رکوردشکنی اپ استور در روز کریسمس؛ سهم ۶۸ درصدی از فروش بازی و برنامه

پنج‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس داده‌های آماری Sensor Tower، اپ استور و گوگلی پلی در روز کریسمس، در مجموع ۴۷۰ میلیون دلار درآمد داشتند.
تبلیغات

با شیوع ویروس کرونا و به تبع آن، تغییر شیوه‌ی زندگی، اغلب مردم کارهای خود را در خانه انجام می‌دهند و شواهد نشان می‌دهد گرایش به نرم‌افزار و بازی‌ بیش از گذشته شده است. وب‌سایت اپل‌اینسایدر با استناد به برآوردهای جامعه‌ی آماری Sensor Tower، گزارشی تدوین کرده است که بر اساس آن، اپ استور و گوگل پلی در روز کریسمس؛ در مجموع موفق به کسب درآمد ۴۰۷٫۶ میلیون دلاری شده‌اند.

طبق گزارش یادشده، دارندگان آیفون و آیپد در روز کریسمس مبالغ هنگفتی برای خرید برنامه و بازی‌ خرج کرده‌اند. اپ استور با رشد ۳۵٫۲ درصدی در مقایسه با بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته، توانسته است ۲۷۸٫۶ میلیون دلار درآمد کسب کند که رکوردی جدیدی برای این فروشگاه محسوب می‌شود. آمار مذکور باعث شده فروشگاه نرم‌افزاری اپل ۶۸٫۴ درصد از کل درآمد روز کریسمس را به خود اختصاص دهد. بزرگ‌ترین فروشگاه نرم‌افزاری دنیای اندروید نیز درآمده بی‌سابقه‌ای داشته و با رشد ۳۳ درصدی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، موفق به کسب درآمد ۱۲۹ میلیون دلار شده است.

درآمد جهانی اپ استور و گوگل پلی در کریسمس

طبق تخمین‌های Sensor Tower، مصرف‌کنندگان دو پلتفرم، در مجموع ۲۹۵٫۶ میلیون دلار برای تهیه‌ی بازی گوشی‌ هوشمند هزینه کرده‌اند که در مقایسه با کریسمس سال گذشته، ۲۷ درصد رشد نشان می‌دهد. در این میان، بازی Honor of King تنسنت که با نام Arena Valor نیز شناخته می‌شود، بیشترین درآمد جهانی را کسب کرده و Roblox با درآمد ۶٫۶ میلیون دلار، موفق‌ترین بازی در ایالات متحده آمریکا بوده است. بیانیه‌ی Sensor Tower به شرح زیر است:

۲۰۲۰ سالی برای ثبت رکورد هزینه‌های جهانی در خرید برنامه‌ و بازی موبایل بوده است. برای اولین در بازه‌ی منتهی به ماه نوامبر (آبان) درآمد این بخش از ۱۰۰ میلیارد دلار فراتر رفت. هزینه‌های کاربران در روز کریسمس ۴٫۵ درصد از کل هزینه‌ها در ماه دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۱۳۹۹) را تشکیل داده است. از یکم تا بیست ‌و هفتم دسامبر، درآمد جهانی این بخش ۹ میلیارد دلار برآورد می‌شود.بیشتر هزینه‌ها در تعطیلات مربوط به بخش بازی موبایل بود که با رشد ۲۷ درصدی، از ۲۳۲٫۴ میلیون دلار در کریسمس ۲۰۱۹ به ۲۹۵٫۶ میلیون دلار در سال جاری افزایش یافت. در اپ‌استور، برنامه‌های سرگرمی با ۱۹٫۳ میلیون دلار درآمد، ۲۱٫۸ درصد از کل درآمد غیر گیمینگ را به خود اختصاص داده‌اند. این آمار در گوگل پلی، به ترتیب ۴٫۳ میلیون دلار و ۱۸٫۵ درصد تخمین زده می‌شود.تیک تاک (TikTok) با کسب ۴٫۷ میلیون دلار در کریسمس، پردرآمدترین برنامه‌ی جهانی و دیزنی پلاس (+Disney) با کسب درآمد ۲٫۶ میلیون دلار، موفق‌ترین برنامه در بازار ایالت متحده به حساب می‌آید.

چندی پیش، اپل به‌ منظور کاهش تنش انحصارطلبی در بخش اپ استور قدم بزرگی برداشت و کارمزد آن را برای توسعه‌دهندگانی با درآمد سالانه‌ی کمتر از یک میلیون دلار، از ۳۰ به ۱۵ درصد کاهش داد. ظاهرا این طرح تشویقی ۹۸ درصد از توسعه‌دهندگان اپ استور را شامل خواهد شد. گفته می‌شود از هفته‌ی پیش کوپرتینویی‌ها طرح تشویقی یادشده را برای توسعه‌دهندگان به اجرا درآورده‌اند؛ بنابراین اکثر قریب به اتفاق توسعه‌دهندگان در تعطیلات پیش ‌رو درآمد بیشتری خواهند داشت.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات