جهش گوگل برای یک تریلیون دلاری شدن با انتشار گزارش مالی بهار ۲۰۱۸

سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
آلفابت با انتشار گزارش مالی بهار ۲۰۱۸ که نشان از عملکرد بالاتر از انتظارات این کمپانی دارد، راه خود را برای تبدیل شدن به اولین کمپانی یک تریلیون دلاری هموارتر کرده است.
تبلیغات

هرچند ارزش آلفابت به بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار رسیده بود، اما انتشار گزارش مالی این کمپانی برای سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی نشان از جهش غول جستجو برای تبدیل شدن به یک کمپانی یک تریلیون دلاری دارد. آلفابت عملکردی فراتر از پیش‌بینی‌ها داشته است. براساس اطلاعات ارائه‌شده، درآمد آلفابت طی سه ماهه‌ی دوم سال جاری بیش از ۳۲.۶۶ میلیارد دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد افزایش پیدا کرده است. میزان رشد درآمد آلفابت در مقایسه با سال گذشته بیشتر از رشد درآمد این کمپانی در فاصله‌ی سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ بوده است. افزایش درآمد برای آلفابت نشان از این دارد که تبلیغات دیجیتال هنوز برای گوگل پولسازی می‌کند، حال آنکه هزینه به ازای هر کلیک همچنان روندی نزولی دارد.

اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارد که هزینه‌ی افزایش ترافیک برای Google طی سه ماهه‌ی دوم افزایش یافته و به ۶.۴ میلیارد دلار رسیده است. هزینه‌ی جذب ترافیک شامل هزینه‌هایی می‌شود که برای مثال گوگل به کمپانی‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند پرداخت می‌کند تا کاربران را به سمت جستجوی گوگل هدایت کنند. این هزینه‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

نزدیک به ۸۶ درصد از درآمد ۳۲.۶۶ میلیارد دلاری گوگل از بخش تبلیغات بوده است. این درآمد بالاتر از پیش‌بینی‌های انجام‌شده مبنی بر کسب درآمد ۳۲.۱۷ میلیارد دلاری توسط گوگل است. انتشار گزارش مالی آلفابت منجر به بالا رفتن ارزش سهام این کمپانی شد که از این‌رو آلفابت را بیش از پیش به آمازون نزدیک کرد. البته باید به این نکته اشاره کرد که اپل همچنان در مسیر تبدیل شدن به کمپانی یک تریلیون دلاری پیشتاز بوده و با ارزش بیش از ۹۰۰ میلیارد دلار، به عنوان با ارزش‌ترین کمپانی جهان شناخته می‌شود.

درآمد بخش Other Revenue گوگل که شامل سرویس‌های ابری این کمپانی نیز می‌شود، درآمدی ۴.۴۳ میلیارد دلاری را برای گوگل به ارمغان آورده است. این بخش از درآمدهای گوگل نیز شاهد رشد خوبی است، به‌طوری‌که این بخش رشدی ۳۷ درصدی را تجربه کرده، حال آنکه بخش تبلیغات گوگل شاهد افزایش ۲۴ درصدی درآمد بوده است. سرویس‌های ابری در سایر کمپانی‌ها نیز رشدی برق‌آسا را تجربه می‌کنند. برای مثال می‌توان به آمازون و مایکروسافت نیز اشاره کرد که شاهد رشد بسیار خارق‌العاده‌ی بخش سرویس‌های ابری خود هستند.

همچنین باید به درآمد کسب‌شده توسط بخش Other Bets نیز اشاره کرد که شامل شماری از کسب و کارهای تحقیقاتی گوگل می‌شود. این بخش شامل کسب‌‌وکارهایی نظیر Waymo برای خودروهای هوشمند، گوگل فایبر و وریلی در زمینه‌ی توسعه‌ی تجهیزات پزشکی اشاره کرد. این بخش از کمپانی طی سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی موفق شده تا درآمدی ۱۴۵ میلیون دلاری را کسب کند که در مقایسه با درآمد ۹۷ میلیون دلاری مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش بوده است. ضرر این بخش از ۷۳۲ میلیون دلار به ۶۳۳ میلیون دلار کاهش پیدا کرده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات