تردد در خیابان‌ها دارند. نمی‌توان گفت که هرگز چنین اتفاقی نخواهد افتاد؛ اما نباید فراموش کنیم که سایبرتراک چقدر با تأخیر مواجه شد و چه مشکلاتی برای دارندگانش به‌وجود آمد. سایبرتراک درواقع خودرو خودران محسوب نمی‌شود و فرمان و پدال دارد.

ممکن است در ۱۰ سال آینده، شاهد حضور سایبرکب در سرتاسر جهان باشیم؛ اما پیش‌بینی چنین موضوعی در این مرحله بسیار سخت به‌نظر می‌رسد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات