تتر گلد چیست؟ پکس گلد چیست؟ مقایسه‌ بهترین ارزهای دیجیتال طلا با طلای واقعی

شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
تتر گلد و پکس گلد به همراه شمش طلا و گاوصندوق
تتر گلد و پکس گلد به‌دلیل پشتوانه‌ی طلای واقعی، برخلاف اکثر ارزهای دیجیتال نوسانات غیرمعمول ندارند و مزیت‌های جذابی نسبت‌ به خرید طلای واقعی دارند.
تبلیغات

بسیاری از افراد به‌دلیل نوسانات بسیار بالا در بازار رمزارزها از حضور در این دنیای جذاب خودداری می‌کنند اما درصورتی‌که بتوانید رمزارز با ثبات‌تری پیدا کنید که دقیقاً با قیمت طلا بالا و پایین شود و پشتوانه‌ی آن طلای واقعی باشد چه؟

ارزهای دیجیتال با پشتوانه‌ی طلا به‌عنوان روشی جدید برای سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش وارد بازار شده‌اند. دو نمونه‌ی برجسته از این نوع ارزها تتر گلد (Tether Gold) و پکس گلد (Paxos Gold) نام دارند. هر دو پروژه به کاربران اجازه می‌دهند با خرید ارزهای دیجیتال مرتبط، از ارزش پایدار طلای فیزیکی بهره‌مند شوند. در مقاله‌ی پیش رو به بررسی جامع و دقیق این دو ارز دیجیتال با پشتوانه طلا می‌پردازیم و به سؤالاتی همچون تتر گلد بهتر است یا پکس گلد؟ پاسخ می‌دهیم.

کپی لینک

پکس گلد چیست؟

پکس گلد
Cryptorank

پکس گلد ارز دیجیتال بسیار جذابی با پشتوانه طلا است که شرکت Paxos آن را عرضه می‌کند. این پروژه با هدف آسان‌سازی دسترسی به بازار طلا و ایجاد ابزار دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در طلا ایجاد شد؛ اما ارز پکس گلد چیست؟ توکن این پروژه از نوع ERC-20 و مبتنی‌بر بلاکچین اتریوم است که کاربران می‌توانند با خرید آن، به شکل دیجیتال به طلا دسترسی داشته باشند.

کپی لینک

تاریخچه‌ پکس گلد

تاریخچه پکس گلد از سال ۲۰۱۹ آغاز می‌شود. شرکت Paxos Trust که قبلاً در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین فعالیت داشت، تصمیم گرفت توکنی مبتنی‌بر طلا ایجاد کند. هدف این پروژه، آسان‌سازی معاملات طلا در بستر دیجیتال و فراهم‌کردن راهکاری امن برای نگهداری طلا بود. از آن زمان، پکس گلد به یکی از محبوب‌ترین‌های ارز دیجیتال با پشتوانه طلا تبدیل شده است.

چارلز کاسکاریلا، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل Paxos Trust، به‌دنبال ایجاد ارز دیجیتالی با پشتوانه‌ی طلا بود، زیرا به باور او نگهداری فیزیکی طلا در دنیای امروز روشی منسوخ‌ برای سرمایه‌گذاری است. شرکت مذکور میان فعالان حوزه‌ی رمزارز شناخته‌شده محسوب می‌شود و فعالیت‌هایش را طبق برنامه پیش می‌برد. همچنین به‌دلیل امکان ردیابی طلای فیزیکی که توکن‌های پکس گلد براساس آن عرضه می‌شوند، می‌توان به این پروژه اعتماد داشت.

کپی لینک

هر واحد ارز دیجیتال پکس گلد معادل چقدر طلای جهانی است؟

هر توکن پکس گلد (PAXG) برابر با یک اونس طلای فیزیکی است. این طلا به‌طور مستقیم در خزانه‌های معتبر نگهداری می‌شود و قابل تأیید و پیگیری است. ویژگی مذکور باعث می‌شود پکس گلد به‌عنوان روشی شفاف و امن برای سرمایه‌گذاری در طلا شناخته شود.

اینکه قیمت پکس گلد چقدر است، به‌طور کامل به قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی ارتباط دارد. بدین‌ترتیب اگر قیمت اونس طلا را دنبال کنید، قیمت هر توکن پکس گلد نیز دقیقاً همان‌قدر است. به‌عنوان مثال در لحظه‌ی نوشته‌شدن این مقاله، هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۲۷۲۲ دلار و درنتیجه هر واحد پکس گلد نیز ۲۷۲۲ است. البته امکان دارد به‌دلیل نوسانات جزئی، گاهی قیمت اونس طلا و با پکس گلد در حد چند دلار تفاوت داشته باشد.

کپی لینک

آیا پکس گلد برای سرمایه‌گذاری مطمئن است؟

باتوجه‌به اینکه توکن‌های پکس گلد به پشتوانه‌ی طلای واقعی صادر می‌شود و طلای مربوط به آن در خزانه‌های معتبر نگهداری می‌شود، می‌توان گفت که بله، این ارز دیجیتال یکی از گزینه‌های امن برای سرمایه‌گذاری در طلا با روش دیجیتال به‌حساب می‌آید.

البته باید توجه داشته باشید هنگام سرمایه‌گذاری در هر بازار مالی، ریسک‌هایی وجود دارد و به‌عنوان مثال سعی کنید برای خرید پکس گلد از صرافی‌های معتبر استفاده کنید و آن را به کیف پول شخصی خود انتقال دهید. درصورت تمایل می‌توانید سری به مقاله‌ی بهترین کیف پول ارز دیجیتال بزنید و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

کپی لینک

مقایسه پکس گلد و طلای واقعی

شمش طلا و لوگوی پکس گلد
Medium

مهم‌ترین نکته هنگام مقایسه پکس گلد و طلای واقعی این است که هر دو ارزش ذاتی یکسانی دارند، اما پکس گلد به شما اجازه می‌دهد بدون‌نیاز به نگهداری فیزیکی طلا، آن را به شکل دیجیتال خریداری و نگهداری کنید و از نوسانات قیمت جهانی طلا سود ببرید. همچنین، خرید و فروش پکس گلد نسبت به طلای فیزیکی ساده‌تر و سریع‌تر خواهد بود.

مزیت دیگر پکس گلد نسبت‌ به طلای واقعی این است که خرید و فروش آن به سادگی و فقط با چند کلیک انجام می‌شود و ازطرفی نگرانی خاصی برای نگه‌داری طلای فیزیکی ندارید.

کپی لینک

تتر گلد چیست؟

تتر گلد
Linkedin

تتر گلد (Tether Gold) ارز دیجیتال با پشتوانه‌ی طلا است که شرکت معروف تتر آن را عرضه می‌کند. تتر گلد درست مثل پکس گلد به کاربران اجازه می‌دهد طلای دیجیتال خریداری کنند.

هر واحد از این ارز دیجیتال برابر با یک اونس طلای واقعی است که در خزانه‌های امن نگهداری می‌شود. نماد تتر گلد XAUT است و این توکن براساس استاندارد ERC-20 و TRC-20 فعالیت می‌کند.

تتر گلد (XAUT) در ژانویه‌ی ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد. این پروژه را شرکت معروف تتر لیمیتد راه‌اندازی کرده است؛ همان شرکتی که استیبل کوین محبوب USDT را به بازار عرضه می‌کند. اگر با تتر آشنایی ندارید، این استیبل کوین، همواره ارزشی معادل یک دلار آمریکا دارد برای حفظ ارزش و ذخیره‌ی سود از معاملات سایر رمزارزها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ازآنجاکه شرکت تتر لیمیتد تاکنون سابقه‌ی نسبتاً خوبی در بازار رمزارزها از خود به‌جا گذاشته است، بنابراین عرضه‌ی توکن تتر گلد ازطرف این شرکت باعث می‌شود بسیاری از فعالان حوزه‌ی رمزارز به ارز دیجیتال با پشتوانه‌ی طلای شرکت مذکور اعتماد کنند.

کپی لینک

نحوه خرید تتر گلد

برای خرید تتر گلد کاربران می‌توانند از صرافی‌های مختلف ارز دیجیتال استفاده کنند. نحوه‌ی خرید تتر گلد به این صورت است که ابتدا باید در صرافی ارز دیجیتال مورد نظرتان حساب داشته باشید و سپس توکن‌های تتر گلد (XAUT) را خریداری کنید. پس از خرید، این توکن‌ها به کیف پول دیجیتال شما منتقل می‌شود.

کپی لینک

مقایسه تتر گلد و طلای واقعی

تتر گلد با پس زمینه شمش طلا
CryptoNews

در مقایسه‌ی تتر گلد و طلای واقعی، درست مثل پکس گلد، هر واحد تتر گلد برابر با یک اونس طلای فیزیکی است. تتر گلد به کاربران این امکان را می‌دهد که به‌راحتی طلا را به‌صورت دیجیتال معامله کنند. ازآنجاکه تتر گلد به بلاک‌چین وابستگی دارد، به کاربران اجازه می‌دهد به‌سرعت و بدون‌ نیاز به ذخیره‌ی فیزیکی طلا، در این بازار محبوب و جهانی سرمایه‌گذاری کنند.

کپی لینک

آیا تتر گلد برای سرمایه‌گذاری مطمئن است؟

در پاسخ به این سؤال که آیا تتر گلد برای سرمایه‌گذاری مطمئن است، باید گفت بله. به‌دلیل پشتوانه‌ی طلای واقعی و امکان تأیید دارایی‌ها در خزانه‌های معتبر، تتر گلد گزینه‌ی مطمئنی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. این ارز دیجیتال به شما اجازه می‌دهد با سرمایه‌گذاری در طلای دیجیتال، ارزش دارایی‌های خود را حفظ کنید.

کپی لینک

هر واحد ارز دیجیتال تتر گلد معادل چقدر طلای جهانی است؟

هر توکن XAUT معادل با یک اونس طلای جهانی است. این ارز دیجیتال با پشتوانه‌ی طلا به کاربران امکان می‌دهد به‌راحتی از نوسانات بازار جهانی طلا بهره‌مند شوند و نگران دردسرهای نگهداری فیزیکی، طلا نباشند. برای درک بهتر باید اشاره کنیم هر اونس طلا نیز به ۳۱٫۱۰ گرم از این فلز گران‌بها اشاره دارد.

درست مثل پکس گلد، اگر می‌خواهید بدانید قیمت تتر گلد چقدر است، باید به قیمت اونس طلا را در بازارهای جهانی دنبال کنید. حتی می‌توان برای تحلیل تکنیکال نیز از چارت قیمتی اونس طلا استفاده کرد.

کپی لینک

مقایسه پکس گلد و تتر گلد

تتر گلد و پکس گلد
The Age Crypto

مقایسه تتر گلد و پکس گلد نشان می‌دهد که هر دو پروژه از نظر فنی و هدف شباهت بسیار زیادی دارند؛ هر دو رمزارز با پشتوانه‌ی طلا به کاربران امکان می‌دهند به‌صورت دیجیتال در طلا سرمایه‌گذاری کنند، اما تفاوت‌هایی نیز وجود دارد؛ پکس گلد برپایه‌ی بلاک‌چین اتریوم توسعه یافته و تمرکز بیشتری روی شفافیت و تأییدیه‌های مالی دارد، درحالی‌که تتر گلد به بلاک‌چین‌های اتریوم و ترون متصل است و انعطاف بیشتری در شبکه‌ها دارد.

در نهایت تتر گلد یا پکس گلد؟ باید گفت انتخاب بستگی به نیازهای کاربر دارد. اگر به دنبال شفافیت و امنیت تأییدشده‌ی بیشتری هستید، پکس گلد گزینه‌ی بهتری برای شما خواهد بود. از طرف دیگر اگر انعطاف بیشتر در استفاده از بلاک‌چین و شبکه‌های مختلف به کارتان می‌آید، تتر گلد انتخاب مناسب‌تری به‌نظر می‌رسد.

کپی لینک

آینده ارز پکس گلد و آینده ارز تتر گلد

آینده ارز پکس گلد و آینده ارز تتر گلد به‌دلیل پشتوانه‌ی قوی و طلامحوربودن این رمزارزها بسیار روشن به‌نظر می‌رسد. از آنجاکه طلا همواره به‌عنوان یکی از مطمئن‌ترین دارایی‌ها در بازارهای جهانی شناخته می‌شود، انتظار می‌رود که ارزهایی مانند پکس گلد و تتر گلد نیز با افزایش تقاضا برای طلای دیجیتال، رشد خوبی داشته باشند.

کپی لینک

تتر گلد بهتر است یا پکس گلد؟

پاسخ به سؤال تتر گلد بهتر است یا پکس گلد بستگی به اولویت‌های کاربر دارد. هر دو ارز دیجیتال با پشتوانه‌ی طلا، امنیت و شفافیت بالایی دارند. پکس گلد به‌دلیل تمرکز بیشتر بر شفافیت و تأییدیه‌های مالی می‌تواند برای برخی افراد جذاب‌تر باشد، در حالی که تتر گلد به‌دلیل انعطاف بیشتر در شبکه‌های بلاک‌چین و دسترسی وسیع‌تر، برای کاربران دیگر گزینه‌ی مناسب‌تری محسوب می‌شود.

نظر شما چیست؟ آیا به‌جای طلای فیزیکی به سرمایه‌گذاری روی تتر گلد و پکس گلد فکر می‌کنید؟ انتخاب شما برای سرمایه‌گذاری تتر گلد است یا پکس گلد؟ دلیلتان چیست؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات