این کیبورد تاشو یک کامپیوتر کامل و قدرتمند با پردازنده AMD است

دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴
مطالعه 3 دقیقه
کیبورد-مینی کامپیوتر Ling-long در جیب
شرکت چینی Ling-Long کیبورد تاشدنی جذابی معرفی کرده که درواقع یک مینی‌پی‌سی با پردازنده‌ی AMD است.
تبلیغات

در سال‌های اخیر شاهد طراحی‌های منحصربه‌فرد زیادی در حوزه‌ی مینی‌پی‌سی‌ها بوده‌ایم، اما هیچ‌کدام به‌پای محصول جدید Ling-Long نمی‌رسند؛ کامپیوتری کامل با پردازنده AMD مدل Ryzen 7 8840U که درون کیبورد تاشو جای گرفته است.

شرکت چینی Ling-Long، راهکاری هوشمندانه برای داشتن کامپیوتر کاملاً قابل‌ حمل و کاربردی ارائه کرده است. این ایده ترکیبی از مینی‌پی‌سی با طراحی لپ‌تاپ‌محور محسوب می‌شود و فقط به اتصال مانیتور و ماوس نیاز دارد. شرکت سازنده برای به رخ کشیدن طراحی جدیدش، نشان داد که کل محصول به‌راحتی درون جیب جا می‌گیرد و می‌توانید آن را همه‌جا به‌همراه داشته باشید.

کیبورد-مینی کامپیوتر Ling-long در جیب
کیبورد-مینی کامپیوتر Ling-long در جیب

بازار مینی‌پی‌سی‌ها مسیری را در پیش گرفته است که چند سال قبل اصلاً انتظارش را نداشتیم. درحالی‌که چند سال قبل همه‌چیز حول‌‌محور محصولات NUC شرکت اینتل و برخی طراحی‌های قدیمی و جعبه‌ای از شرکت‌های دیگر می‌چرخید، حالا شاهد جهشی در زمینه‌ی کارایی و البته نوآوری در طراحی هستیم.

Ling-Long با اشاره به مک‌بوک و مک‌مینی اپل می‌گوید قصد دارد محصولی بسازند که ابعاد و کارایی را در دنیای مینی‌پی‌سی‌ها وارد سطح کاملاً جدیدی کند. شرکت چینی توضیح می‌دهد که محصولش از طراحی یکپارچه بهره می‌برد.

قطعات کیبورد-مینی کامپیوتر Ling-long در جیب
Ling-Long

کیبورد تاشدنی Ling-Long که درواقع یک کامپیوتر کامل به‌حساب می‌آید، از پردازنده‌ی قدرتمند Ryzen 7 8840U شرکت AMD بهره می‌برد که شامل ۸ هسته‌ی مبتنی‌بر معماری Zen 4، فرکانس حداکثر ۵٫۱ گیگاهرتز، ۱۶ ترد و گرافیکی یکپارچه‌ی Radeon 780M با مجموع ۱۲ واحد محاسباتی (CU) است. Ling-Long با استفاده از APU سری Hawk Point شرکت AMD قصد دارد با وجود ابعاد کوچک محصول خود، به هیچ‌وجه کارایی آن را کاهش ندهد.

کیبورد-مینی کامپیوتر Ling-long در جیب
پورت های کیبورد-مینی کامپیوتر Ling-long

بدنه‌ی کیبورد تاشدنی Ling-Long دو محفظه دارد که محفظه‌ی اول، کامپیوتر اصلی را در خود جا داده است و همراه با فن خنک‌کننده‌ی فعال با هیت‌سینک مسی عرضه می‌شود و هوای گرم را ازطریق دریچه‌های جلویی و پشتی خارج می‌کند. محفظه‌ی دوم نیز محل قرارگیری باتری محسوب می‌شود. ابعاد کلی دستگاه ۱۵ در ۱۰ سانتی‌متر و وزن آن ۸۰۰ گرم است.

طبق ویدیو منتشرشده در BiliBili، کیبورد تاشو Ling-Long در دو نسخه با رم ۱۶ و ۳۲ گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایت یا یک ترابایت عرضه می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این مینی‌پی‌سی می‌توان به باتری ۶۰ وات ساعتی (۱۶٬۰۰۰ میلی‌ آمپرساعت) به همراه تاچ‌پد اختصاصی اشاره کرد.

نرم‌افزار داخلی مینی‌پی‌سی Ling-Long دارای سه حالت کارایی بهینه (Efficiency)، متعادل (Balanced) و بهترین عملکرد (Performance) است که می‌توانید آن بر اساس نیاز خود تنظیم کنید.

شرکت چینی ادعا می‌کند این کامپیوتر با هر بار شارژ می‌تواند تا ۱۰ ساعت در کارهای سبک، ۶ ساعت در پخش محتوا و حدود ۴ ساعت در بازی‌های نسبتاً سنگین دوام بیاورد. همچنین شارژر سریع ۱۰۰ وات و امکان شارژ با پاوربانک مشابه گوشی‌های هوشمند برای این محصول در نظر گرفته شده است.

قیمت مینی‌ پی سی جدید Ling-Long برای مدل ۵۱۲ گیگابایتی با رم ۱۶ گیگابایت ۶۴۶ دلار و برای مدل یک ترابایتی با رم ۳۲ گیگابایت ۷۸۴ دلار است.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات