سامسونگ در جایگاه باارزش‌ترین برند کره جنوبی

چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مطابق جدیدترین فهرستی که از باارزش‌ترین برندهای کره‌ی جنوبی منتشر شده است، سامسونگ با فاصله‌‌ای فاحش نسبت به سایر رقبا, توانسته در صدر این فهرست جا خوش کند.
تبلیغات

مؤسسه‌ی خدمات مشاوره‌ی ارزش‌گذاری و استراتژی برند فایننس، فهرستی پنجاه‌تایی باارزش‌ترین برندهای کره جنوبی را منتشر کرده است. همان‌طور که انتظار می‌رفت، سامسونگ توانسته است با اقتدار، جایگاه اول باارزش‌ترین و قدرتمندترین برند کره را از آن خود کند. برند فایننس برای گنجاندن برندها در باشگاه پنجاه‌تایی خود و رده‌بندی آن‌ها، معیارهای متعددی را مورد بررسی قرار داده است؛ معیارهایی که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به میزان سرمایه‌گذاری در بخش بازاریابی، پایداری و حاشیه‌ی سود، میزان آشنایی و حس نزدیکی مشتریان، ترجیحات و در نهایت میزان درآمد شرکت که به‌طور مستقیم، رهاورد برند آن است، اشاره کرد.

تحلیلگران مؤسسه‌ی برند فایننس در ارزیابی‌های خود، جایگاه اول فهرست باارزش‌ترین برندهای کره جنوبی را به سامسونگ اختصاص داده‌اند. ارزش برند این شرکت با رشدی ۱۲ درصدی نسبت به سال گذشته، به رقم چشمگیر ۵۱.۴ میلیارد دلار رسیده است؛ رقمی که تقریبا پنج برابر ارزش برندی است که در جایگاه دوم این فهرست جا خوش کرده است. هیوندای، خودروساز نام‌آشنای کره‌ی جنوبی در جایگاه دومین برند باارزش این کشور قرار گرفته است. ارزش برند این شرکت با رشدی چهار درصدی نسبت به سال گذشته، به رقم ۸.۸ میلیارد دلار رسیده است.

سامسونگ فایر اند مارین، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی گروه سامسونگ هم توانسته است جایگاه دوم برندهای کره با سریع‌ترین میزان رشد را در سال جاری از آن خود کند. ارزش برند این شرکت با رشد حیرت‌انگیز ۴۲ درصدی، به رقم ۲.۷ میلیارد دلار رسیده است. بدون شک، افزایش چشم‌گیر ارزش برند این شرکت به عملکرد قابل توجه آن در سال ۲۰۱۶ باز می‌گردد.

با توجه به رکوردی که سامسونگ با افزایش ارزش برند خود در سال جاری به ثبت رسانده است، چندان دور از انتظار نیست که در فصل‌های پیش رو شاهد خیز بلند ارزش برند این شرکت به سمت رقم‌های بالاتر باشیم.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات