درآمد اپ استور تا سال ۲۰۲۳ دوبرابر می‌شود

شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
براساس آخرین گزارش Sensor Tower انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۳ میلادی درآمد اپ استور به‌لطف هزینه‌ی اشتراک دوبرابر شود.
تبلیغات

براساس آخرین گزارش منتشرشده از سوی Sensor Tower، به‌نظر می‌رسد درآمد اپ استور در حال افزایش است و کاربران بیش از گذشته در اپ استور هزینه می‌کنند. انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۳ میلادی، درآمد اپ استور دوبرابر شود.

باتوجه‌به اطلاعات آماری منتشرشده، درآمد اپ استور با رشد ۱۰۴ درصدی،‌ از ۴۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۹۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ میلادی افزایش خواهد یافت. همچنین Sensor Tower تخمین زده است درآمد گوگل پلی نیز با رشد ۱۴۰ درصدی از ۲۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ به ۶۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ افزایش یابد.

پیش‌بینی‌‌های انجام‌شده نشان می‌دهد ظاهرا گوگل پلی رشد درآمد بیشتری نسبت به اپ استور برای خود رقم خواهد زد؛ اما Sensor Tower پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۲۳ میلادی درحدود ۶۲ درصد درآمد حاصل از اشتراک کلیه‌ی اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند متعلق به اپ‌استور خواهد بود. 

درآمد اپ استور
پیش‌بینی می‌شود که درآمد اپ استور طی ۵ سال آینده با رشد ۱۰۴ درصدی و نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) برابر با ۱۵.۶ درصدی، از رقم ۴۷ میلیارد دلاری سال ۲۰۱۸ میلادی به رقم ۹۶ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۳ افزایش پیدا کند. در مقایسه، گوگل پلی نیز با رشد ۱۴۰ درصدی و نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) برابر با ۱۹ درصد به درآمد ۶۰ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۳ دست خواهد یافت.در نتیجه، فاصله‌ی درآمدی بین گوگل پلی و اپ استور کاهش پیدا می‌کند. اما پلتفرم اپل، حدود ۶۲ درصد کل درآمد اپ استور و گوگل پلی را از آن خود خواهد کرد. 

از نظر منطقه‌ی جغرافیایی، آمارهای Sensor Tower حاکی از آن است که کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین، بیشترین رشد درآمد را بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۲۳ برای اپ استور و گوگل پلی رقم خواهند زد. انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۳ میلادی شاهد رشد ۲۶۹ درصدی درآمد پلتفرم‌های مختلف در منطقه‌ی آفریقا باشیم؛ درنتیجه درآمد گوگل پلی و اپ استور تا سال ۲۰۲۳ میلادی تا سال ۲۰۱۳ به رقمی درحدود ۴۲۰ میلیون دلار خواهد رسید. این در حالی است که  درآمد این دو پلتفرم در آمریکای لاتین با رشد ۲۹۶ درصدی به رقمی در حدود ۴۳۰ میلیون دلار می‌رسد. 

در حالی‌که رشد درآمد گوگل‌پلی و اپ‌استور در مناطقی همچون آمریکای لاتین و آفریقا به‌صورت نمایی افزایش می‌یابد، کشورهای دیگری از جمله ایالات متحده و چین نیز جزو بزرگ‌ترین بازارها برای هر دو پلتفرم محسوب می‌شوند و حاشیه‌ی سود خوبی را به همراه خواهند داشت. براساس گزارش Sensor Tower، درآمد گوگل‌پلی و اپ‌استور با رشد ۱۱۰ درصدی، از ۱۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ میلادی به رقمی بالغ بر ۴۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ افزایش خواهد یافت.

از سوی دیگر، همان‌طور که پیش‌تر TechCrunch نیز به این موضوع اشاره کرده بود، درآمد اپ استور در ایالات متحده از درآمد اپ‌استور در چین پیشی خواهد گرفت:

برآوردهای Sensor Tower نشان می‌دهد باتوجه به فروش کمتر گوشی‌های آیفون در بازار چین، درآمد اپ‌استور تا سال ۲۰۲۰ در آمریکا کمی بیشتر از درآمد اپ استور در بازار چین خواهد بود. درنتیجه انتظار می‌رود درآمد اپ‌استور در بازار چین کمتر شود. از طرفی، بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ میلادی، در نتیجه‌ی محدودیت‌هایی که برای لایسنس بازی‌ها در بازار چین به‌وجود آمد، شاهد افت ۴ درصدی دانلود چنین اپلیکیشن‌هایی در بازار چین بودیم. این در حالی است که یک سال قبل‌تر، دانلود بازی‌ها در بازار چین رشدی درحدود ۸ درصد را از آن خود کرده بود. درنظر داشته باشید که در سال ۲۰۱۸ میلادی درآمد اپ استور در بازار چین رشد ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد. در صورتی که یک سال قبل‌ یعنی سال ۲۰۱۷ میلادی، شاهد رشد ۶۰ درصدی درآمد اپ استور در بازار چین بودیم.

درنهایت، داده‌های آماری Sensor Tower نشان می‌دهد افزایش اشتراک اپلیکیشن‌های حوزه‌ی سرگرمی (Entertainment)، یکی از عوامل موفقیت اپ‌استور است. انتظار می‌رود طی ۵ سال آینده، شاهد افزایش ۲۴ درصدی اشتراک اپلیکیشن‌های سرگرمی و افزایش ۲۴ درصد اشتراک اپلیکیشن‌های بازی در اپ‌استور باشیم. 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات