فروش فراتر از حد انتظار محصولات انویدیا در فصل اول سال مالی ۲۰۲۲

چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
در کنفرانس مالی جدید انویدیا، اعلام شد محصولات این شرکت در تمام بازارهایی که تیم سبز در آن‌ها حضور دارد، فروش بیشتر از حد انتظار تجربه می‌کنند و درآمد بیشتری برای انویدیا به‌ارمغان می‌آورند.
تبلیغات

آمار نشان می‌دهد کمبود شدید تراشه نتوانسته است از روند روبه‌رشد انویدیا (Nvidia) جلوگیری کند. هم‌اکنون، موجودی اکثر کارت‌های گرافیک عادی انویدیا به‌پایان رسیده است یا این‌ها کارت‌ها در پلتفرم‌هایی مثل eBay با قیمت چند برابر فروخته می‌شود. بااین‌حال، تک‌اسپات می‌نویسد ارزش برند انویدیا به‌لطف فروش بیشتر از حد انتظار محصولات این شرکت همچنان افزایش می‌یابد.

پیش‌ازاین، پیش‌بینی شده بود انویدیا در سه‌ماهه‌ی اول سال مالی جدید ۵٫۳ میلیارد دلار درآمد کسب کند؛ اما درنهایت عملکرد تیم سبز بهتر بوده است. به‌نظر می‌رسد انویدیا در تمام بازارهایی که مشغول فعالیت است، بیشتر از حد انتظار تراشه می‌فروشد.

انویدیا در سال‌های نه‌چندان دور فقط شرکتی گیمینگ بود؛ ولی اکنون در بازارهای مختلفی وارد شده و محصولات متنوعی در‌دسترس مشتریان قرار می‌دهد. انویدیا کارش را با ارائه‌ی کارت گرافیک به گیمرها آغاز کرد تا بتوانند بازی دلخواهشان را تجربه کنند؛ اما به‌گفته‌ی جن سون هوانگ، مدیرعامل انویدیا، این شرکت توانسته است به شرکت رایانشی همه‌فن‌حریف تبدیل شود. 

انویدیا در کنفرانس سالانه‌ی Investor Day جزئیاتی درباره‌ی عملکرد قدرتمندانه‌اش در سه‌ماهه‌ی نخست سال مالی ۲۰۲۲ منتشر و صراحتا اعلام کرد در تمام بخش‌های بازار فروش فراتر از حد انتظار تجربه می‌کند و ازجمله دلایل آن افزایش قیمت رمزارزها و تقاضای زیاد ماینرها است.

انویدیا انتظار داشت در سه‌ماهه‌ی نخست سال مالی جاری حدودا ۵۰ میلیون دلار درآمد از پردازنده‌های CMP کسب کند که مخصوص استخراج رمزارز هستند و خروجی تصویر ندارند؛ ولی اکنون پیش‌بینی خود را به ۱۵۰ میلیون دلار افزایش داده است. بخش مهمی از این افزایش فروش احتمالا به سفارش ۳۰ میلیون دلاری کارت‌های گرافیک CMP ارتباط دارد که مدتی پیش در گزارشی تأییدنشده به آن اشاره شده بود.

کولت کرس، قائم‌مقام اجرایی و مدیر ارشد مالی انویدیا می‌گوید: «درحالی‌که فصل اول سال مالی ۲۰۲۲ هنوز کامل نشده، کل درآمد این بازه‌ی زمانی ۵٫۳۰ میلیارد دلاری را رد کرده است که در آخرین کنفرانس مالی‌مان در پایان سال گذشته‌ی میلادی پیش‌بینی کرده بودیم.» کرس در‌ادامه می‌گوید تقاضا برای محصولات انویدیا بسیار زیاد است و پیش‌بینی‌های اولیه نشان می‌دهد تمامی پلتفرم‌های انویدیا روند روبه‌رشدی دارند.

وی افزود پلتفرم‌های دیتاسنتر و EGX سال موفقی پشت‌سر گذاشتند و پیش‌بینی می‌شود به این روند ادامه دهند. نیاز به دیتاسنتر و پردازش HPC و راهکارهای سخت‌افزاری متکی‌بر هوش مصنوعی باعث می‌شود انویدیا به رشد باثباتش ادامه دهد. بااین‌همه، قیمت قطعات این حوزه‌ها همچون قطعاتی که انویدیا برای بازارهای دیگر می‌سازد، از کمبود شدید تراشه متأثر شده است. مشتریان پول بیشتری برای تهیه‌ی پردازنده‌های انویدیا پرداخت می‌کنند و درآمد این شرکت نیز به تناسب افزایش قیمت‌ها افزایش می‌یابد.

مدیر ارشد مالی انویدیا سخنانی نیز درباره‌ی وضعیت فعلی بازار قطعات نیمه‌هادی مطرح کرد. او انتظار دارد تقاضا برای تراشه در اکثر ماه‌های سال جاری میلادی بیشتر از عرضه باشد؛ اما می‌گوید انویدیا به‌اندازه‌ی کافی GPU دراختیار دارد تا بتواند در فصل‌های پیش رو نیز رشد کند. 

چند شب پیش، انویدیا در کنفرانس GTC 2021 اعلام کرد پردازنده‌ی مرکزی برای سرور می‌سازد و به رقیب اینتل و AMD در این بخش از بازار تبدیل می‌شود. معرفی پردازنده‌ی مرکزی Grace انویدیا باعث شد ارزش سهام این شرکت رشد و ارزش سهام اینتل افت کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات