پلیس فدرال آمریکا با ساخت رمزارزی تقلبی، کلاهبرداران را به دام انداخت

جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸
مطالعه 1 دقیقه
کلاه برداری ارز دیجیتال
اف‌بی‌آی با ساخت رمزارزی به‌نام NexFundAI موفق شد عاملان دستکاری بازار ارزدیجیتال را شناسایی و دستگیر کند.
تبلیغات

پلیس فدرال آمریکا (FBI) در اقدامی عجیب برای تحقیقات درمورد دستکاری قیمت در بازار ارزهای دیجیتال، رمزارزی جعلی به‌نام NexFundAI بر بستر شبکه‌ی اتریوم ایجاد کرد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در نتیجه‌ی تحقیقات FBI، سه بازارساز (Market Maker) و ۹ نفر دیگر را به‌ اجرای طرح‌هایی برای افزایش مصنوعی قیمت رمزارزهای خاص متهم کرد. همچنین، وزارت دادگستری آمریکا (DOJ) ۱۸ نفر و نهاد را به تقلب گسترده و دستکاری در بازار ارزهای دیجیتال متهم کرده است.

طبق ادعای دادستان‌ها، متهمان با اظهارات نادرست درمورد توکن‌ها و انجام معاملات غیرواقعی، سعی داشتند تصویری از بازار معاملاتی فعال به سایر معامله‌گران بدهند. سه بازارساز به نام ZMQuant ،CLS Global و MyTrade MM به انجام معاملات غیرواقعی متهم شده‌اند.

جودی کوهن، رئیس واحد بوستون FBI در بیانیه‌ای اعلام کرد: «یافته‌های ما باعث شد رهبران چهار شرکت ارز دیجیتال به دام بیفتند؛ افرادی که به‌عنوان بازارساز در حوزه‌ی ارز دیجیتال فعالیت داشتند و به رهبری طرح‌های معاملاتی پیچیده‌ای متهم شده‌اند. ظاهراً انجام این طرح‌ها میلیون‌ها دلار ضرر به سرمایه‌گذاران وارد کرده است.»

طبق ادعای لیو ژو، یکی از بازارسازانی که با MyTrade MM کار می‌کرد، این شرکت کنترل عملیات پامپ و دامپ را در اختیار دارد و با چنین روندی می‌تواند به‌راحتی قیمت توکن‌ها را بالا و پایین کند.

طبق گزارش کوین‌دسک، معاملات توکن NexFundAI درحال‌حاضر متوقف شده است. وزارت دادگستری آمریکا قصد دارد ۲۵ میلیون دلار از پولی را که کلاهبرداران از تقلب در بازار رمزارز به‌دست آورده بودند به مالباختگان پس بدهد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات