بیامو از سیستم eDrive جدید خود برای خودروهای برقی با وعده دامنه حرکتی بیشتر و شارژ سریعتر رونمایی کرد
بیامو ادعا میکند که با نسل ۶ سیستم eDrive، پیشرفتهای چشمگیری در زمینهی فناوری خودروهای برقی داشته است. این سیستم جدید که در خودروهای برقی Neue Klasse آیندهی بیامو بهکار خواهد رفت، بُرد و سرعت شارژ بیشتری دارد و کارایی کلی را بهبود میدهد.
یکی از مهمترین بهبودهای نسل ۶ سیستم eDrive، باتری جدید محسوب میشود. بیامو با بازطراحی سلولهای باتری خود ۲۰ درصد انرژی بیشتر را در همان فضای قبلی جا داده است. ترکیب این فناوری با تکنولوژی جدید ۸۰۰ ولتی، باعث کاهش ۳۰ درصدی زمان شارژ و افزایش ۳۰ درصدی بُرد خواهد شد. به گفتهی بیامو، حتی امکان دارد برخی مدلها از این آمار نیز فراتر روند. باتریها همچنین قادر به شارژ دوطرفه خواهند بود. تغییرات اشارهشده از آن جهت اهمیت دارند که به دو نگرانی اصلی کاربران خودروهای برقی پاسخ میدهند: مسافتی که میتوان با هربار شارژ پیمود و مدت زمان مورد نیاز برای شارژ مجدد.
واحد مدیریت انرژی بیامو که در کارخانهی لاندشوت این شرکت ساخته شده است، عملکرد باتری را کنترل میکند. این واحد جریان برق را به موتور و سیستمهای دیگر هدایت و با منابع انرژی با ولتاژ بالا و پایین کار میکند. بیامو با توسعهی مستقل سختافزار و نرمافزار، کنترل کاملی روی سیستم خود دارد و بدینترتیب میتواند بهروزرسانیها و بهبودهای آنی را از طریق آپدیتهای نرمافزاری از راهدور ارائه دهد.
بیامو همچنین رویکرد متفاوتی برای طراحی موتورهای برقی، در نظر دارد. درحالیکه این شرکت بهدلیل کارایی و قدرت همچنان از طراحی EESM استفاده میکند، موتورهای ASM را نیز به خط تولید Neue Klasse اضافه کرده است؛ زیرا این نوع موتورها کوچکتر و ارزانتر هستند. بیامو با استراتژی مذکور میتواند پیشرانههای برقی خود را برای خودروهای مختلف سفارشیسازی کند و مدلهایی با یک، دو، سه یا حتی چهار موتور برقی ارائه دهد.
موتور EESM برای نسل ۶ سیستم eDrive بیامو ارتقا یافته و برای سیستم ۸۰۰ ولتی بازطراحی شده است و با بهبود سیستم خنککننده و کاهش وزن، بهرهوری بیشتری دارد. این شرکت همچنین اتلاف انرژی را ۴۰ درصد، هزینهها را ۲۰ درصد و وزن را ۱۰ درصد نسبت به مدل قبلی کاهش داده است.
قطعات پیشرفتهی سیستم eDrive به شیوهای هوشمندانه تولید میشوند. کارخانههای مونتاژ باتری در نزدیکی کارخانههای خودرو در چندین کشور از جمله مجارستان، چین، مکزیک و ایالات متحده ساخته میشوند. این استراتژی به بیامو کمک میکند تا تولید را تضمین و لجستیک را سادهسازی کند. همچنین توافقهایی برای تولید سلولهای باتری با شرکای مختلف در اروپا، چین و ایالات متحده منعقد شده است.
واحد مدیریت انرژی بیامو نیز در کارخانهی لاندشوت این شرکت تولید خواهد شد. موتورهای برقی در کارخانهی استایر در اتریش تولید خواهند شد که سابقهای طولانی در ساخت پیشرانهها دارد.
بیامو همچنین به مسئلهی مهم بازیافت باتریها توجه ویژه دارد. این شرکت با همکاری SK-TES مواد ارزشمندی مانند کبالت، نیکل و لیتیوم را از باتریهای قدیمی بازیابی و دوباره از آنها استفاده میکند. خودروساز مذکور همچنین درحال تحقیق و توسعهی روشهای جدید بازیافت مستقیم برای استفادهی مجدد از مواد موجود در تولید باتری و باتریهای قدیمی است.