پورشه 99X رونمایی شد؛ خودرو فرمول E با سرعت سرسام‌آور

جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
نمای سه چهارم جلو پورشه 99X خودرو مسابقات فرمول E
پورشه از خودرو 99X مخصوص مسابقات فرمول E رونمایی کرد که شتاب و سرعتی سرسام‌آور دارد.
تبلیغات

پورشه از خودرو جدید فرمول E با نام 99X در نسل سوم GEN3 Evo رونمایی کرد. پاسکال وهرلین (قهرمان جهان)، و آنتونیو فلیکس دا کاستا برای تیم TAG Heuer Porsche، و جیک دنیس و نیکو مولر برای دو خودرو تیم Andretti، پشت فرمان پورشه 99X خواهند بود.

پورشه 99X با احتساب راننده حدود ۸۶۲ کیلوگرم وزن دارد و موتور الکتریکی ۳۰۰ کیلوواتی (۴۰۸ اسب بخار) آن انرژی خود را از یک باتری لیتیوم-یونی ۳۸٫۵ کیلووات‌ساعتی تأمین می‌کند. سیستم احیاء انرژی از ترمز این خودرو راندمان بسیار بالایی دارد و در طول یک مسابقه می‌تواند تا ۵۰ درصد از انرژی مورد نیاز را تأمین کند.

پورشه 99X خودرو مسابقات فرمول E
Porsche

شارژ شدن خودرو فرمول E پورشه در ایستگاه شارژ با استفاده از سیستم شارژ ۶۰۰ کیلوواتی انجام می‌شود. حالت FWD موقت در این خودرو موجب افزایش توان تا ۳۵۰ کیلووات (۴۷۶ اسب‌بخار) می‌شود و زمان رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت را به ۲ ثانیه کاهش می‌دهد. این حالت، عملکرد خودرو را در سبقت‌گیری، شروع مسابقات و «حالت حمله» ارتقا می‌دهد.

هانکوک لاستیک‌های جدید iON با کارایی بالا را توسعه داده است که می‌توانند در برابر نیروهای اعمال شده در طول عملکرد سریع و پراستهلاک این خودرو مقاومت کنند. باله‌ی جلویی اصلاح شده‌ی خودرو جدید پورشه با ایجاد حداکثر نیروی رو به پایین به این لاستیک‌ها کمک می‌کند تا همواره تماس خود را با زمین حفظ کنند.

پورشه 99X خودرو مسابقات فرمول E
Porsche

خودرویی با چنین عملکرد چشمگیری نیاز به طرح و رنگی متناسب دارد. پورشه 99X را در دو رنگ بنفش Sky Metallic و سبز Shade Green Metallic تولید می‌کند. این رنگ‌ها همان رنگ‌هایی هستند که در قدرتمند‌ترین خودرو تولید شده‌ی پورشه، یعنی تایکان توربو GT استفاده می‌شوند.

پورشه 99X اولین حضور عمومی خود را طی جلسات تست پیش‌از فصل اصلی مسابقات و در شهر والنسیای اسپانیا انجام خواهد داد. گابریلا جیلکووا و مارتا گارسیا نیز در طول تست به پاسکال وهرلین و آنتونیو فلیکس دا کاستا خواهند پیوست.

فصل یازدهم فرمول E رسماً در ۷ دسامبر (۱۷ آذر) در سائو پائولو برزیل آغاز می‌شود و مسابقات جهانی آن در شهرهای مکزیکو سیتی، جده، میامی، موناکو، توکیو، شانگهای، جاکارتا، برلین و لندن برگزار خواهند شد.

پورشه 99X خودرو مسابقات فرمول E
پورشه 99X خودرو مسابقات فرمول E
پورشه 99X خودرو مسابقات فرمول E

مسابقات فرمول E می‌توانند نشان دهند که خودروهای فرمول E تا چه حد در مرز نوآوری هستند. تولیدکنندگانی که با خودروهایشان در فرمول E شرکت دارند، اغلب فناوری‌های توسعه‌یافته را به خودروهای تولیدی معمولی منتقل می‌کنند.

اعداد و عملکردی که در خودروهای برقی و فرمول E مشاهده می‌شوند با خودروهای مجهز به پیشرانه‌ی احتراق داخلی قابل دستیابی نیستند. رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت از حالت سکون در دو ثانیه عملکردی است که قابلیت‌های خارق‌العاده‌ی خودروهای الکتریکی را نشان می‌دهد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات