ربات تریدر ارز دیجیتال چیست؟ معاملات خودکار ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته

چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
مطالعه 9 دقیقه
ربات معامله گر ارز دیجیتال
ربات‌های معامله‌گر رمرارز می‌توانند بی‌وقفه فرصت‌های معاملاتی را براساس استراتزی‌های شما شناسایی کنند و کاملاً خودکار آن‌ها را انجام دهند.
تبلیغات

حضور در بازارهای رقابتی نیاز به تمرکز، زمان و توجه زیاد دارد. کنترل احساسات هنگام مشاهده‌ی نوسان‌های بزرگ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و برای ساخت استراتژی تکرارپذیر بسیار حیاتی است. البته مدیریت احساسات هنگام معامله در بازارهایی مثل رمزارز حتی برای معامله‌گران باتجربه می‌تواند بسیار پیچیده و سخت باشد.

بازار رمزارزها مفهومی به‌ نام ربات‌های معامله‌گر دارد که می‌تواند به بهبود کنترل احساسات هنگام انجام خرید و فروش‌ها به شما کمک کند.

فهرست مطالب

معرفی ربات تریدر ارز دیجیتال

ربات معامله گر ارز دیجیتال

در دنیای کریپتو، ربات‌های معماله‌گر به ابزارهای محبوبی برای تریدرها تبدیل شده‌اند؛ اما منظور از ربات تریدر رمزارز چیست؟ به‌بیان ساده، ربات‌های معملاتی ارز دیجیتال نرم‌افزارهایی هستند که به‌طور خودکار معاملات را به‌نمایندگی از تریدرها در بازار مذکور انجام می‌دهند.

ربات‌های تریدر رمزارز به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که مجموعه‌ای از قوانین و استراتژی‌ها را براساس شاخص‌های بازار و روندها و عوامل دیگر دنبال می‌کنند. هدف ربات‌های معامله‌گر کریپتو خودکارکردن فرایند انجام معاملات و بهره‌برداری از فرصت‌های بازار و انجام سریع و کارآمدتر خرید و فروش‌ها است.

ربات‌های تریدر رمزارز چگونه کار می‌کنند؟

ربات معامله گر ارز دیجیتال

ربات‌های معامله‌گر کریپتو برای تجزیه‌وتحلیل داده‌های بازار و اجرای معاملات به الگوریتم‌ها و قوانین ازپیش‌تعریف‌شده متکی هستند. آن‌ها به‌طور مداوم بازار را رصد می‌کنند و به‌دنبال الگوها و سیگنال‌ها یا شاخص‌های خاصی هستند که با استراتژی‌های برنامه‌ریزی‌شده مطابقت داشته باشند.

هنگامی‌که ربات تریدر رمزارز فرصت بالقوه‌ای را شناسایی کند، معاملات را به‌طور کاملاً خودکار و بدون نیاز به اقدام انسانی انجام می‌دهد. این اتوماسیون به ربات اجازه می‌دهد تا ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته بدون استراحت و وقفه کار کند و حتی زمانی‌که اکثر معامله‌گران خواب هستند، از حرکت‌های بازار نهایت بهره را ببرد.

انواع ربات‌های معامله‌گر رمزارز

ربات معامله گر ارز دیجیتال

انواع مختلفی از ربات‌های معامله‌گر کریپتو وجود دارند که هرکدام از ویژگی‌ها و استراتژی‌های خاص خود برخوردارند. در‌ادامه، ربات‌های تریدر رایج رمزارز را معرفی می‌کنیم.

ربات آربیتراژ

این نوع ربات‌ها از تفاوت قیمت رمزارزها بین صرافی‌های مختلف استفاده می‌کنند. ربات‌های آربیتراژ دارایی مدنظر را از صرافی‌ای می‌خرند که قیمت کمتری دارد و به صرافی‌ای می‌فروشند که قیمت بیشتری دارد.

آربیتراژ چیست؟ چطور از تفاوت قیمت رمزارز در صرافی‌ها کسب درآمد کنیم؟
آربیتراژ چیست؟ چطور از تفاوت قیمت رمزارز در صرافی‌ها کسب درآمد کنیم؟
مطالعه '9

ربات معاملات روند یا ربات روند

هدف این ربات‌ها سرمایه‌گذاری روی روندهای بازار است. این یعنی دارایی دیجیتال خاصی را با قیمت کمتر می‌خرند و با قیمت بیشتر می‌فروشند.

ربات بازارساز یا مارکت میکر

این ربات‌ها با قراردادن سفارش‌ در هر دو طرف خرید و فروش، نقدینگی را دراختیار بازار قرار می‌دهند و از تفاوت بین قیمت خرید و فروش سود به‌دست می‌آورند.

بازارساز خودکار (AMM) در ارزهای دیجیتال چیست و چگونه کار می‌کند؟
بازارساز خودکار (AMM) در ارزهای دیجیتال چیست و چگونه کار می‌کند؟
مطالعه '7

ربات وام دهنده رمزارز

ربات‌های وام‌دهنده‌ی رمزارز فرایند سپرده‌گذاری و کسب سود از آن را به‌طور خودکار و بدون نیاز به دخالت انسان انجام می‌دهند.

استیکینگ رمزارز چیست و چگونه با آن درآمد کسب کنیم
مطالعه '12

درواقع، معامله‌گران می‌توانند با سپرده‌گذاری یا وام‌دادن دارایی‌های رمزارزی خود به دیگران در پلتفرم‌های مختلف سود کسب کنند و ربات‌های وام‌دهنده این‌ کار را به‌طور خودکار برای شما انجام می‌دهند.

چگونه مناسب‌ترین ربات تریدر رمزارز را انتخاب کنیم؟

ربات معامله گر رمزارز

انتخاب ربات معامله‌گر کریپتو مناسب برای خرید و فروش خودکار موفق بسیار مهم است. در‌ادامه، به چند نکته‌ی اساسی برای انتخاب بهترین ربات تریدر رمزارز اشاره می‌کنیم.

سفارشی‌سازی استراتژی: از رباتی استفاده کنید که امکان سفارشی‌سازی و تنظیم جزئیات مختلف ازجمله ریسک را برای اجرای استراتژی‌های معاملاتی شما ارائه دهد.

بک‌تست و داده‌های گذشته‌ی بازار: ربات تجاری مناسب باید به داده‌های گذشته‌ی بازار و ویژگی‌ بک‌تست دسترسی داشته باشد. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا استراتژی‌های خود را درمقابل شرایط مختلف بازار در گذشته آزمایش کنید و از اثربخشی آن مطمئن شوید.

امنیت و قابلیت اطمینان: مطمئن شوید ربات معامله‌گر شما از اقدامات امنیتی قدرتمند برای محافظت از سرمایه و اطلاعات شخصی بهره می‌برد. قبل‌ از تصمیم‌گیری، درباره‌ی شهرت و سابقه‌ی ربات مدنظرتان تحقیق کنید.

ویژگی‌های اصلی ربات تریدر ارز دیجیتال

مهم‌ترین ویژگی‌های ربات‌های معامله‌گر کریپتو ازاین‌قرارند:

سرعت زیاد

ربات‌های معامله‌گر رمزارز تجاری می‌توانند خرید و فروش دارایی‌ها را با سرعت بیشتر و کارایی بهتر از انسان‌ها انجام دهند و حتی از کوچک‌ترین فرصت‌های بازار نهایت استفاده را ببرند.

اطلاعات بازار به‌روز

ربات‌های تریدر رمزارز استاندارد همیشه به اطلاعات روز بازار دسترسی دارند و براساس تازه‌ترین داده‌های موجود کار می‌کنند. این ربات‌ها می‌توانند به‌صورت شبانه‌روزی بازار را زیرنظر بگیرند و هنگامی‌که اکثر معامله‌گران خواب هستند، از هر فرصتی برای کسب سود بهره ببرند.

الگوریتم‌های هوش مصنوعی

برخی سازندگان ربات‌های تریدر رمزارز، این ابزارها را به هوش مصنوعی مجهز کرده‌اند تا با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی، برای تصمیم‌گیری و انجام معاملات در هر شرایطی، بهترین عملکرد را ارائه دهند. این ویژگی به ربات کمک می‌کند به‌مرور زمان هوشمندتر شود و با درک بهتر نوسان‌های بازار، بیشترین سود را به‌دست آورد.

تجزیه‌وتحلیل دقیق

ربات‌های معامله‌گر کریپتو می‌توانند با استفاده‌ از دستورالعمل‌های ازپیش‌تعریف‌شده و هوش مصنوعی، حجم بسیار زیادی از اطلاعات را در سریع‌ترین زمان ممکن و به‌طور کاملاً دقیق تجزیه‌وتحیل کنند. این اقدام می‌تواند به تصمیم‌گیری‌ ربات‌ها برای انجام معاملات بعدی کمک کند.

صرفه‌جویی در زمان و هزینه

استفاد از ربات‌های معامله‌گر رمزارز باعث صرفه‌جویی درخورتوجه در زمان و هزینه‌های شما خواهد شد. به‌عنوان مثال، اگر هرروز چند ساعت صرف مشاهده‌ی نمودارهای بازار و بررسی استراتژی و تصمیم‌گیری برای معاملات رمزارز می‌کنید، با به‌کارگیری ربات می‌توانید بار این‌ کارها را از دوش خود بردارید و درنتیجه در زمان خود صرفه‌جویی کنید.

علاوه‌براین، شرکت‌هایی که برای کسب سود تریدرهای انسانی استخدام می‌کنند، باید هزینه‌ی زیادی به این افراد بپردازند و درنتیجه درصورت استفاده از ربات‌های تریدر رمزارز، می‌توانند در هزینه‌های خود بسیار صرفه‌جویی کنند.

حذف سوگیری احساسی

ربات‌ها معاملات مختلف را براساس قوانین و استراتژی‌های ازپیش‌‌تعریف‌شده انجام می‌دهند و هنگام اجرای این دستورالعمل‌ها هیچ احساساتی را دخیل نمی‌کنند. بدین‌ترتیب، انجام معاملات بدون احساسات انسانی می‌تواند تأثیر بسیار زیادی روی بهبود نتایج بگذارد.

مشکلات استفاده از ربات تریدر ارز دیجیتال

ریسک در بازار رمزارز

اگرچه ربات‌های معامله‌گر رمزارز مزیت‌های زیادی دارند، امکان دارد هنگام استفاده از آن‌ها با مشکلاتی مواجه شوید.

مدیریت ریسک

ربات‌های تریدر کریپتور در محیطی نظارتی عمل می‌کنند که به‌سرعت در حال تغییر تحول است. معامله‌گران باید از پیامدهای قانونی این ربات‌ها آگاه باشند و از رعایت مقررات مرتبط در حوزه‌ی قضایی خود مطمئن شوند. علاوه‌براین، ربات‌ها باید قابلیت مدیریت دستی ریسک را داشته باشند؛ درغیر‌این‌صورت، خطر ازدست‌رفتن سرمایه همواره وجود خواهد داشت.

خطرهای امنیتی

امکان دارد گاهی‌ اوقات ربات‌های تریدر رمزارز با مشکل فنی یا امنیتی مواجه شوند و درصورت نبود نظارت صحیح، خطر هک و از‌بین‌رفتن سرمایه وجود دارد. علاوه‌براین، باید سعی کنید از ربات‌های مطرح و قانونی استفاده کنید که سازندگان آن‌ها را می‌شناسید.

بهترین ربات تریدر ارز دیجیتال

در‌ادامه برخی از ربات‌های تریدر برتر رمزارز را به شما معرفی می‌کنیم.

ربات تریدر کریپتوهاپر CryptoHopper

ربات CryptoHopper

CryptoHopper ربات معامله‌گر رمزارز مبتنی‌بر ابر است که از رویکرد برنامه‌ریزی‌شده‌ی الگوریتمی استفاده می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا از سیگنال های خارجی برای انجام هوشمند معاملات بهره ببرند. شما می‌توانید ۹ صرافی مختلف ارز دیجیتال ازجمله بایننس، کوکوین، کوین‌بین، کراکن، هابی و OKEX را به آن متصل کنید.

کریپتوهاپر سیگنال‌های رایگان و پولی را از منابع مختلف دراختیار کاربران قرار می‌دهد و شرکتی هلندی آن را توسعه داده است. این ربات از ۳۰ شاخص تجاری و بیش‌ از ۹۰ الگوی کندلی بهره می‌برد و ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته کار می‌کند.

قیمت: نسخه‌ی آزمایشی رایگان، پکیج‌ها مختلف باتوجه‌به امکانات ۱۹ دلار، ۴۹ دلار و ۹۹ دلار در ماه.

ربات تریدر تری کاماس 3Commas

ربات 3commas

ربات‌های 3Commas بسیار مطمئن و انعطاف‌پذیر هستند. شما می‌توانید این ربات‌ها را برای شرایط مختلف بازار پیکربندی کنید. این پلتفرم به شما اجازه می‌دهد تا برای دستیابی به اهداف سرمایه‌گذاری خاص و استراتژی‌های تجاری، موارد مختلفی را سفارشی‌سازی کنید.

شما می‌توانید استراتژی‌های خود را با ربات‌های 3Commas توسعه دهید یا با پرداخت هزینه، از روش معامله‌گران حرفه‌ای کپی‌برداری کنید. حتی برخی افراد ربات‌های خود را به‌‌رایگان دراختیار دیگران قرار می‌دهند.

قیمت: طرح رایگن با ۳ نوع ربات و سایر طرح‌ها شامل پایه، پیشرفته و حرفه‌ای به‌ترتیب ۱۴٫۵ دلار، ۲۴٫۵ دلار و ۴۹٫۵ دلار در ماه.

ربات تریدر زیگنالی Zignaly

ربات زیگنالی

اگرچه زیگنالی نسبت‌به سایر ربات‌های معامله‌گر رمزارز جدید محسوب می‌شود اما امکان اجرای استراتژی‌های معاملاتی از پایه را دراختیار شما قرار می‌دهد. این بازار یکی از بهترین بات‌های معاملاتی کریپتو است زیرا به‌طور رایگان ارائه شده و هیچ سود اضافه‌ای از شما دریافت نمی‌کند.

Zignaly به شما اجازه می‌دهد ربات‌های خودکار یا نیمه‌خودکار ایجاد کنید و چندین معامله‌گر دارد که می‌توانند سیگنال‌های خرید و فروش را به کاربران ارائه دهند. علاوه‌بر این می‌توانید روی انواع جفت‌ارزها و به‌تعداد نامحدود معامله کنید. این ربات از کوکوین، بایننس و ۸ صرافی دیگر پشتیبانی می‌کند.

قیمت: رایگان.

ربات تریدر کوین رول CoinRule

ربات CoinRule

Coinrule یکی از سریع‌ترین ارائه‌دهندگان ربات‌های تجاری با رابط‌کاربری ساده اما پیشرفته و قدرتمند در جهان است. این پلتفرم با حمایت سرمایه‌گذاران برتر مثل Y Combinator و Urban Innovation Fund و همچنین بنیان‌گذاران Twitch، Kayak و Eight Sleep روزانه به هزاران معامله‌گر کمک می‌کند تا میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری را با استراتژی‌های خاص خود به‌طور خودکار در صرافی‌هایی مثل بایننس، کوکوین و کوین‌بیس انجام دهند.

کوین‌رول روند قیمتی بیش‌از ۲۰۰۰ رمزارز برتر جهان را به‌طور مدوام بررسی می‌کند تا فرصت‌های جذاب را به معامله‌گران پیشنهاد دهد. این ربات از هوش مصنوعی برای اجرای استراتژی‌های دست‌چین‌شده و بسیار سودآور بهره می‌برد که قبلاً بارها آزمایش شده‌اند و به شما کمک می‌کنند کم‌تر از یک‌دقیقه ربات اختصاصی خود را پیاده‌سازی کنید.

قیمت: نسخه‌ی محدود رایگان. نسخه‌ی پایه ۳۰ دلار ماه، نسخه‌ی تریدر ۶۰ دلار در ماه و بسته‌ی حرفه‌ای ۴۵۰ دلار در ماه.

ربات تریدر هاس آنلاین HaasOnline

ربات HaasOnline

HaasOnline ازجمله قدیمی‌ترین و معتبرترین ربات‌های معامله‌گر در حوزه‌ی رمزارزها محسوب می‌شود و میان معامله‌گران باتجربه محبوبیت بسیار بالایی دارد. این پلتفرم به شما کمک می‌کند کارایی و سودآوری معاملات خود را به حداکثر برسانید و با استفاده از کلیدهای API به‌راحتی به صرافی‌های مختلف متصل شوید.

HaasOnline از زبان برنامه‌نویسی بومی خود موسوم‌ به HaasScript بهره می‌برد که با استفاده از آن می‌توانید استراتژی‌های معاملاتی را از پایه ایجاد، آزمایش و اصلاح و بدین‌ترتیب حتی پیچیده‌ترین دستورالعمل‌های خرید و فروش را روی آن پیاده‌سازی کنید.

قیمت: مجوز استفاده‌ی آزمایشی دوهفته‌ای به قیمت ۰٫۰۰۱ بیت کوین.

آیا استفاده از ربات معامله‌گر ارز دیجیتال غیرقانونی است؟

استفاده از ربات‌های معامله‌گر رمزارز کاملاً قانونی است. بسیاری از صرافی‌ها ابزارهایی برای ایجاد ربات‌های بهتر دراختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهند و هیچ مقرراتی نیز برای نوع استفاده از ابزارهای مذکور وجود ندارد.

درنهایت باید گفت استفاده از ربات‌ها هیچ‌ مانع قانونی ندارد و می‌توانید با خیال آسوده از آن‌ها برای سودآوری بیشتر در فضای کریپتو بهره ببرید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات