آئودی قصد ایجاد تغییری بزرگ در برندسازی خود در بازار چین دارد. همه آئودی را با نشان چهار حلقهی درهم تنیده میشناسند. اما آئودی در شانگهای، لوگوی جدید خود را که به شکل AUDI روی قسمت جلو پنجرهی خودرو E Sportback الکتریکی نوشته شده، بهنمایش گذاشت. این خودرو پسوند E-tron را نیز ندارد.
گرنوت دوئینر، مدیر عامل آئودی طی بیانیهای مطبوعاتی گفت که امیدوار است این تغییر رویه، مشتریان فناوری پسند چینی که انتظار فناوریهای نوین و رانندگی خودکار را دارند، به سمت آئودی ترغیب کند.
رویترز پیشتر گزارش داده بود که آئودی در نیمهی اول ۲۰۲۴، تنها کمتر از دههزار خودرو در چین فروخته بود. بههمیندلیل این خودروساز قصد دارد تا با یک برندسازی مجدد، حضور خود را در چین جدیتر کند.
آئودی میگوید که مفهوم AUDI E پیشنمایشی از سه مدل سایز متوسط و فولسایز آینده است که از اواسط سال ۲۰۲۵ معرفی خواهد شد.
آئودی با شرکت دولتی SAIC Motors چین مشارکت کرده و فرمین سونرا، مدیر سابق مدلهای الکتریکی خود را بهعنوان مدیرعامل تیم جدید منصوب کرده است. یک پلتفرم دیجیتالی پیشرفتهی جدید از طریق این مشارکت توسعه یافته که دارای معماری ۸۰۰ ولتی است و مفهوم خودروهای سری E را عملی خواهد کرد.
سونرا که ۲۵ سال است در شرکت مادر آئودی، یعنی فولکس واگن کار میکند، میگوید که این مشارکت برای «سازماندهی مشترک توسعه، خرید، تولید و فروش» ایجاد شده است.
خودروسازان داخلی چین مانند BYD با خودروهای ارزان و پیشرفتهی خود، مصرفکنندگان را به سمت خود سوق دادهاند. همین موضوع خودروسازانی مانند فولکس واگن را در این کشور دچار مشکل کرده است.
نظرات