این دو عامل مهم شاید قیمت تون‌کوین را به ۶ دلار برسانند

یک‌شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳
مطالعه 3 دقیقه
بیت ۲۴
با بررسی وضعیت تون کوین، نشانه‌هایی از احیای بازار رمزارزها دیده می‌شود و قیمت این توکن نیز می‌تواند رشد خوبی را تجربه کند.
تبلیغات

ارز دیجیتال مرتبط با تلگرام یعنی تون کوین (TON)، درحال‌حاضر با قیمت ۵٫۳۶ دلار معامله می‌شود و تلاش می‌کند تا سطح حمایتی کلیدی خود را پس بگیرد.

یکی از عوامل مهمی که بر احساسات بازار نسبت‌ به تون کوین تأثیر می‌گذارد، درصد سرمایه‌گذارانی است که در سود هستند. با بررسی آدرس‌های کیف پول ارز دیجیتال فعال تون کوین مشخص می‌شود که کمتر از ۳ درصد از سرمایه‌گذاران فعال این رمزارز درحال‌حاضر در سود هستند.

آدرس های کیف پول فعال تون کوین
نمودار کیف پول‌های فعال تون کوین
IntoTheBlock

به‌طور معمول، هرچه تعداد سرمایه‌گذاران سودآور بیشتر باشد، تمایل آن‌ها به فروش دارایی‌هایشان افزایش خواهد یافت و همین اقدام می‌تواند باعث کاهش قیمت شود. به‌هرحال، این واقعیت که تعداد کمی از دارندگان تون کوین در سود هستند، یعنی فشار فروش پایینی وجود دارد و همین یکی از نشانه‌های صعود احتمالی قیمت تون کوین محسوب می‌شود.

به‌نوشته‌ی BeinCrypto، کمبود برداشت سود نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران احتمالاً به روند صعودی امیدوارند و به‌ همین دلیل دارایی‌های خود را فعلاً نگه‌ داشته‌اند. چنین اتفاقی باعث ایجاد ناحیه‌ی حمایتی برای تون کوین می‌شود و بدین‌ترتیب احتمال افت ناگهانی قیمت کاهش می‌یابد. از طرفی شرایط مذکور به این رمزارز اجازه می‌دهد جایگاه ازدست‌رفته‌ی خود را دوباره به‌دست آورد.

اندیکاتور CMF برای رمزارز تون کوین
وضعیت اندیکاتور CMF برای تون کوین
IntoTheBlock

از دیدگاه کلان، اندیکاتورهای تکنیکال علائمی از بهبود در چارت تون کوین نشان می‌دهند. شاخص جریان نقدی چایکین (CMF) که جریان ورود و خروج پول به دارایی را ردیابی می‌کند، از خط صفر برگشته و این اتفاق نشان می‌دهد که ورود سرمایه به تون کوین درحال افزایش است که عاملی حیاتی برای بهبود قیمت آلت کوین مورد بحث به‌شمار می‌رود.

جریان ورودی پایدار سرمایه می‌تواند به تقویت موقعیت بازار تون کوین کمک کند و نشان دهد اعتماد سرمایه‌گذاران به دارایی مذکور بار دیگر درحال افزایش است. بازگشت روند صعودی، که در شاخص CMF منعکس می‌شود، از آغاز شکل‌گیری فشار تقاضا خبر می‌دهد و این امکان را برای تون کوین فراهم می‌کند تا سطوح مقاومتی پیش‌ روی خود را پشت‌سر بگذارد.

تون کوین درحال‌حاضر تلاش می‌کند تا سطح ۵٫۳۷ دلار را به‌عنوان حمایت پس بگیرد. گذر موفقیت‌آمیز از این سطح و حرکت صعودی به‌ سمت ۵٫۹۶ دلار بسیار ضروری به‌نظر می‌رسد زیرا یکی از کلیدی‌ترین نواحی قیمتی تون کوین محسوب می‌شود. با شکستن سطح مذکور، تنها مانع حرکت صعودی بزرگ بعدی تون کون، عبور از سطح روانی ۶ دلار خواهد بود.

چارت تون کوین
سطوح مهم حمایتی و مقاومتی تون کوین
IntoTheBlock

با توجه به شرایط فعلی بازار و عوامل کلان، امکان عبور تون کوین از سطح ۵٫۹۶ دلار وجود دارد؛ البته به‌شرطی‌که بتواند روند صعودی خود را در چند روز آینده حفظ کند. جریان ورودی ثابت سرمایه و فشار پایین فروش نیز محیط مساعدی برای بهبود قیمت این رمزارز ایجاد می‌کنند.

از طرفی پس از تبدیل‌شدن سطح ۵٫۳۷ دلار به ناحیه‌ی حمایتی، هرگونه برداشت سود سرمایه‌گذاران می‌تواند روند صعودی را مختل کند. این موضوع می‌تواند تون کوین را زیر سطح ۶ دلار نگه دارد و پتانسیل آن برای افزایش بیشتر را به تعویق بیندازد.

این مقاله حاوی توصیه‌ی اقتصادی زومیت نیست. خطر از‌‌دست‌‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری‌‌‌ای وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، خودش تصمیم نهایی را اتخاذ کند و مسئولیت آن را بر‌‌عهده بگیرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات