حمایت گوگل از بلاک‌چین؛ ENS اتریوم وارد موتور جست‌و‌جو شد

پنج‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
ترکیب گوگل و ENS
ادغام گوگل با ENS به کاربران اجازه می‌دهد موجودی کیف‌های پول اتریومی را که از آدرس eth. بهره می‌برند مستقیماً در نتایج جستجو مشاهده کنند.
تبلیغات

گوگل در اقدامی جالب، پشتیبانی از ENS را به‌طور رسمی به موتور جستجوی خود اضافه کرد. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد با جستجوی هر آدرسی با پسوند eth، موجودی اتریوم (ETH) مرتبط با آن را مستقیماً در نتایج جستجو مشاهده کنند. این ویژگی گامی بزرگ در جهت گسترش دسترسی عموم مردم به اطلاعات ارزهای دیجیتال به‌شمار می‌رود.

اکانت رسمی ENS.ETH در ایکس اعلام کرد: «گوگل به‌طور رسمی با ENS ادغام شد و به کاربران اجازه می‌دهد هر آدرسی با پسوند eth. را جستجو و موجودی مرتبط با آن را در نتایج جستجوی گوگل مشاهده کنند.» تیم ENS خاطرنشان کرد این قابلیت ابتدا چند ماه قبل برای تعداد محدودی از کاربران راه‌اندازی شده بود و اکنون برای همه‌ی افراد در سطح جهان فعال است.

نالین، یکی از مسئولان وب ۳ گوگل می‌گوید فاست‌های اتریوم (Ethereum Faucets) برای شبکه‌های آزمایشی Sepolia و Holesky نیز با ENS ادغام شده‌اند. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا آدرس eth. خود را برای دریافت ETH آزمایشی برای تست پروژه‌ها ثبت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله‌ی فاست ارز دیجیتال چیست بزنید.

درهمین‌حال، ENS در ماه فوریه (بهمن و اسفند ۱۴۰۲) با واحد رجیستری دامین GoDaddy مشارکت کرد. این همکاری به جامعه‌ی وب ۳ اجازه می‌دهد بدون‌هزینه‌ی اضافی، آدرس‌های eth. خود را به‌ دامنه‌های معمولی وب ۲ متصل کنند. این قابلیت باعث کاهش موانعی مثل کارمزدهای بالا می‌شود که پیش‌از این برخی کاربران را از استفاده از سرویس مذکور منصرف می‌کرد.

سیستم ENS را می‌توان با دامنه‌های اینترنتی مقایسه کرد. زیرا این امکان را به کاربران می‌دهد تا آدرس‌های پیچیده‌ی کیف پول اتریوم را به نام‌های قابل‌خواندن تبدیل کنند. برای مثال، به‌جای اشتراک‌گذاری رشته‌ای طولانی از کاراکترهای الفبایی و عددی مثل 0x3234234isdhjsdkfsfh234234 به‌عنوان آدرس کیف پول، کاربران می‌توانند نامی ساده‌تر مانند yourname.eth را به‌اشتراک بگذارند.

ادغام ENS با نتایج جستجوی گوگل برپایه‌ی سایر ابتکارات این شرکت در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال بنا شده است. غول جستجوی اینترنت در سال ۲۰۲۲ ویژگی‌هایی را معرفی کرد که به دارندگان کیف پول اتریوم اجازه می‌داد موجودی اتر خود را مستقیماً در نتایج جستجو مشاهده کنند. قابلیت مذکور، نیاز به مراجعه به مرورگرهای بلاک‌چین مانند Etherscan را برطرف کرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات