چطور به کیف پول تراست والت ارز دیجیتال منتقل کنیم؟

دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
کیف پول تراست والت لوگوی سبز
تراست والت کیف پولی چند ارزی برای ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال است، بنابراین دانستن نحوه‌ی ارسال و دریافت ارز دیجیتال در این کیف پول اهمیت دارد.
تبلیغات

کیف پول تراست والت در سال ۲۰۱۸ توسط صرافی بایننس خریداری شد و اکنون بیش از ۷۰ میلیون کاربر دارد. این کیف پول از رمزارزهایی چون بیت کوین، اتریوم، اتریوم کلاسیک و BNB کوین پشتیبانی می‌کند. همچنین با تراست والت می‌توان استیکینگ و کسب سود انجام داد یا به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز دسترسی پیدا کرد.

یکی از بهترین کاربردهای تراست والت، دریافت دستمزد از سایت های فریلنسری با ارز دیجیتال است که اجازه می‌دهد بدون مشکلات روش‌های سنتی، درآمدهای خود را از سرتاسر جهان به‌صورت رمزارز دریافت کنید.

در این مقاله با نحوه‌ی راه‌اندازی، استفاده و انتقال ارز دیجیتال به کیف پول تراست آشنا می‌شویم.

دانلود Trust Wallet

برای دانلود تراست والت وارد قسمت دانلود از وب‌سایت رسمی آن شوید. این کیف پول برای اندروید و iOS در تلفن همراه و همچنین به‌صورت افزونه‌ی مرورگر کروم در دسترس است.

نحوه‌ ساخت کیف پول جدید در تراست والت

پس از دانلود و اجرای اپلیکیشن تراست والت و کلیک روی «Get Started»، دو گزینه‌ی زیر نمایش داده می‌شود:

  • ایجاد کیف پول جدید: از این گزینه برای ایجاد کیف پولی جدید و خالی از هر ارز دیجیتال استفاده کنید. آدرس‌های ساخته‌شده برای رمزارزها در این گزینه قبلاً استفاده نشده‌اند و به‌طور اختصاصی برای کاربر ساخته می‌شوند.
  • بازیابی کیف پول پیشین: اگر پیش از این کیف پول تراست والت داشته‌اید و به‌دلیل نصب مجدد برنامه یا نصب روی دستگاه جدید می‌خواهید کیف پول پیشین خود را بازیابی کنید، از این گزینه استفاده کنید.

سپس نوبت به انتخاب پین کد ۶ رقمی می‌رسد، این کد برای قفل‌گشایی برنامه به کار می‌رود.

ساخت کیف پول جدید یا بازیابی کیف پول قبلی در تراست ولت. انتخاب پین کد در تراست والت
ساخت کیف پول جدید یا بازیابی کیف پول قبلی و انتخاب پین کد در تراست والت.

گام بعدی یادداشت کلمات بازیابی (Secret Phrase) است. این کلمات کنترل کامل رمزارزها را در دست دارنده‌ی آن قرار می‌دهد، بنابراین این کلمات را با دقت در جایی امن یادداشت کنید و به هیچ عنوان آن را در اختیار دیگران قرار ندهید. دقت کنید اگر این کلمات را گم کنید، ارزهای دیجیتالتان را برای همیشه از دست خواهید داد.

اکنون گزینه‌ی «Back up manually» را انتخاب کنید، سپس تیک‌های اطلاعات نمایش داده‌شده را بزنید و روی «Continue» کلیک کنید.

سپس نوبت به وارد کردن کلمات بازیابی به ترتیبی که برایتان نمایش داده شده، می‌رسد؛ این کار برای اطمینان از یادداشت صحیح کلمات است. فراموش نکنید کلمات را به‌صورت دیجیتال و در محیط‌های آنلاین ذخیره نکنید.

یادداشت و ذخیره کلمات بازیابی در تراست والت
یادداشت و ذخیره‌ی کلمات بازیابی در تراست والت

نحوه‌ انتقال ارز دیجیتال به تراست والت

اکنون که کیف پولتان را فعال کرده‌اید، می‌توانید به منوی اصلی تراست والت دسترسی داشته باشید و رمزارزهای مورد نظرتان را اضافه کنید. برای این منظور همانند شکل زیر روی مدیریت رمزارزها (Manage crypto) کلیک کنید. اگر این گزینه را پیدا نمی‌کنید، کافی است کمی به پایین صفحه اسکرول کنید.

در صفحه‌ی بازشده، روی رمزارزی دلخواه مانند بیت کوین کلیک کنید تا آدرس مربوط به آن رمزارز برایتان ساخته شود. همچنین می‌توانید روی علامت «+» در گوشه بالا سمت راست کنید تا رمزارزهای دیگر را به کیف پول اضافه کنید.

نحوه اضافه کردن ارز دیجیتال به کیف پول تراست والت
نحوه‌ی اضافه کردن ارز دیجیتال به کیف پول تراست والت

شیوه‌ی دریافت رمزارز در تراست والت

برای دریافت رمزارز در تراست والت نیاز به آدرس کیف پول دارید. برای این کار بر اساس گام قبل رمزارز دلخواه را فعال کنید، سپس در صفحه‌ی اصلی روی رمزارز کلیک کنید. در صفحه‌ی بازشده می‌توانید وضعیت حساب خود را ببینید.

اکنون برای دریافت رمزارز روی «Receive» کلیک کنید تا آدرس دریافت را به دست آورید. این آدرس را می‌‎توانید در اختیار فرستنده قرار دهید تا برایتان رمزارز ارسال کند یا زمانی که می‌خواهید از صرافی ارز دیجیتال ایرانی برای خود رمزارز منتقل کنید، می‌توانید از آدرس یادشده استفاده کنید.

شیوه‌ی ارسال رمزارز در تراست والت

برای ارسال رمزارز در تراست والت نیز مانند گام پیشین، پس از فعال‌سازی، در صفحه‌ی اصلی روی رمزارز کلیک کنید. سپس برای ارسال روی «Send» کلیک کنید. اکنون آدرس گیرنده و مقدار رمزارز ارسالی را وارد کنید. دقت کنید برخی رمزارزها نیاز به وارد کردن اطلاعات اضافی مانند Memo در BNB یا کامنت در تون کوین دارند.

سایر ویژگی‌های کاربردی Trust Wallet

در ادامه با برخی از تنظیمات تراست والت که در هنگام انتقال ارز دیجیتال مفید است، آشنا می‌شویم.

انتخاب ارز فیات مناسب

با انتخاب ارز فیات می‌توانید نرخ تبدیل بین آن ارز و دارایی‌های کریپتویی را ببینید. ارز فیات پیش‌فرض در تراست والت دلار است، اما در صورت نیاز می‌توان آن را به یورو یا پوند تغییر داد. برای این منظور باید از منوی تنظیمات (گزینه‌ی چرخ‌دنده در بالا سمت چپ)، وارد «Preferences» شوید و سپس از گزینه‌ی «Currency» ارز فیات مناسب را انتخاب کنید.

فعال‌سازی اعلان‌ها و اخطار تغییر قیمت

فعال‌سازی نوتیفیکیشن این امکان را به کاربر می‌دهد تا در هنگام دریافت رمزارز در کیف پول، هشدار دریافت کند. برای فعال‌سازی اعلان از منوی تنظیمات، گزینه‌ی «Notification» را انتخاب کنید، سپس تیک مربوط به «Allow push notification» را فعال کنید.

برای فعال‌سازی اخطار تغییر قیمت نیز کافی است از منوی تنظیمات وارد «Price Alerts» شوید و تیک مربوط به فعال‌سازی را علامت بزنید.

سواپ

یکی از امکانات تراست والت، Swap یا تبدیل مستقیم رمزارز به دیگری است. باید توجه داشت که کوین یا توکن‌هایی که می‌خواهید سواپ کنید باید در یک شبکه‌ی بلاک‌چین باشند.

برای این منظور در صفحه‌ی اصلی روی تب «Swap» کلیک کنید تا فهرست رمزارزهای موجود نمایش داده شود؛ سپس رمزارز دلخواه را انتخاب کنید. در صفحه‌ی بازشده می‌توان رمزارز اولیه و ثانویه را انتخاب کرد.

استیکینگ

امکان دیگری که در تراست والت وجود دارد، استیکنیگ (Staking) یا کسب سود از دارایی‌های راکد است. این ویژگی در کیف پول‌های نرم‌افزاری مانند تراست و کیف پول سخت افزاری چون لجر وجود دارد.

برای استفاده از امکان استیکینگ در صفحه‌ی اصلی روی تب «Earn» کلیک کنید تا لیست رمزارزهای موجود نمایش داده شود. در سمت راست هر طرح پیشنهادی، مقدار APR یا نرخ درصدی سالیانه‌ی آن نیز نوشته شده است.

با کلیک روی هر طرح می‌توان اطلاعاتی چون مقدار رمزارز موجود، مقدار استیک ‌شده، حداقل مقدار مورد نیاز برای شرکت در طرح، APR و زمان قفل دارایی را مشاهده کرد.

اکنون کافی است روی گزینه‌ی «Stake» کلیک کنید و پس از وارد کردن مقدار دلخواه، ولیدیتور را مشخص کنید. ولیدیتورها کسانی هستند که به آن‌ها اجازه‌ی استفاده از دارایی برای تأمین امنیت بلاک چین‌های اثبات سهام داده می‌شود.

دیفای

یکی از جذاب‌ترین امکاناتی که در کیف پول ارز دیجیتال می‌تواند وجود داشته باشد، دسترسی به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApp) است. با استفاده از این اپلیکیشن‌ها می‌توان از خدمات مختلفی چون سواپ، استیکینگ، وام‌دهی، لوریج و بازی‌های کریپتویی دسترسی پیدا کرد.

برای این منظور کافی است در صفحه‌ی اصلی روی تب «Discover» کلیک کنید و از میان دَپ‌های پیشنهادی یکی را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید در بالای صفحه نام یا URL دپ دلخواه را وارد کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات