جهش ناگهانی قیمت بیت کوین و اتریوم؛ ماجرا چیست؟

دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
افزایش قیمت بیت کوین
امروز، ارزش هر واحد بیت کوین فقط در ۱۵ دقیقه‌ حدود ۴ درصد رشد کرد و باعث شد پیش‌بینی‌هایی برای صعودی بازار رمزارزها در ماه اکتبر مطرح شود.
تبلیغات

پس‌ از جهش غیرمنتظره در ارزش بیت کوین و سایر رمزارزها در اول اکتبر، بیش‌ از ۷۰ میلیون دلار معاملات کوتاه‌مدت در بازار کریپتو لیکویید شد.

طبق داده‌های پلتفرم تریدینگ‌ویو، پامپ ناگهانی بیت کوین باعث شد تا فقط در ۱۵ دقیقه شاهد افزایش حدود ۴ درصدی ارزش این رمزارز باشیم. در زمان نگارش این مقاله نیز، هر واحد بیت کوین با قیمت ۲۸,۲۱۹ دلار معامله می‌شود.

چارت بیت کوین
چارت بیت کوین

به‌طور مشابه، قیمت هر واحد اتریوم افزایش یافت و در جهشی کوتاه تا ۴٫۷ درصد رشد کرد. درواقع، ارزش هر واحد از دومین رمزارز برتر جهان ازنظر ارزش بازار، به ۱,۷۷۰ دلار هم رسید و در لحظه‌ی نوشته‌شدن این مقاله، با قیمت ۱,۷۳۱ دلار خریدوفروش می‌شود.

حرکت صعودی ناگهانی بازار رمزارزها باعث شده است تا اکثر افراد جامعه‌ی ارز دیجیتال دچار سردرگمی شوند. بااین‌حال، بسیاری از تحلیلگران می‌گویند که این حرکت با پیش‌بینی‌های افزایش قیمت در ماه اکتبر مطابقت دارد.

قیمت بیت کوین در ماه های سال
مقایسه‌ی قیمت بیت کوین در ماه‌های مختلف از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۳

درواقع، به‌دلیل اینکه ارزش بیت کوین و سایر رمزارزها معمولاً در اکتبر افزایش می‌یابد، برخی معامله‌گران این ماه را Uptober نامیده‌اند. داده‌های کوین‌گلس نشان می‌دهد که از سال ۲۰۱۳ تاکنون، ارزش بازار رمزارزها در ماه اکتبر فقط دو بار بازدهی منفی داشته است.

یکی از رویدادهایی که بازار رمزارز با خوش‌بینی درانتظار آن به‌سر می‌برد، تأیید احتمالی صندوق قابل‌معامله‌‌ی بیت کوین در بورس است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌ متحده آن را انجام خواهد داد. به‌هر‌حال، اکثر تحلیلگران ژانویه‌ی ۲۰۲۴ را به‌عنوان محتمل‌ترین تاریخ برای اعلام ETF بیت کوین می‌دانند.

وضعیت بازار رمزارز
حجم سرمایه‌ی لیکوییدشده به‌دلیل جهش صعودی بازار رمزارزها

اگرچه افرادی که معاملاتی در جهت صعود بازار (لانگ) گرفته‌اند از جهش قیمتی بیت کوین در دو روز گذشته بسیار خوشحال هستند، کسانی‌ که در جهت نزول بازار معامله گرفته بودند، متحمل ضرر شده‌اند که جمع آن به ۷۰ میلیون‌دلار می‌رسد.

داده‌های کوین‌گلس نشان می‌دهد که فقط در دو ساعت نزدیک به ۳۶ میلیون دلار معاملات کوتاه‌مدت بیت کوین و ۲۳ میلیون دلار معاملات کوتاه‌مدت اتریوم به‌دلیل حرکت ناگهانی اخیر بازار لیکویید شده‌اند.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات