اپل احتمالاً امسال ۱۲٫۸ میلیارد دلار ضرر مالی به فیسبوک وارد می‌کند

چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارشی جدید می‌گوید قابلیت App Tracking Transparency گوشی‌های آیفون در سال ۲۰۲۲ بالغ‌بر ۱۲٫۸ میلیارد دلار ضرر مالی به فیسبوک وارد می‌کند.
تبلیغات

تقریباً یک سال پیش اپل سیستم‌عامل iOS 14.5 را با قابلیت‌هایی مثل بازکردن قفل آیفون با ماسک ازطریق داشتن اپل واچ و ایموجی‌های جدید دردسترس کاربران قرار داد و سیستم بحث‌برانگیز App Tracking Transparency (موسوم به ATT) را نیز فعال کرد. ۱۲ ماه بعد، گزارشی جدید نشان می‌دهد ATT چگونه می‌تواند روی درآمد تبلیغاتی شرکت‌های بزرگی مثل فیسبوک، توییتر، اسنپ و یوتیوب در سال ۲۰۲۲ تأثیر بگذارد.

گزارش جدید مؤسسه‌ی Lotame اعلام می‌کند به‌دلیل فعال‌شدن قابلیت ATT، احتمالاً درآمد پلتفرم‌های بزرگ صنعت فناوری به‌میزان تقریباً ۱۶ میلیارد دلار افت می‌کند.

به‌موجب ATT، اپلیکیشن‌ها باید پیش از رهگیری فعالیت‌های کاربر در دیگر اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها از آن‌ها اجازه بگیرند. در چنین شرایطی، اکثر کاربران اجازه‌ی رهگیری فعالیت‌هایشان را نمی‌دهند.

برای مثال، وقتی فیسبوک را باز کنید، پنجره‌ای شناور روی صفحه‌نمایش داده می‌شود که از شما می‌خواهد مجوز رهگیری فعالیت‌هایتان را صادر کنید. روی صفحه دو گزینه‌ی Ask App not to Track و Allow به‌نمایش درمی‌آید.

به‌نوشته‌ی 9to5Mac، در بخشی از گزارش Lotame آمده است که شرکت مارک زاکربرگ قرار است بزرگ‌ترین ضربه‌ی مالی را دریافت کند.

عدد پیش‌بینی‌شده برای ضرر فیسبوک در اثر فعال‌سازی قابلیت ATT آیفون، ۱۲٫۸ میلیارد دلار اعلام شده است. این یعنی از مجموع ۱۶ میلیارد دلار ضرر پیش‌بینی‌شده، ۸۱ درصد متعلق به فیسبوک است.

آثار قابلیت ATT اپل روی صنعت تبلیغات از نگاه Lotame

همان‌طورکه در نمودار بالا می‌توانید ببینید، با وجود آثار منفی ATT، شرکت‌های اسنپ، فیسبوک، توییتر و یوتیوب همچنان فرصت بزرگی برای ادامه‌ی روند روبه‌رشد خود دارند. برای کسب جزئیات کامل‌تر، می‌توانید وارد وب‌سایت Lotame شوید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات