مدیرعامل برند «دل» از علاقه به بیت‌کوین می‌گوید

شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکل دل با پس زمینه ای آبی و مشکی و نماد بیت کوین
مدیرعامل دل با برگزاری نظرسنجی در ایکس (توییتر)، موجی از هیجان میان علاقه‌مندان حوزه‌ی کریپتو به‌راه انداخته است.
تبلیغات

نظرسنجی اخیر مایکل دل، رئیس و مدیرعامل شرکت دل، در ایکس (توییتر سابق)، توجه بسیاری از افراد را به‌ خود جلب کرد. کاربران باید در این نظرسنجی بین گزینه‌هایی مانند هوش مصنوعی، بیت کوین، عشق و روابط به مهم‌ترین فناوری ازنظر خود رأی می‌دادند.

بیت کوین با کسب حدود ۴۵ درصد از آرای نظرسنجی مایکل دل (۲۱,۳۸۰ رأی از مجموع ۴۷,۵۱۳ رأی) در صدر جدول قرار گرفت. باتوجه‌به اینکه مدیرعامل دل قبلاً بارها درباره‌ی علاقه‌اش به بیت کوین صحبت کرده است، این نتیجه چندان هم دور از انتظار نبود.

علاقه‌مندان پرشور بیت کوین به‌سرعت به اقدامات اخیر مایکل دل واکنش نشان دادند و صرافی‌هایی مانند کراکن نیز به این موج پیوستند. این اقدامات باعث شد تا گمانه‌زنی‌های بیشتری درباره‌ی علاقه‌ی مجدد مدیرعامل شرکت دل به بیت کوین مطرح شود.

زمانی‌که دل پیامی از مایکل سیلور، بنیان‌گذار شرکت مایکرواستراتژی را بازنشر کرد، هیجان‌های مربوط به علاقه‌ی او به بیت کوین باردیگر میان جامعه‌ی کریپتو افزایش یافت. در این پیام آمده بود: «بیت‌ کوین همان کمیابی دیجیتال است.» جالب اینکه یک روز قبل از بازنشر پست مذکور، مدیرعامل دل جمله‌ای با این مضمون توییت کرده بود: «کمیاب‌بودن ارزش ایجاد می‌کند.» این اتفاقات باعث افزایش چشمگیر شایعات درباره‌ی علاقه‌ی بسیار زیاد مایکل دل به بیت کوین شد.

پیامدهای این اقدام شرکت‌هایی مانند دل یا اپل، می‌تواند فراتر از حد انتظار باشد. این اتفاق نه‌تنها به تثبیت بیت کوین به‌عنوان نوعی دارایی کمک می‌کند؛ بلکه باعث گسترش پذیرش ارزهای دیجیتال در نهادها و سازمان‌های بزرگ خواهد شد.

شرکت دل در سال ۲۰۱۴ بیت کوین را به‌عنوان یکی از روش‌های پرداخت پذیرفته بود که البته در سال ۲۰۱۷ به‌دلیل تقاضای اندک، پذیرش رمزارز مذکور را متوقف کرد. با وجود این سابقه، تحرکات اخیر دل خوش‌بینی زیادی در جامعه ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات