هک پلتفرم مولتی‌چین؛ مراقب حملات فیشینگ جدید در توییتر باشید

سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
هکر با هودی مشکی
گروهی از هکرها پس از هدف‌ قرار دادن پلتفرم مولتی‌چین، حمله‌ی فیشینگ جدیدی در توییتر به راه انداخته‌اند.
تبلیغات

هکرهایی که پلتفرم بلاک‌چین مولتی‌چین (Multichain) را هدف قرار دادند، حمله‌ی فیشینگ جدیدی در توییتر به راه انداخته‌اند تا دارایی کاربران را سرقت کنند.

هکرها در ادعایی دروغین به کاربران گفته‌اند که توکن FTM را بین آن‌ها توزیع می‌کنند. توییت‌هایی که چنین ادعایی در آن‌ها مطرح شده، با سرعت بالایی در حال دست‌به‌دست‌شدن هستند. توییت اصلی بارها ری‌توییت و توسط برخی از کاربران بوک‌مارک شده است.

در توییت آمده است که به‌دلیل هک پلتفرم Multichain، شرکت Fantom Foundation تصمیم گرفته است توکن FTM را به‌صورت فوری در بین کاربران توزیع کند: «تمامی کاربرانی که با زنجیره‌ی FTM تعامل داشته‌اند، واجد شرایط هستند.»

بر اساس گزارش کوین‌گیپ، هکرها لینک فیشینگ نیز به‌همراه توییت منتشر کرده‌اند تا کاربران به کلیک روی آن ترغیب شوند. در واقع هکرها خودشان را به‌عنوان Fantom Foundation جا زده‌اند. Fantom Foundation سازمانی غیرانتقاعی و مالک پروتکل Fantom (FTM) است.

پنجشنبه‌ی هفته‌ی گذشته مدیران پلتفرم مولتی‌چین متوجه شدند که حجم برداشت پول به طرز غیرطبیعی افزایش یافته است؛ به‌همین‌دلیل تصمیم گرفتند که تا زمان ریشه‌یابی مشکل، تمامی فعالیت‌ها را تعلیق کنند.

تا پایان روز پنجشنبه، ۱۲۵ میلیون دلار از دارایی‌های مولتی‌چین به سرقت رفته بود. بخش اعظمی از این مبلغ (۱۲۲ میلیون دلار) ازطریق بریج Fantom و در قالب wBTC و USDC و USDT و سایر آلت‌کوین‌ها دزدیده شد.

سی‌زی، مدیرعامل بایننس، پس از هک مولتی‌چین گفت تمامی دارایی‌های صرافی تحت مدیریتش ایمن است. او گفت بایننس مدتی قبل تمامی دارایی‌هایش را از مولتی‌چین خارج کرده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات