خودروهای آفرود جدید Scout Motors با موتور برقی رونمایی شدند

جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۵
مطالعه 5 دقیقه
اسکات ترا از نمای جانبی و اسکات تراولر از نمای سه‌رخ جلو کنار هم
برند آمریکایی قدیمی اسکات موتورز اسکات تراولر و اسکات تِرا را برای احیای خودروهای خاطره‌انگیز دهه‌ی ۶۰ میلادی‌اش معرفی کرد.
تبلیغات

اسکات موتورز (Scout Motors)، برند نمادین خودروهای آفرود آمریکایی، با دو مدل تمام‌الکتریکی جدید، شاسی‌بلند Traveler و پیکاپ Terra، به بازار بازگشته است. این خودروها که احیای جسورانه‌ی نامی هستند که در دهه‌ی ۱۹۶۰ به تثبیت کلاس شاسی‌بلند کمک کرد، اکنون برای دوران خودروهای برقی بازآفرینی شده‌اند.

اسکات تراولر از نمای جلو
اسکات تراولر
Scout Motors

به‌گزارش Road & Track، اسکات کیو (Scott Keogh)، مدیرعامل اسکات موتورز، در مراسم رونمایی خودروهای تازه‌ی این شرکت بر وفادار بودن به هویت اصلی برند در عین بهره‌مندی از فناوری‌های مدرن تأکید کرد.

او گفت: «ایده‌ی اصلی و اولیه، یعنی خودروهایی مقاوم و چندکاره که هم مناسب ماجراجویی‌های خارج از جاده و هم وظایف خانوادگی باشند، اکنون بیش از همیشه مهم است.»

چراغ پشت اسکات ترا
اسکات تِرا
Scout Motors
اسکات تراولر از نمای سه‌رخ جلو
اسکات تراولر
اسکات ترا از نمای سه‌رخ جلو
اسکات تِرا

هر دو خودرو روی یک پلتفرم اختصاصی با طراحی بدنه روی شاسی (Body On Frame) ساخته شده‌اند و توانمندی‌های آفرود سنتی را با فناوری برقی پیشرفته ترکیب می‌کنند. نسخه‌های تمام‌برقی بردی حدود ۵۶۳ کیلومتری دارند. نسخه‌های برد‌افزوده که از ژنراتوری بنزینی به‌نام Harvester بهره می‌برند، می‌توانند تا ۸۰۴ کیلومتر را طی کنند. این سیستم افزایش برد، باتری را شارژ می‌کند نه اینکه مستقیماً چرخ‌ها را به حرکت درآورد.

اسکات تراولر از نمای عقب
اسکات تراولر
Scout Motors

توانمندی‌های آفرود Traveller و Terra بسیار چشمگیر است؛ آن‌ها دارای محور عقب صلب، دیفرانسیل قفل‌شونده‌ی جلو و عقب و بیش از ۳۰۰ میلی‌متر ارتفاع از سطح زمین هستند. هر دو مدل می‌توانند تقریباً یک متر آب را پشت سر بگذارند و به لاستیک‌های ۳۵ اینچی (۸۸٫۹ سانتی‌متری) تجهیز شده‌اند. سیستم چهارچرخ محرک چهار‌موتوره‌ی آن‌ها حدود ۱۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و رسیدن از سکون به سرعت ۹۶٫۵ کیلومتر‌در‌ساعت نیز تنها ۳٫۵ ثانیه طول می‌کشد.

اسکات ترا از نمای سه‌رخ جلو
اسکات تِرا
Scout Motors

به لطف معماری ۸۰۰ ولتی، هر دو خودرو می‌توانند با حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلووات‌ساعت شارژ شوند. به‌علاوه عرضه‌ی این خودروها با پلاگ استاندارد NACS، به معنی بهره‌مندی آن‌ها از سیستم گسترده‌ی شارژ سریع تسلا است.

اسکات تراولر از نمای سه‌رخ عقب
اسکات تراولر
اسکات ترا از نمای عقب
اسکات تِرا

پیکاپ Terra برای حمل بارهای سنگین مناسب است و توانایی کششی بیش از ۴۵۳۶ کیلوگرم دارد و شاسی‌بلند Traveler می‌تواند بیش از ۳۱۷۵ کیلوگرم را بکشد. هر دو خودرو ظرفیت بار ۹۰۷ کیلوگرم را دارند. Terra دارای بستر بار ۱٫۶۷ متری است که دو خروجی ۱۲۰ ولت و یک خروجی ۲۴۰ ولت برای تغذیه‌ی ابزار یا تجهیزات کمپینگ دارد.

داخل کابین اسکات تراولر
اسکات تراولر
Scout Motors

داخل کابین، Scout برای قابلیت‌های کلیدی، دکمه‌های فیزیکی درنظر گرفته است. خریداران می‌توانند آپشن صندلی نیمکتی سه نفره‌ی جلو را به دلخواه انتخاب کنند. Traveler دارای سقف بازشو خاصی به‌نام Cabana Top است که امکان رانندگی در هوای آزاد را فراهم می‌کند. طراحی داخلی، عناصر قدیمی را با امکانات مدرن همچون قابلیت به‌روزرسانی OTA ترکیب کرده است.

درب باز شده‌ی صندوق عقب اسکات تراولر
اسکات تراولر
نمایی از سقف اسکات تراولر از داخل کابین
اسکات تراولر

قیمت‌های پایه برای Traveler حدوداً ۵۰ هزار دلار و برای Terra حدود ۵۱٬۵۰۰ دلار خواهد بود که احتمالاً شامل اعتبارات مالیاتی نیز می‌شود. اسکات موتورز برنامه دارد این خودروها را مستقیماً به مصرف‌کنندگان بفروشد تا هزینه‌های اضافی نمایشگاه‌های سنتی خودرو را حذف کند؛ با‌این‌حال، علاقه‌مندان به دو خودرو جدید اسکات موتورز باید صبور باشند، چراکه تولید این خودروها تا سال ۲۰۲۷ (در کارخانه‌ی شرکت در کارولینای جنوبی) آغاز نخواهد شد.

احیای اسکات موتورز تحت مالکیت فولکس‌واگن، که برند اسکات را از طریق خرید نویستار اینترنشنال در سال ۲۰۲۰ به‌دست آورد، انجام می‌شود. با‌وجود فعالیت به‌عنوان شرکتی مستقل، اسکات موتورز پیوندهای قوی با فولکس‌واگن دارد و درعین‌حال هویت آمریکایی‌اش را از طریق بخش طراحی و مهندسی در میشیگان و برنامه‌هایی برای تولید مستقیم در ایالات متحده، حفظ می‌کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات