افزایش ۶۴ درصدی درآمد و سود خالص ۲ برابری شیائومی در فصل دوم ۲۰۲۱
به گزارش ZDNet، شیائومی توانسته ۸۷٫۸ میلیارد یوآن (۱۳٫۵ میلیارد دلار) درآمد در سهماهه دوم سال ۲۰۲۱ کسب کند. این عدد ۶۴ درصد بیشتر از درآمد ۵۳٫۵ میلیارد یوآنی (۸٫۲۵ میلیارد دلار) این شرکت در بازه زمانی مشابه سال گذشته است. افزایش سهم غول فناوری چینی از بازار گوشیهای هوشمند به سرعت ادامه دارد.
در ششماهه منتهی به ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱ (۹ تیر ۱۴۰۰)، سود خالص شرکت ۸٫۳ میلیارد یوآن (۱٫۲۸ میلیارد دلار) بوده که دو برابر ۴٫۵ میلیارد یوآن (۶۹۰ میلیون دلار) بهدست آمده در مدت مشابه سال گذشته است.
پس از تفکیک درآمد واحدهای مختلف، به درآمد ۵۹ میلیارد یوآنی (۹٫۱ میلیارد دلار) واحد گوشیهای هوشمند حاصل از فروش ۵۲٫۹ میلیون دستگاه میرسیم که شیائومی را به جایگاه دوم فروش که پیش از این در اختیار اپل بود، رسانده است.
تجارت محصولات اینترنت اشیاء و لایفاستایل شیائومی، به حدود ۲۱ میلیارد یوآن (۳٫۲۴ میلیارد دلار) میرسد که رشد ۳۶ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه میکند. بخش خدمات اینترنتی هم ۷ میلیارد یوآن (۱٫۰۸ میلیارد دلار) از کل درآمد شیائومی را تشکیل داده است.
تعداد محصولات اینترنت اشیاء متصل شده به پلتفرم AIoT (هوش مصنوعی اشیاء) شرکت به ۳۷۴٫۵ میلیون دستگاه رسیده است. همچنین تعداد کاربران دستیار هوشمند شیائومی از هدف تعریف شده ۱۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه فراتر رفته و به ۱۰۲ میلیون کاربر رسیده است. کاربران اپلیکیشن Mi Home هم به مرز ۵۶٫۵ میلیون نفر رسیدهاند.
شیائومی همچنین به رشد قدرتمند خود در بازارهای خارج از چین اشاره میکند که فروش ۴۳٫۶ میلیارد یوآنی (۶٫۷۳ میلیارد دلار) در آنها، نزدیک به نیمی از کل درآمد شرکت را تشکیل داده است.
در ادامه گزارش به سرمایهگذاری ۳٫۱ میلیارد یوآنی (۴۸۰ میلیون دلار) در مصارف تحقیق و توسعه (R&D) اشاره شده که نسبت به سال گذشته ۵۶٫۵ درصد رشد داشته است.
شیائومی تأکید میکند در تلاش خود برای کسب برتری در فناوریهای نو که پشتوانه تجارت شرکت هستند، مصمم است.
لی جون، بنیانگذار و مدیرعامل شیائومی ماه گذشته اعلام کرد، در سال جاری تیم تحقیق و توسعه شرکت را با استخدام بیش از ۵ هزار مهندس گسترش خواهد داد. او پیشبینی کرد که مخارج واحد تحقیق و توسعه شرکت، امسال از مرز ۱۳ میلیارد یوآن (۲ میلیارد دلار) عبور خواهد کرد. این عدد در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۰ میلیارد یوآن (۱٫۵۴ میلیارد دلار) بوده است.
شیائومی از خرید دیپموشن، شرکت فعال در حوزه فناوری خودران به ارزش ۷۷٫۳ میلیون دلار پرده برداشت که بخشی از برنامه ۱۰ میلیارد دلاری شیائومی برای ورود به صنعت خودروهای الکتریکی است. شیائومی این حوزه را بخش مهمی از اکوسیستم هوشمند خود میداند.
لی جون پیشتر در اینباره گفته بود:
این بخشی مهم و جدا نشدنی از اکوسیستم هوشمند ما است؛ این یک انتخاب اجتناب ناپذیر است که اکوسیستم یکپارچه AIoT را گسترش دهیم؛ همچنین تنها راهی است که میتواند چشمانداز شرکت را برآورده کند و زندگی بهتری مبتنی بر فناوری برای همه به ارمغان آورد.
نظرات