ورایزن دو برند AOL و یاهو را واگذار می‌کند

سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ورایزن تصمیم گرفته است AOL و یاهو را در ازای پنج میلیارد دلار به آپولو بفروشد. تصاحب این دو برند در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷، در مجموع ۹ میلیارد دلار هزینه روی دست ورایزن گذاشته بود.
تبلیغات

ورایزن دارایی خود در AOL و یاهو را در قراردادی که گفته می‌شود بالغ بر پنج میلیارد دلار ارزش دارد، به Apollo Global Management واگذار می‌کند. شرکت مخابراتی برای تصاحب این دو سرویس تقریبا ۹ میلیارد دلار پرداخت کرده بود. ورایزن همچنان ۱۰ درصد از سهام یاهو را که از این پس توسط گورو گوراپان مدیریت می‌شود در مالکیت خود نگه می‌دارد.

قرارداد جدید که شامل کسب‌و‌کار فناوری تبلیغاتی ورایزن می‌شود، هفته‌ی گذشته در رسانه‌ها مورد اشاره قرار گرفت و هنوز به‌طور کامل منعقد نشده است. این قرارداد پس از بسته شدن، تلاش‌ نافرجام ورایزن در حوزه‌ی تولید محتوای چندرسانه‌ای و تبلیغات را به پایان راه می‌رساند.

آپولو شرکتی با سهامی خاص است که به‌عنوان مالک هتل ونتیان در لاس وگاس و خرده‌فروشی مایکلز (فروشنده‌ی صنایع دستی) شناخته می‌شود. لیان بلک، هم‌بنیان‌گذار آپولو، مدتی پس از اینکه مشخص شد ۱۵۰ میلیون دلار به جفری اپستین داده است، از سمت رئیس‌ هیئت‌مدیره‌ی این شرکت استعفا داد.

بر اساس آنچه ورج می‌نویسد، رید ریمن (شریک آپولو) گفته است: «ما هیجان‌زده‌ایم تا پتانسیل فوق‌العاده‌ی یاهو و مجموعه‌ی بی‌نظیر برندهای آن را شکوفا کنیم.» او می‌گوید آپولو احترام زیادی برای تلاش‌هایی قائل است که دست‌اندرکاران یاهو در این چند سال انجام داده‌اند.

ورایزن در سال ۲۰۱۵ با پرداخت ۴٫۴ میلیارد دلار AOL را تصاحب کرد و دو سال بعد سراغ تصاحب یاهو با مبلغ ۴٫۵ میلیارد دلار رفت. زیرشاخه‌های رسانه‌ای که مواردی نظیر یاهو اسپرت، تک‌کرانچ و انگجت را شامل می‌شود تحت برندی با نام Oath تلفیق شدند. این واحد تجاری در سال ۲۰۱۸ به گروه رسانه‌ای ورایزن تغییر نام داد.

ورایزن در سال ۲۰۱۹ تامبلر را به مبلغی نامشخص فروخت. برخی رسانه‌ها گفتند تامبلر کمتر از سه میلیون دلار ارزش داشته است. یاهو در سال ۲۰۱۳ رقم هنگفت ۱٫۱ میلیارد دلار برای این پلتفرم وبلاگ نویسی پرداخت کرده بود. 

در سال‌های نه‌‌چندان دور AOL درگاه اتصال کاربران به اینترنت محسوب می‌شد و یاهو صفحه‌ی اصلی آن بود. AOL در دوران اوج خود به ارزش بازار ۲۰۰ میلیارد دلار رسیده بود. همچنین زمانی سرمایه‌گذاران می‌گفتند یاهو بیش از ۱۲۵ میلیارد دلار ارزش دارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات