اعترافات مدیرعامل بایننس دید معامله‌گران بازار کریپتو را نزولی نکرده است

چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
بیت کوین گلد
اگرچه در روزهای اخیر اتفاقات بدی برای CZ، مدیرعامل بایننس و این صرافی بزرگ رخ داده؛ اما دید معامله‌گران به بازار همچنان صعودی است.
تبلیغات

چانگ‌پنگ ژائو، مالک بایننس استعفا داد و به‌دلیل نقض قوانین ضد‌پول‌شویی ایالات‌ متحده و با جریمه‌ای ۴٫۳ میلیارد دلاری گناهکار شناخته شد. این اتفاق پس‌ از سقوط صرافی FTX بزرگ‌ترین ضربه به بازار رمزارزها بوده است. به‌هر‌حال، نگاه معامله‌گران به رویدادهای مرتبط با ارز دیجیتال تفاوت بسیار زیادی با دید افراد عادی دارد.

پس‌ از انتشار اخبار بایننس، معامله‌گران در بازار آپشن (Option) تمایل زیادی به خرید بیت کوین نشان داده‌اند و این موضوع از تمایلات صعودی مداوم در بازار ارز دیجیتال حکایت می‌کند.

پاتریک چو، رئیس پوشش فروش نهادی در Paradigm، به کوین‌دسک گفت: «در فضای آپشن، شاهد افزایش علاقه‌ی معامله‌گران به سرمایه‌گذاری در قراردادهایی هستیم که تا مارس ۲۰۲۴ منقضی می‌شوند.»

قبل‌ از ادامه‌ی موضوع اجازه دهید، تعریف بسیار ساده‌ای از اصلاح کال آپشن (Call Option) ارائه دهیم. این نوع معاملات حق خرید یا فروش اوراق بهادار خاصی را در تاریخ خاصی و با قیمت مشخص به معامله‌گران می‌دهند.

افزایش خرید بیت کوین ۴۵ هزاردلاری در بازار آپشن
افزایش خرید بیت کوین ۴۵ هزار دلاری در بازار آپشن که تاریخ انقضای آن‌ها مارس ۲۰۲۴ است.

داده‌های تحلیلگران نشان می‌دهد که فعالان بازار اوایل چهارشنبه ۵۵۰ قرارداد ۴۵ هزار دلاری بیت کوین را در Deribit معامله کرده‌اند که تاریخ انقضای آن‌ها مارس ۲۰۲۴ است. خریدارانی که انتظار افزایش قیمت بیت کوین در ماه‌های آینده را دارند، مبلغی معادل ۱٫۵ میلیون دلار پرداخت کردند و در Deribit هر قرارداد آپشن نشان‌دهنده‌ی یک واحد بیت کوین است.

به‌طور‌کلی، قراردادهای کوتاه‌‌مدت و بلندمدت آپشن همچنان با قیمت زیاد معامله می‌شوند و این یعنی بازار رمزارزها به‌دلیل اتفاقات اخیر بایننس، انتظار ایجاد تغییرات منفی زیادی ندارد.

احساسات کلی بازار ارز دیجیتال این است که سازمان‌های نظارتی ایالات‌ متحده با پاک‌سازی صنعت مذکور، زمینه را برای تأیید اولین صندوق قابل‌معامله‌ی بیت کوین (ETF) مستقر در این کشور فراهم کرده‌اند. انتظار می‌رود تأیید ETF بیت کوین باعث افزایش حضور سازمان‌ها و نهادها و شرکت‌های بزرگ در بازار کریپتو و سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات