خودروهای جدید و خوش‌قیمت تسلا سال آینده عرضه خواهند شد

پنج‌شنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
مطالعه 1 دقیقه
خودرو تسلا مدل ۳ پرفورمنس ۲۰۲۴ از نمای نزدیک بخش جلو
تسلا خود را برای عرضه‌ی خودرو برقی ارزان‌قیمت در سال ۲۰۲۵ آماده می‌کند.
تبلیغات

یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف تسلا، قیمت بالای خودروهای الکتریکی آن نسبت‌به مدل‌های بنزینی بوده است. ارزان‌ترین خودرویی که این شرکت درحال حاضر می‌فروشد، ۴۲,۴۹۰ دلار قیمت دارد و میانگین قیمت اولیه‌ی مدل‌های ۲۰۲۴ آن به بیش از ۶۳,۰۰۰ دلار می‌رسد.

تسلا در گزارش مالی سه‌ماهه‌ی سوم اعلام کرد که درحال آماده‌سازی برای عرضه‌ی خودروهای برقی مقرون‌به‌صرفه است. همچنین قیمت فروش محصولات تسلا به‌ازای هر خودرو نیز به پایین‌ترین سطح خود تا کنون یعنی ۳۵,۱۰۰ دلار کاهش یافته است.

براساس گزارش تسلا، برنامه‌های این شرکت درمورد خودروهای جدید، ازجمله مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر و شروع تولید آن‌ها در نیمه‌ی اول ۲۰۲۵ همچنان به‌درستی پیش می‌رود. این خودروها از برخی ویژگی‌های نسل بعدی پلتفرم تسلا و همچنین برخی قابلیت‌های پلتفرم‌های فعلی این شرکت بهره خواهند برد. نکته‌ی مهم‌تر اینکه می‌توان این خودروها را با استفاده از خط تولید فعلی تسلا ساخت.

باوجود موانعی مانند پنجمین فراخوان سایبرتراک و تحقیقات فدرال درمورد ویژگی رانندگی کاملاً خودکار خودروهای الکتریکی تسلا، این شرکت سه‌ماهه‌ی سوم نسبتاً پر رونقی را پشت سر گذاشته است. درآمد خالص این خودروساز با ۸ درصد افزایش به ۲٫۵۱ میلیارد دلار رسید و فروش آن نسبت‌به سال گذشته ۲ درصد افزایش یافت. این گزارش مالی همچنین به روند دست‌نیافتن تسلا به اهداف درآمدی‌اش در یک‌سال گذشته پایان می‌دهد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات