دیزنی احتمالا به سلطه نتفلیکس در بازار آمریکا خاتمه داده است

جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
جدیدترین آمار منتشرشده از سهم بازار سرویس‌های استریم فیلم و سریال نشان می‌هد که سرویس‌های استریمی دیزنی در مجموع بیشترین سهم را از بازار ایالت متحده آمریکا به خود اختصاص داده‌اند.
تبلیغات

نتفلیکس مدت‌ها است که به‌عنوان بزرگ‌ترین و پربیننده‌ترین سرویس استریم فیلم و سریال شناخته می‌شود و طبیعتا بیشترین سهم بازار را به‌خود اختصاص داده است. بااین‌حال، جایگاه این سرویس حداقل در ایالت متحده آمریکا متزلزل‌تر از هر زمان دیگری به‌نظر می‌رسد؛ چراکه رقبای بزرگی همچون، دیزنی، اچ‌بی‌او، آمازون و اپل به‌سرعت در حال رشد هستند و سهم بازار خود را افزایش می‌دهند.

اپل در سال ۲۰۱۹ از سرویسی با نام اپل تی‌وی پلاس رونمایی کرد که به موجب آن، پای این شرکت به صنعت فیلم‌سازی باز شد. اپل تی‌وی پلاس فیلم و سریال‌های اورجینال اپل را استریم می‌کند و تاکنون سطح عملکرد متوسط تا خوبی ارائه داده است. آمار منتشرشده از JustWatch، حاکی از آن است که سهم بازار اپل تی‌وی پلاس در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱ یک درصد و در کل سال، دو درصد رشد داشته است که درواقع رکوردی جدید برای این شرکت محسوب می‌شود. بااین‌حال، اپل همچنان دربرابر سایر رقبای خود حرفی برای گفتن ندارد.

سهم بازار سرویس‌های استریمی در ایالت متحده آمریکا

HBO و دیزنی پلاس محتوای اورجینالی دارند که هر کدام از آن‌ها می‌تواند میلیون‌ها کاربر را به سمت سرویس‌هایشان بکشاند، هولو پشتوانه‌ قوی به نام دیزنی دارد و آمازون استودیوها و امتیازهای در خور توجهی را تصاحب کرده است؛ بنابراین، شکاف بین اپل و سایر رقبا همچنان بسیار زیاد است. برای مقایسه، اچ‌بی‌او مکس (متعلق به برادران وارنر) حدود ۱۲ درصد از سهم محتوای استریمی بازار آمریکا را به خود اختصاص داده است؛ درحالی‌که هولو و دیزنی پلاس (متعلق به دیزنی) هر کدام ۱۳درصد از سهم بازار را دراختیار دارند.

آمازون پرایم با سهم ۱۹ درصدی در رتبه دوم قرار دارد و درنهایت، نتفلیکس با ۲۵ درصد در رتبه اول باقی مانده است. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که غول استریمی جهان در مقایسه با سال گذشته کاهش دو درصدی تعداد مشترکان را تجربه می‌کند. نکته جالب این است که مجموع سهم بازار هولو و دیزنی پلاس از تنفلیکس نیز فراتر می‌رود و بنابراین می‌توان گفت که دیزنی اکنون حاکم بر بازار ایالت متحد آمریکا است. در این میان، اچ‌بی‌او با پنج درصد رشد، سریع‌ترین افزایش سهم بازار را داشته است. این در حالی است که آمازون پرایم نیز همچون نتفلیکس کاهش سهم بازار را تجربه می‌کند.

به‌طور کلی، آمار یادشده این زنگ خطر را برای دیزنی به صدا در می‌آورد که رقبا به‌طور جدی در حال سرمایه‌گذاری در این زمینه هستند و سرعت سهم بازار خود را افزایش می‌دهند. این در حالی است که نتفلیکس شرایط مناسبی را تجربه نمی‌کند و گزارش مالی کم‌تر از انتظار آن نیز سبب شده تا سهام این شرکت تا ۲۵ درصد کاهش یابد. از سوی دیگر، افزایش قیمت اشتراک‌ها نیز با انتقاد کاربران مواجه شده است. به هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که پاسخ نتفلیکس به رقبا چه خواهد بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات