پورشه ظاهرا در توسعه باکستر ۷۱۸ برقی به چالش خورده است

پنج‌شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
PORSCHE 718 BOXSTER 2018 / پورشه ۷۱۸ باکستر ۲۰۱۸
مهندسان پورشه در توسعه‌ی باتری میانی باکستر ۷۱۸ برقی، به‌مشکلات متعددی خورده‌اند.
تبلیغات

شرکت خودروسازی پورشه باشهرت جهانی در تولید خودروهای اسپرت و لوکس، در مسیر تحول به سمت خودروهای الکتریکی، با چالش‌های جدی روبه‌رو شده است. این شرکت که پیش‌تر هدف جاه‌طلبانه‌ای برای فروش ۸۰ درصدی خودروهای برقی تا سال ۲۰۳۰ تعیین کرده بود، اکنون با موانع متعددی در توسعه و عرضه‌ی محصولات الکتریکی خود مواجه شده است.

یکی از مهم‌ترین چالش‌های اخیر پورشه، تأخیر در توسعه‌ی مدل الکتریکی ۷۱۸ محسوب می‌شود؛ گزارش‌ها حاکی از آن است که مهندسان پورشه در کارخانه‌ی نوآوری و توسعه‌ی پورشه با مشکلاتی در توسعه‌ی باتری میانی خودرو ۷۱۸ الکتریکی روبه‌رو شده‌اند. گفته می‌شود که تأمین‌کننده‌ی باتری یعنی شرکت والمِت اتوموتیو، به‌طور مداوم درخواست‌هایی برای تغییرات از سوی پورشه دریافت می‌کند که منجر به افزایش هزینه‌ها شده و اختلافاتی را بین دو شرکت به‌وجود آورده است.

بنابر گزارش Automobil Woche، مشکلات پورشه تنها به مدل ۷۱۸ محدود نمی‌شود؛ چرا‌که نسل بعدی کاین الکتریکی نیز با تأخیر مواجه خواهد شد. علاوه‌بر این، کاهش ۵۰ درصدی تحویل خودرو تایکان در سطح جهانی تا ماه سپتامبر، نشان از کاهش تقاضا برای خودروهای برقی این شرکت دارد. این وضعیت باعث شده تا پورشه در استراتژی خود تجدید نظر کند؛ به‌طوری‌که احتمالاً مدل پانامرا نسل جدید، با موتورهای احتراق داخلی عرضه شود.

همچنین شرکت پورشه، جهت رهایی از مشکلات زیاد ناشی از برقی‌سازی محصولات خود، اعلام کرد که موتور V8 و مدل ۹۱۱ همچنان تا دهه ۲۰۳۰ با موتورهای بنزینی به تولید خود ادامه خواهند داد. حتی پروژه‌هایی که قرار بود به‌طور کامل الکتریکی باشند، ممکن است با گزینه‌های هیبریدی یا موتورهای احتراق داخلی نیز عرضه شوند.

یکی‌دیگر از پروژه‌های مهم پورشه، توسعه‌ی یک شاسی‌بلند بزرگ الکتریکی با نام داخلی K1 محسوب می‌شود که آن هم با احتمال تأخیر روبه‌رو شده است. پورشه همچنین درحال بررسی امکان توسعه‌ی یک شاسی‌بلند سه ردیفه با موتورهای بنزینی بر اساس پلتفرم کاین است؛ چراکه پلتفرم SSP گروه فولکس‌واگن، از سیستم‌های محرکه سنتی پشتیبانی نمی‌کند.

مشکلات پورشه به مسائل فنی محدود نمی‌شود. عرضه‌ی مدل برقی ماکان نیز به‌دلیل مشکلات نرم‌افزاری با تأخیر مواجه شد. از سوی دیگر، مدل بنزینی ماکان که همواره یکی از پرفروش‌ترین محصولات این شرکت بوده، در سال ۲۰۲۶ به‌دلیل قوانین امنیت سایبری، ابتدا در اروپا و پس‌از آن در سطح جهانی از رده‌ خارج خواهد شد. این موضوع می‌تواند چالش‌های جدی برای درآمد پورشه ایجاد کند.

علاوه‌بر چالش‌های فنی و استراتژیک مورد بحث، پورشه با کاهش فروش در چین نیز روبه‌رو است. فروش این شرکت در ۹ ماه اول سال جاری میلادی در چین، حدود ۳۰ درصد کاهش داشته که مجموع این عوامل نشان می‌دهد، پورشه در مسیر گذار به خودروهای الکتریکی، با موانع جدی روبه‌رو شده است. این شرکت نیازمند بازنگری جدی و اصلاح استراتژی‌های خود، در بازار رو‌به‌رشد خودرو است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات