این دستگاه کوچک، هر نمایشگری را به کروم‌بوک تبدیل می‌کند

سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کروم باکس مینی لنوو
کروم‌باکس لنوو با ابعادی در حد گوشی پیکسل گوگل، هر صفحه‌نمایشی را به کامپیوتری با سیستم‌عامل کروم تبدیل می‌کند.
تبلیغات

دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل کروم در اشکال و ابعاد مختلف عرضه می‌شوند و درحال‌حاضر بیشتر این محصولات در قالب لپ‌تاپ به‌فروش می‌رسند. اکنون گوگل و لنوو با همکاری یکدیگر، کروم‌باکس جدیدی با فرم‌فکتور کوچک‌تر از لپ‌تاپ تولید کرده‌اند که ویژگی‌های جالبی ارائه می‌دهد.

کروم‌باکس میکرو (Chromebox Micro) درواقع کامپیوتر مجهز به سیستم‌عامل کروم است که ابعادی درحد گوشی گوگل پیکسل یا هارد اکسترنال دارد. وزن این دستگاه نیز به ۴۵۰ گرم می‌رسد.

گوگل از کروم‌باکس میکرو به‌عنوان کوچک‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین کروم‌باکس جهان یاد می‌کند. البته درحال‌حاضر برخی برندها کروم‌باکس‌هایی با قیمت کمتر روانه‌ی بازار کرده‌اند. دستگاه مذکور برای استفاده در کیوسک‌ها و تابلوهای دیجیتال طراحی شده است اما مطمئناً برای افرادی که به‌دنبال مینی کامپیوتر ارزان‌قیمت هستند نیز پیشنهاد جذابی محسوب می‌شود.

کروم باکس مینی

کروم‌باکس میکرو از پردازنده‌ اینتل Celeron N4500، رم ۸ گیگابایت و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۳۲ گیگابایتی از نوع eMMC بهره می‌برد. گوگل و لنوو می‌گویند این دستگاه فن ندارد و کاملاً بی‌صدا کار می‌کند. محصول مورد اشاره ضد گردوغبار است که برای استفاده‌ در تابلوهای تبلیغاتی که ۲۴ ساعت روز و ۷ روز هفته فعال هستند مناسب به‌نظر می‌رسد.

به‌نوشته‌ی Androidauthority، کروم‌باکس جدید لنوو و گوگل از دو درگاه USB-C، دو پورت USB-A، درگاه HDMI، اترنت، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و حفره‌هایی برای نصب آسان بهره می‌برد.

کروم باکس مینی با مانیتور مخصوص

کروم‌باکس میکرو با سیستم‌عامل کروم می‌تواند به دو نمایشگر 4K خروجی دهد. لنوو همچنین با همکاری شرکت‌های خرده‌فروشی سعی دارد مانیتورهای ۱۵٫۶ اینچی و ۲۱٫۶ اینچی دراختیار مشتریان قرار دهد که به‌طور خاص برای این مینی کامپیوتر طراحی شده‌اند.

انتظار می‌رود کروم‌باکس میکرو در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ در بازارهای منتخب عرضه شود. قیمت کامپیوتر کوچک لنوو از ۲۰۱۹ دلار شروع می‌شود. این درحالی است که قیمت لپ تاپ مجهز به سیستم‌عامل کروم در بازار به ۲۰۰ دلار هم می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات