تحلیلگر معروف: اکنون بهترین زمان برای خرید بیت کوین است

پنج‌شنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نموادر قیمت بیت‌کوین / Bitcoin
CryptoBirb با اشاره به داده‌های گذشته‌ی بازار اعلام کرده ماه سپتامبر می‌تواند فرصتی عالی برای خرید بیت کوین و سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها باشد.
تبلیغات

بسیاری از سرمایه‌گذاران نسبت‌به عملکرد ضعیف قیمت بیت کوین در ماه سپتامبر ابراز ناامیدی کردند و برخی دیگر پیش‌از تعطیلات تابستانی با شعار «در ماه می بفروش و بیرون برو» از بازار خارج شدند. بااین‌حال شاید اکنون بهترین زمان ممکن برای تمرکز دوباره روی بازار گسترده‌ی رمزارزها و به‌خصوص بیت کوین باشد.

یکی از تحلیلگران معروف بازار کریپتو که با نام کاربری CryptoBirb شناخته می‌شود با انتشار پستی در ایکس (توییتر سابق) به بازده تاریخی بیت کوین در ماه‌های بعدی سال اشاره کرد. او می‌گوید با نگاه به گذشته، بیت کوین در سپتامبر ضعیف‌ترین عملکرد را داشته و بهترین فرصت برای بازدهی محسوب می‌شود زیرا بازار رمزارزها معمولاً طی ماه اکتبر و نوامبر سودآوری خوبی داشته است.

هفته‌های پایانی سپتامبر می‌تواند فرصتی عالی برای خرید بیت کوین باشد. طبق آمارهای گذشته‌ی بازار، سپتامبر تنها ماه سال محسوب می‌شود که در میانگین کل تاریخچه‌ی معاملات بیت کوین، زیان‌دهی داشته و به‌همین‌دلیل CryptoBirb می‌گوید:

نیمه‌ی دوم سپتامبر، فرصت بسیار خوبی برای خرید بیت کوین است.
- CryptoBirb

البته CryptoBirb اشاره کرده، خرید بیت کوین در ماه سپتامبر، تضمینی بر سودآوری نیست و صرفاً طبق داده‌های آماری می‌تواند زمان خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد و این داده‌ها چیزی درمورد عملکرد قیمت آینده ارائه نمی‌دهند.

سوددهی و زیان دهی رمزارز ها در سال های گذشته

به‌هر حال تاریخ در اکثر مواقع تکرار می‌شود و این مورد به‌خصوص در بازار دوره‌ای بیت کوین بیشتر به‌چشم می‌خورد. بدین‌ترتیب CryptoBirb با نگاه به آمار عملکرد قیمت پادشاه رمزارزها در دو ماه اکتبر و نوامبر، اشاره می‌کند که اواخر سپتامبر احتمالاً بهترین زمان برای گرفتن موقعیت‌ خرید لانگ (خرید با قیمت پایین و فروش با قیمت بالاتر) است. درصورت تمایل می‌توانید سری به مقاله‌ی اصطلاحات ارز دیجیتال بزنید تا با واژه‌ها و عبارت‌هایی مثل لانگ، بیشتر آشنا شوید.

آماری که کوین‌گلس منتشر کرده با نظر CryptoBirb مطابقت دارد. پلتفرم مذکور، تجزیه‌وتحلیل آمار دقیق سود و زیان در بازار بیت کوین را در بازه‌های زمانی مختلف از روزانه تا سه‌ماهه ارائه می‌دهد.

طبق داده‌های موجود، سه‌ماهه‌ی پایانی هرسال میلادی ازنظر آماری سودآورترین دوره برای بازار رمزارزها و بیت کوین بوده و سه‌ماهه‌ی سوم هرسال معمولاً کم‌ترین سوددهی را داشته است.

سوددهی و زیان دهی رمزارز ها در سال های گذشته

بازده معاملات بیت کوین نشان می‌دهد سپتامبر معمولاً قرمزترین ماه سال بوده و فقط در دو سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به‌ترتیب ۲٫۳۵ درصد و ۶٫۰۴ درصد سوددهی داشته است. ازطرف دیگر اکتبر فقط در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ به‌ترتیب منفی ۱۲٫۹۵ درصد و منفی ۳٫۸۳ درصد ضررده بوده و نوامبر نیز در سال‌های ۲۰۱۸، ۲۰۱۹، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به‌ترتیب منفی ۳۶٫۵۷ درصد، منفی ۱۷٫۲۷ درصد، منفی ۷٫۱۱ درصد و منفی ۱۶٫۲۳ درصد ضرردهی داشته است.

به‌هر حال سوددهی ماه نوامبر نیز ازنظر تاریخی در بیشترین میزان ممکن بوده و بنابراین ماه‌های آخر سال در گذشته‌ی بازار معمولاً بیشترین سودآوری را داشته‌اند. البته سرمایه‌گذاران باید توجه داشته باشند خرید و فروش در هر بازار مالی و به‌خصوص رمزارزها که نوسانات بسیار زیادی دارند، همیشه با ریسک‌ همراه است.

طبق داده‌های ارائه شده و تجزیه‌وتحلیل CryptoBirb، اواخر ماه سپتامبر می‌تواند زمان مناسبی برای خرید بیت کوین باشد و ازطرفی به‌نظر می‌رسد بازار نزولی بلندمدت با پایان سال ۲۰۲۲ تمام شده است.

این مقاله صرفاً جنبه‌ی خبری داشته و به‌ هیچ‌وجه توصیه‌ای به خرید و فروش نمی‌کند و زومیت هیچ مسئولیتی درقبال معاملات افراد نمی‌پذیرد.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات