اپل با عرضه پکیج خدمات رسانه‌ای می‌تواند به ارزش یک تریلیون دلار بازگردد

سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
مطالعه 3 دقیقه
کارشناسان اقتصادی اعتقاد دارند اپل با عرضه‌ی پکیج رسانه‌ای خود در سال ۲۰۱۹ می‌تواند با جبران شکست‌ها، به ارزش یک تریلیون دلار بازگردد.
تبلیغات

اپل مدتی پیش تغییراتی در پیش‌بینی‌‌های مالی خود انجام داده و آن را کاهش داد. این اقدام، پس از ۱۶ سال و به‌خاطر کاهش فروش آیفون و مشکلات کوپرتینویی‌ها در چین انجام شد. بسیاری از تحلیل‌گران به خاطر همین تغییر پیش‌بینی، نسبت به آینده‌ی اپل در بازگشت به فهرست شرکت‌های یک تریلیون دلاری امیدوار نیستند. دراین‌میان، کتی هوبرتی، یکی از تحلیل‌گران غول مالی مورگان استنلی در مصاحبه با CNBC پیشنهاد مهمی درباره‌ی بازگشت به صدر آن فهرست دارد.

هوبرتی اعتقاد دارد اگر اپل بتواند پکیج رسانه‌ای خود را در سال ۲۰۱۹ ارائه کند، می‌توان رشد قابل توجهی را برای آن مشاهده کرد. پکیج مذکور، مدتی است در صدر اخبار قرار دارد و متشکل از محتوای موسیقی، استریم فیلم و تلویزیون و اخبار متنی خواهد بود.

اپل، جمعه‌ی گذشته را با قیمت ۱۶۶ دلار برای هر سهم و ۷۸۵ میلیارد دلار ارزش بازار، به پایان رساند. زمانی‌که کوپرتینویی‌ها به ارزش یک تریلیون دلار رسیدند، ارزش هر سهم ۲۰۶ دلار بود. 

News

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که خدمات رسانه‌ای اپل، تا سال ۲۰۲۵ حدود ۲ درصد به درآمد کل این شرکت در بخش خدمات اضافه خواهد کرد. چنین افزایشی، تا سال ۲۰۲۳ حدود ۵ درصد درآمد کل شرکت و ۱۲ درصد درآمد به ازای هر سهم را افزایش خواهد داد.

مورگان استنلی در ادامه‌ی پیش‌بینی‌های خود بیان می‌کند که عرضه‌ی خدمات، منجر به افزایش بازخرید سهام اپل هم خواهد شد. هوبرتی اعقتاد دارد پس از دوران دشواری که در سه‌ماهه‌ی منتهی به دسامبر گذشته بر سهام‌داران اپل گذشت، آن‌ها درصورت مشاهده‌ی ثبات در روند شرکت در بخش‌های آیفون و خدمات، به خرید مجدد سهام و افزایش ارزش آن تشویق خواهند شد.

شایعات پیرامون پکیج رسانه‌ای اپل در سال گذشته‌ی میلادی به‌شدت جریان داشت. یکی از قوی‌ترین شایعات، همین ترکیب شدن خدمات موسیقی، فیلم و اخبار تحت یک برند و سرویس بود که با یک حق عضویت، در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

اپل چندی پیش گزارش درآمدی سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۱۹ خود را منتشر کرد. در آن گزارش فصل تعطیلات نیز لحاظ شده بود. کوپرتینویی‌ها، درآمد ۸۴.۳ میلیارد دلاری و سود ۱۹.۹۷ میلیارد دلاری را برای این مدت اعلام کردند. در مدت مشابه سال ۲۰۱۸، برای درآمد رقم ۸۸.۳ میلیارد دلار و سود نیز ۲۰.۱ میلیارد دلار اعلام شده بود.

apple-music

کوپرتینویی‌ها در سال گذشته‌ی میلادی، خبر خرید سرویس رسانه‌ای Texture را اعلام کردند. این سرویس، با حق عضویت ماهانه ۹.۹۹ دلار، نتفلیکس مجله و روزنامه محسوب می‌شود.

در بخش فروش آیفون، به‌نظر می‌رسد سطح بازار به یک بلوغ نسبی رسیده باشد. درواقع، هوبرتی پیش‌بینی می‌کند در سال مالی جاری با ثباتی نسبی در روند خرید و جایگزی گوشی‌های اپل رو‌به‌رو باشیم که اخبار رسیده از شرکت نیز تاحدودی آن را تأیید می‌کنند.

مؤسسه‌ی مالی مورگان استنلی، پیش از تخمین‌های فوق و ارائه‌ی گزارش مالی اپل نیز ادعا کرده بود که به‌خاطر کاهش پیش‌بینی‌های مالی آن‌ها، اکنون بهترین زمان برای خرید سهام کوپرتینویی‌ها است.

بلومبرگ، در ماه دسامبر گذشته (آذر) گزارشی منتشر کرد که در آن، خبر از ارائه‌ی سرویس اخبار بر پایه‌ی تکنولوژی‌های Texture در Apple News می‌داد. آن گزارش، عرضه‌ی سرویس را در بهار ۲۰۱۹ پیش‌بینی کرده بود. به‌هرحال، اکنون نیز ناشران اخبار و پیام‌هایی برای ملحق شدن به سرویس جدید دریافت کرده‌اند. 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات