این بی‌نقص‌ترین کپی ویندوزی مک استودیو است

دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
نمای روبروی مینی‌ کامپیوتر FEVM FN60G با دو درگاه USB
شرکتی چینی FEVM FN60G را با الهام از مک استودیو و پشتیبانی از چند مدل گرافیک رونمایی کرد.
تبلیغات

مینی‌ کامپیوتر FEVM FN60G ازلحاظ طراحی، شباهت ظاهری زیادی به مک استودیو اپل دارد و کپی کامل و تقریباً بی‌نقص از کامپیوتر اپل است.

این مینی‌ کامپیوتر با ابعاد ۱۰ در ۱۰ سانتی‌متر تولید شده و بدنه‌ی آن آلومینیومی است. FEVM FN60G با داشتن سوکت LGA 1700 به کاربران امکان جابه‌جایی بین پردازنده اینتل نسل‌های ۱۲ و ۱۳ و ۱۴ را می‌دهد و با هر دو پردازنده‌ی ۳۵ وات و ۶۵ وات این شرکت سازگار است.

براساس اطلاعات منتشر‌شده، مینی‌ کامپیوتر FEVM FN60G از گرافیک انویدیا GeForce RTX 4060 8GB و AMD Radeon RX 6600M 8GB و Intel ARC A380 6GB و گرافیک AMD مدل Radeon RX 550 4GB پشتیبانی می‌کند.

در نمونه‌ی از‌پیش‌مونتاژ‌شده‌ی این مینی‌ کامپیوتر، امکان تغییر پردازنده و رم و فضای ذخیره‌سازی وجود ندارد؛ اما می‌توانید پردازنده‌ی گرافیکی دستگاه را به‌دلخواه خود و از میان مدل‌های گفته‌شده انتخاب کنید.

جدول مشخصات کامل مینی‌ کامپیوتر FEVM FN60G

مدل پایه‌ی این مینی‌کامپیوتر با گرافیک Radeon RX 550 عرضه می‌شود که عملکرد مناسبی دارد. سه مدل پردازنده‌ی دیگر از‌لحاظ گرافیکی عملکرد بهتری درمقایسه‌با این مدل دارند و می‌توانند از کدک AV1 و حتی فناوری DLSS3.5 (صرفا در RTX 4060 انویدیا) نیز پشتیبانی کنند.

این مینی‌ کامپیوتر از فضای ذخیره‌سازی SSD نیز پشتیبانی می‌کند و در طراحی آن، فضایی برای استفاده‌ی هم‌زمان از دو درایو SSD از نوع PCIe 4.0 فراهم شده است؛ علاوه‌بر این ویژگی، در این دستگاه رم DDR5 پشتیبانی خواهد شد.

خروجی تصویر این محصول در هر مدل متفاوت است. به طور مثال، در مدل‌های دارای گرافیک RTX 4060 و RX 6600M، دو خروجی DisplayPort 1.4 و HDMI 2.1 را در‌اختیار کاربر قرار می‌گیرند؛ درحالی‌که با گرافیک Arc A380، درگاه‌های خروجی تصویر به DisplayPort 2.0 و HDMI 2.0 تغییر می‌کنند.

درکنار دو درگاه DisplayPort، این مینی‌ کامپیوتر از دو درگاه USB Type-C نیز پشتیبانی می‌کند؛ ازاین‌رو، می‌توانید این دستگاه را هم‌زمان به پنج نمایشگر متصل کنید.

قیمت مینی‌ کامپیوتر FEVM FN60G در مدل پایه با گرافیک RX 550 و بدون پردازنده‌ی مرکزی، ۳۶۷ دلار است و در مدل‌های دارای گرافیک‌های Arc A380 و RX 6600M به ترتیب به ۴۲۲ دلار و ۴۹۳ دلار می‌رسد.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات