توئیتر سیاستش را برای حذف پیام‌های محتوی گفتار تنفرآمیز به‌روزرسانی کرد

جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
توئیتر در سال گذشته اعلام کرده بود که با توهین به مذاهب در شبکه‌ی اجتماعی خود برخورد خواهد کرد. حال این شرکت با به‌روزرسانی سیاست‌های خود قصد دارد تلاش‌هایش را در راستای مقابله با نفرت پراکنی افزایش دهد.
تبلیغات

توئیتر یک بار در سال گذشته سیاست‌هایش را برای مقابله با رفتار زیان‌بار در شبکه‌ی اجتماعی خود به‌روزرسانی کرده بود. این به‌روزرسانی شامل حذف هرگونه گفتار توهین‌آمیز در مورد گروه‌های مذهبی می‌شد. اکنون توئیتر اعلام کرده است که بار دیگر قصد دارد سیاست‌های خود را در زمینه‌ی مقابله با نفرت پراکنی به‌روزرسانی کرده و قانون یاد شده را گسترش دهد؛ بدین ترتیب هرگونه گفتاری که به هر طریق ارزش‌های انسانی گروهی از افراد را به بهانه‌ی سن، معلولیت یا بیماری کمتر جلوه می‌دهند حذف خواهند شد.

مطابق روال گذشته، افرادی که قبل از این تغییر در سیاست توئیتر اقدام به ارسال توئیت‌های توهین‌آمیز کرده باشند تعلیق یا اخراج نمی‌شوند اما در صورت گزارش شدن توئیت‌های قدیمی توسط سایر کاربران، این پیغام‌ها حذف خواهند شد.

این تصمیم جزئی از تلاش‌های فعلی توئیتر برای فراهم آوردن محیطی سالم‌تر برای کاربرانش است. در سال ۲۰۱۸ توئیتر برای دریافت بازخورد کاربران در مورد امنیت شبکه‌ی اجتماعی خود یک نظرسنجی برگزار کرد. در مجموع ۸۰۰۰ نفر از کاربران توئیتر از ۳۰ کشور جهان در این نظرسنجی شرکت کردند. پرتکرارترین پاسخ شرکت‌کنندگان این بود که توئیتر نیاز دارد تا سیاست‌هایش را برای مقابله با رفتارهای زیان‌بار در این پلتفرم واضح‌تر بیان کند. همچنین طبق نظر این افراد، توئیتر نیاز داشت تا در اجرای سیاست‌هایش جدیت بیشتری به خرج دهد.

توئیتر مدعی شده است که در پاسخ به نگرانی‌های کاربران، فرایند آموزش کارکنان مسئول رسیدگی به گزارش‌های نفرت پراکنی را بهبود بخشیده است. همچنین اعلام کرده است که زمان بیشتری برای بررسی قوانین جدید صرف خواهد کرد تا از واضح بودن آن‌ها به میزان کافی اطمینان حاصل کند.

توئیتر قصد دارد از این به بعد با گروهی از متخصصان در خارج از این شرکت همکاری کند تا برای مقابله گفتار تنفرآمیز در مورد موضوعاتی نظیر نژاد، قومیت و ملیت‌های مختلف اطلاعات دقیق‌تری کسب کند. به‌گفته‌ی توئیتر این گروه می‌تواند برای درک نکات حساس تاریخی و منطقه‌ای به این شرکت کمک شایانی کند.

به‌روزرسانی اخیر سیاست توئیتر در پی سرمایه‌گذاری‌های فنی این شرکت برای ارتقای امنیت شبکه‌ی اجتماعی این شرکت صورت می‌گیرد. به‌گفته‌ی توئیتر، این شرکت تا انتهای سال گذشته‌ی میلادی توانسته است به لطف به‌روزرسانی‌های انجام شده در الگوریتم‌های این شرکت ۵۰ درصد توئیت‌های توهین‌آمیز را قبل از گزارش شدن توسط کاربران شناسایی و حذف کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات