افزایش سوددهی سامسونگ در فصل دوم ۲۰۲۰ باوجود شیوع ویروس کرونا

سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
گزارش مالی سامسونگ مربوط به فصل دوم سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد این شرکت باوجود بحران کرونا، افزایش سود و فروش را تجربه کرده است.
تبلیغات

گزارش مالی فصل دوم سال ۲۰۲۰ سامسونگ نشان می‌دهد که این شرکت با وجود شیوع کرونا،‌ وضعیت مناسبی در بازار دارد. کره‌ای‌ها تنها ۷/۴ درصد کاهش فروش را در فصل دوم ۲۰۲۰ تجربه کرده‌اند، درحالی‌که رشد ۲۳ درصدی در سوددهی کسب‌وکار را گزارش می‌کنند. تقاضا برای برخی محصولات سامسونگ برای اولین‌بار افزایش را تجربه کرد. همین افزایش تقاضا، وضعیت نه‌چندان مناسب بازار مصرف‌کننده‌ی غول دنیای فناوری را تاحدودی جبران کرد.

افزایش تقاضا در بخش نیمه‌هادی و نمایشگر، منجر به افزایش سوددهی سامسونگ شده است

سامسونگ در گزارش جدید خود پیش‌بینی کرد که فروش فصل دوم سال ۲۰۲۰، از ۴۲/۸ به ۴۴/۵ میلیارد دلار افزایش پیدا کند. تحلیل‌گران حاضر در نظرسنجی تامسون رویترز نیز درآمد شرکت را در دوره‌ی مذکور ۴۳/۱ میلیارد دلار پیش‌بینی می‌کنند. البته با وجود افزایش، آمار کره‌ای‌ها هنوز نسبت به سال گذشته و ثبت رکورد ۴۷/۱ میلیارد دلاری، پایین‌تر است. در پیش‌بینی‌ها، سود شرکت در دوره‌ی مذکور نیز از ۶/۷ میلیارد به ۶/۹ میلیارد دلار می‌رسد که افزایش قابل‌توجهی را نسبت به سود ۵/۵ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد.

گزارش مالی مقدماتی سامسونگ مانند همیشه شامل اطلاعات جزئی زیرمجموعه‌ها نمی‌شود. درنتیجه نمی‌توان با دقت اعلام کرد که کدام بخش از کسب‌وکار منجر به رشد سود و کدام‌یک منجر به کاهش شده‌اند. به‌هرحال، سامسونگ در گزارش خود می‌گوید که برای اولین‌بار افزایش تقاضا را در کسب‌وکار تولید نمایشگر خود تجربه کرده است.

اکسینوس سامسونگ / Samsung Exynos / اگزینوس

سامسونگ یکی از مشهورترین شرکت‌های جهان به شمار می‌رود که بیش از هر تولیدکننده‌ی دیگر، گوشی هوشمند و تلویزیون می‌فروشد. آن‌ها همچنین کسب‌وکار عظیمی متمرکز بر تولید حافظه برای شرکت‌های تولیدکننده‌ی محصولات الکترونیکی دارند. شرکت کره‌ای در ماه‌های اخیر با افزایش قابل‌توجه تقاضا برای تراشه روبه‌رو شد که ازسوی شرکت‌های فعال در صنعت مرکز داده وصول می‌شود. با افزایش استفاده‌ی کاربران شخصی و تجاری از مراکز داده برای ذخیره‌سازی محتوا، نیاز شرکت‌ها به زیرساخت‌های نیمه‌هادی نیز افزایش می‌یابد. سامسونگ همیشه در این بخش‌های کسب‌وکار با چالش روبه‌رو بوده است.

سال ۲۰۲۰ قرار بود سال اوج‌گیری صنعت تلفن همراه باشد. فناوری‌هایی همچون 5G و گوشی‌های هوشمند تاشدنی، ظرفیت‌های زیادی برای ایجاد تحول در بازار داشتند. ازطرفی ویروس کرونا باعث شد تا بحرانی اقتصادی در سرتاسر جهان ایجاد شود و توانایی تولید گوشی هوشمند در شرکت‌ها نیز کاهش پیدا کند. رفتار و عادت خرید مردم نیز در سال جاری تغییر کرد و اکنون تقاضای زیادی برای گوشی‌های جدید در بازار وجود ندارد. اگرچه بحران همه‌گیری به‌مرور از برخی از بازارها و کشورها دور می‌شود، اما هنوز مناطق زیادی در جهان درگیر ویروس کرونا هستند و تقاضا برای محصولات دنیای فناوری هنوز به روال عادی باز نگشته است.

سامسونگ در ماه آوریل و در خلال آخرین گزارش درآمدی، هشدار داد که ویروس کرونا در ماه‌های بعدی ضربه‌های سنگینی به کسب‌وکار وارد خواهد کرد. به‌هرحال ماه‌های گذشته آن‌چنان هم برای کره‌ای‌ها بحرانی نشدند. با وجود اینکه بحش‌های گوشی هوشمند و تلویزیون، کاهش تقاضای شدید را تجربه کرده‌اند، اما افزایش استفاده‌ی مردم از کامپیوترهای شخصی و همچنین افزایش فشار به سرورهای سازمانی، با رشد چشم‌گیر تقاضا برای کسب‌وکار تراشه‌ی سامسونگ همراه شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات