عجیب‌ترین پیش‌بینی‌ها برای بیت کوین در سال ۲۰۲۴: قیمت نیم میلیون دلاری در راه است

دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
افزایش قیمت بیت کوین
با ورود به سال ۲۰۲۴، تحلیلگران مشهور حوزه‌ی رمزارز پیش‌بینی‌های جالبی درمورد افزایش قیمت بیت کوین مطرح کرده‌اند.
تبلیغات

ارزش بیت کوین در سال ۲۰۲۳ افزایش چشمگیری داشت و در این‌ مدت حدود ۱۵۵ درصد رشد کرد. اکنون برخی تحلیلگران صنعت رمزارز و حتی تحلیلگران سایر بازارهای مالی پیش‌بینی‌های خود را از قیمت پادشاه رمزارزها در سال ۲۰۲۴ ارائه داده‌اند.

بیت کوین پس‌ از رسیدن به رکورد قیمتی جدیدی در سال ۲۰۲۱، دوران بسیار سختی را در سال ۲۰۲۲ سپری کرد و با اتفاقاتی مثل فروپاشی لونا و ورشکستگی صرافی FTX مواجه شد. علاوه‌براین در سال ۲۰۲۳ مدیرعامل بایننس ملقب به سی‌زی به اتهاماتی مثل پولشویی اعتراف و وزارت دادگستری ایالات‌ متحده جریمه‌ای سنگین در حدود ۴٫۳ میلیارد دلار برای او تعیین کرد.

اکنون دو پرونده‌ی پرمخاطب در راه هستند که از نظر بسیاری مدیران فعال در حوزه‌ی کریپتو، فرصتی برای حرکت افزایشی محسوب می‌شوند. با بازگشت شور و اشتیاق به بازار ارزهای دیجیتال، برخی تحلیلگران روند صعودی جدیدی برای بیت کوین پیش‌بینی می‌کنند که مهم‌ترین دلیل آن نزدیک‌ شدن به رویداد هاوینگ بیت کوین و تأیید صندوق قابل‌ معامله‌ی این رمزارز (ETF) در ایالات‌ متحده است.

هاوینگ هر چهار سال یک‌بار اتفاق می‌افند؛ جایی‌ که پاداش‌های استخراج بیت کوین جدید در شبکه‌ی این رمزارز نصف می‌شود. این اقدام برای جلوگیری از تورم و محدودیت ۲۱ میلیون توکن پادشاه رمزارزها در نظر گرفته شده است و با هر هاوینگ شاهد افزایش شدید قیمت بیت کوین بوده‌ایم.

از طرف دیگر، هیجان زیادی برای تأیید ETF بیت کوین ازسوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌ متحده وجود دارد؛ سازمانی که همیشه مخالف سرسخت بیت کوین و ارزهای دیجیتال بوده است. این یعنی سرمایه‌گذاران می‌توانند محصولی مرتبط با بیت کوین را در بازار سهام خرید و فروش کنند و نیاز به استفاده از صرافی یا نگه‌داری مستقیم رمزارزها نخواهند داشت و در نتیجه تعداد فعالان کریپتو به‌میزان چشمگیری افزایش خواهد یافت. در ادامه به پیش‌بینی‌های جالب برخی تحلیلگران رمزارز برای سال ۲۰۲۴ می‌پردازیم.

بیت کوین / Bitcoin / بیتکوین درحال آتش گرفتن طرح گرافیکی

مارک موبیوس سال ۲۰۲۲ به‌درستی پیش‌بینی کرد بیت کوین که در آن زمان بالای ۲۸ هزار دلار قیمت داشت، به سطح ۲۰ هزار دلار خواهد رسید و سپس انتظار داشت سال ۲۰۲۳ شاهد رسیدن قیمت این رمزارز به ۱۰ هزار دلار باشیم که البته محقق نشد. او می‌گوید تا پایان سال ۲۰۲۴ قیمت بیت کوین می‌تواند به ۶۰ هزار دلار هم برسد.

یوری یانگ، اقتصاددان ارشد شرکت استخراج رمزارز بیت ماینینگ اعتقاد دارد بیت کوین در سال ۲۰۲۴ می‌تواند به ۷۵ هزار دلار برسد. او دلیل اصلی پیش‌بینی خود را به تأیید ETF پادشاه رمزارزها نسبت می‌دهد؛ زیرا سرمایه‌گذاران نهادی بیشتری به خرید این دارایی دیجیتال ترغیب خواهند شد.

جیمز باترفیل، رئیس تحقیقات CoinShare نیز دید مثبتی به صعود بیت کوین در سال ۲۰۲۴ دارد و او هم به تأیید ETF اشاره می‌کند. از نظر باترفیل، قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴ بالأخره می‌تواند به سطح ۸۰ هزار دلار برسد.

آنتونی ترنچف، از فعالان نام‌آشنای بیت کوین و بنیانگذار صرافی رمزارز Nexo معتقد است قیمت این رمزارز می‌تواند در سال ۲۰۲۴ به ۱۰۰ هزار دلار برسد. او سال ۲۰۲۲ نیز پیش‌بینی کرد قیمت هر واحد بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید اما چنین اتفاقی رخ نداد و در عوض شاهد سقوط طولانی‌مدت اولین ارز دیجیتال جهان بودیم.

استاندارد چارترد نیز در ماه آوریل گفت قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴ به سطح ۱۰۰ هزار دلار نزدیک خواهد شد و مهم‌ترین عامل برای این اتفاق را تأیید ETF بیت کوین می‌داند. این شرکت همچنین به رویداد هاوینگ اشاره کرد که می‌تواند به رشد چشمگیر قیمت رمزارز مذکور کمک کند.

کارول الکساندر، استاد امور مالی دانشگاه ساکس نیز سابقه‌ی نسبتاً خوبی در پیش‌بینی قیمت بیت کوین دارد و او نیز قیمت ۱۰۰ هزار دلاری را برای بیت کوین در سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی کرده است.

Matrixport که درواقع شرکت خدمات مالی رمزنگاری است، با انتشار یادداشتی در ماه نوامبر پیش‌بینی کرد قیمت بیت کوین تا آوریل ۲۰۲۴ به ۶۳ هزار دلار و تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۱۲۵ هزار دلار خواهد رسید.

ست گینز از شرکت CoinFund در گفت‌وگو با CNBC اعلام کرد: «بیت کوین همبستگی معکوس قدرتمندی با دلار و بازدهی واقعی دارد و هردو آن‌ها اکنون در حال کاهش هستند. انتظار می‌رود با تأیید ETF بیت کوین، جریان ورودی نقدینگی به این رمزارز به‌میزان چشمگیری افزایش یابد و از طرفی هیجان زیادی برای تأیید ETF اتریوم در پایان سال ۲۰۲۴ وجود دارد.»

گینز ادعا می‌کند قیمت بیت کوین در چرخه‌ی بعدی حرکت صعودی این رمزارز می‌تواند به یک میلیون دلار هم برسد اما انتظار منطقی‌تر برای ۲۰۲۴ را بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار دلار می‌داند.

این مقاله صرفاً جنبه‌ی خبری دارد و پیشنهاد سرمایه‌گذاری نیست. لطفاً تا زمانی که دانش کافی درباره‌ی رمزارزها پیدا نکرده‌اید، در این حوزه سرمایه‌گذاری نکنید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات