صرافی رمزارز کوین‌بیس به‌زودی میزبان تغییراتی مهم می‌شود

یک‌شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو کوین بیس روی ساختمان این شرکت
صرافی کوین‌بیس قصد دارد به‌زودی تغییر مهمی در پلتفرم معاملاتی خود اعمال کند که احتمالاً به‌ضرر ارائه‌دهندگان استیبل کوین ازجمله تتر خواهد بود.
تبلیغات

کوین‌بیس، یکی از صرافی‌های رمزارزی بزرگ جهان، اعلام کرد تا پایان سال جاری تمام استیبل‌کوین‌های غیرمجاز را از پلتفرم خود حذف خواهد کرد؛ البته این تغییر فقط در کشورهای اتحادیه‌ی اروپا اعمال خواهد شد. تصمیم کوین‌بیس می‌تواند ضربه‌ی بسیار بدی به توکن‌هایی مانند تتر (USDT) وارد کند.

به‌گزارش بلومبرگ، اتحادیه‌ی اروپا می‌خواهد تا پایان سال جاری، قوانین جدیدی با عنوان MiCA را برای نظارت بر صنعت کریپتو اجرایی کند. MiCA از ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر ۱۴۰۳) اجرا شد و براساس آن، شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی استیبل کوین باید مجوز پول الکترونیکی (E-Money) را حداقل در یکی از کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا داشته باشند. اجرای دستورالعمل‌ها برای صرافی‌های رمزارز و سایر شرکت‌های فعال در این حوزه از ۳۱ دسامبر (۱۱ دی ۱۴۰۳) اجباری خواهد شد.

سخن‌گوی کوین‌بیس روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «باتوجه‌به تعهد ما برای انطباق با قوانین اتحادیه‌ی اروپا، قصد داریم تا ۳۰ دسامبر ۲۰۲۴ (۱۰ دی ۱۴۰۳) ارائه‌ی خدمات مرتبط با استیبل‌کوین‌هایی که الزامات MiCA را رعایت نمی‌کنند، محدود کنیم.»

کوین‌بیس ماه آینده جزئیات بیشتری درباره‌ی برنامه‌های خود منتشر خواهد کرد. ازجمله این برنامه‌ها می‌توان به ارائه‌ی گزینه‌هایی برای کاربران برای تبدیل استیبل‌کوین‌هایشان به نسخه‌های سازگار با اتحادیه‌ی اروپا مانند USDC اشاره کرد.

شرکت‌هایی مانند رابین‌هود و Revolut در حال بررسی راه‌اندازی استیبل‌کوین برای رقابت با سلطه‌ی تتر هستند. تتر با ارزش بازار ۱۲۰ میلیارد دلار همچنان بر بازار استیبل کوین تسلط دارد؛ اما هنوز مجوز ارائه‌ی USDT را در اروپا دریافت نکرده است. سخن‌گوی تتر با تکرار بیانیه‌ی قبلی این شرکت اعلام کرد که در حال کار روی راهکارهایی برای ارائه‌ی محصولات خود در اروپا هستند.

صرافی‌های دیگر مانند OKX و Bitstamp و Uphold پیش از اجرای کامل MiCA، دسترسی به استیبل‌‌کوین‌هایی مثل تتر را در اتحادیه‌ی اروپا محدود کرده‌اند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات