چطور در ویندوز از حالت تمام صفحه خارج شویم؟

شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
لپ تاپ اچ‌پی OMEN HP 2021 گیمینگ
برای خروج از حالت تمام‌صفحه هنگام کار با کامپیوترهای ویندوزی، می‌توانید از چند روش بسیار ساده مثل کلیدهای میانبر استفاده کنید.
تبلیغات

گاهی هنگام کار با لپ‌تاپ یا کامپیوتر ویندوزی، به‌طور ناخواسته وارد حالت تمام‌‌صفحه (Full Screen) می‌شویم. این اتفاق می‌تواند هنگام وب‌گردی، تماشای ویدیو، کار روی اسلایدشوها و غیره رخ دهد، اما جای نگرانی نیست؛ زیرا خروج از حالت تمام‌‌صفحه راهکار بسیار ساده‌ای دارد و می‌توان با چند روش مشکل را حل کرد.

برای خروج از حالت تمام‌ صفحه در ویندوز باتوجه‌به شرایط می‌توان از روش‌هایی مثل کلیدهای میانبر و همچنین تسک‌ منیجر استفاده کرد.

خروج از حالت تمام صفحه با کلیدهای میانبر

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای خروج از حالت تمام‌ صفحه در اکثر برنامه‌های ویندوز، استفاده از کلید میانبر F11 است. فرقی نمی‌کند مشغول وب‌گردی، تماشای ویدیو یا حتی بازی باشید؛ با فشردن این کلید به‌سرعت از حالت تمام‌ صفحه خارج می‌شوید.

چندوظیفگی و بهره‌وری با لپ تاپ Zephyrus M16 2022 ایسوس

علاوه‌بر F11، کلید Esc نیز می‌تواند برای خروج از حالت تمام‌ صفحه در برخی از برنامه‌ها کاربرد داشته باشد. به‌هر حال، این کلید به‌طور کلی برای وب‌گردی در حالت تمام‌ صفحه مثل یوتیوب، کاربرد ندارد و مجبور هستید از F11 استفاده کنید.

خروج از حالت تمام صفحه در یوتیوب

برای خارج‌شدن از حالت تمام‌ صفحه هنگام تماشای ویدیو در یوتیوب دو راه دردسترس شما قرار دارد؛ راه اول، استفاده از کلید میانبر F روی کیبورد است که با فشردن آن، به‌سرعت از حالت تمام‌ صفحه خارج می‌شوید.

پخش ویدیو تمام صفحه یوتیوب روی لپ تاپ ویندوزی روی میز چوبی

روش دوم، دبل کلیک دکمه‌ی چپ ماوس روی ویدیوی یوتیوب است. این کار هم مثل کلید F، حالت تمام‌ صفحه را فعال و غیرفعال می‌کند. اگرچه در یوتیوب نمی‌توانید با کلید Esc وارد حالت تمام‌ صفحه شوید، اما برای خروج از حالت مذکور می‌توانید از این کلید استفاده کنید.

خروج اجباری از حالت تمام‌ صفحه با تسک منیجر

گاهی اوقات امکان دارد به‌دلیل خطاهای مختلف، برنامه‌ها در حالت تمام‌‌صفحه فریز شوند. این مشکل می‌تواند کمی آزاردهنده باشد، اما یکی از راه‌های خروج از حالت تمام‌ صفحه در چنین شرایطی، استفاده از کلیدهای میانبر Ctrl + Alt + Delete است. با فشردن کلیدهای یادشده، صفحه‌ی گزینه‌های امنیتی ظاهر می‌شود که در این قسمت باید Task Manager را انتخاب کنید.

تسک منیجر ویندوز ۱۱‍

روش تسک منیجر برای خروج از حالت تمام‌ صفحه‌ی ویندوز در اکثر موارد کار می‌کند. پس‌ از ورود به تسک منیجر، وارد تب Processes شوید. برنامه‌ی فریزشده را پیدا و روی آن کلیک کنید تا انتخاب شود. سپس، دکمه‌ی End Task را بزنید.

به‌عنوان راهی جایگزین، می‌توانید از کلیدهای میانبر Alt + Tab برای جابه‌جایی بین برنامه‌های باز ویندوز استفاده کنید. با این کار حتی از برنامه‌ی فریزشده در حالت تمام‌ صفحه، خارج خواهید شد. البته در موارد نادر که همزمان استفاده از Ctrl + Alt + Del و Alt + Tab بی‌فایده باشد، مجبور هستید کامپیوتر را ری‌استارت کنید.

سوالات متداول زومیت

  • چطور در ویندوز از حالت تمام‌ صفحه خارج شویم؟

    راه‌های مختلفی برای خروج از حالت تمام‌ صفحه در ویندوز وجود دارد که ازجمله می‌توان به میانبرهای صفحه‌کلید مثل F11 یا Esc و همچنین استفاده از تسک منیجر برای برنامه‌های فریزشده اشاره کرد.

  • هنگام تماشای ویدیوهای یوتیوب چطور از حالت تمام‌ صفحه خارج شویم؟

    فشردن کلید F روی کیبورد، سریع‌ترین روش برای خروج از حالت تمام‌ صفحه هنگام تماشای ویدیوهای یوتیوب است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات