اپل قصد دارد درآمد خود را از طریق تبلیغات افزایش دهد
ادی کیو، قائممقام ارشد بخش خدمات اپل، قصد دارد تغییراتی اساسی در این واحد تجاری اعمال کند تا تعداد کاربران سرویس استریم و تبلیغات اپل افزایش یابد. اپل در گزارش مالی اخیر خود گفت کسبوکار خدمات نرمافزاری که شامل App Store و Apple Pay و Apple News و Apple Music و Apple TV Plus و iCloud میشود ۸۲۵ میلیون مشترک دارد و درآمد ۱۹٫۸ میلیارد دلاری به ارمغان آورده است.
براساس آنچه The Verge به نقل از Insider مینویسد، ادی کیو حوزهی فعالیتهای پیتر استرن (قائممقام فعلی واحد خدمات) را به همین واحد تجاری محدود و او را از تیم تبلیغات خارج کرده است. منابعی آگاه به Insider گفتهاند تاد ترسی، قائممقام پلتفرمهای تبلیغاتی اپل، وظایفی را که پیشتر پیتر استرن در بخش تبلیغات انجام میداده برعهده گرفته است و پس از ترفیع شغلی در اوایل سال جاری، اکنون مستقیماً گزارش کار خود را برای ادی کیو ارسال میکند.
یکی از منابع Insider گفته: «واحد تجاری Services اپل اکنون بسیار بزرگ شده و کسبوکار تبلیغات به جایگاهی رسیده که میتواند بهطور مستقل فعالیت کند.»
قابلیت بحثبرانگیز App Tracking Transparency اپل که سال گذشته به آیفون اضافه شد احتمالاً تأثیر بسزایی روی رشد کسبوکار تبلیغاتی اپل گذاشته است. به موجب این قابلیت، توسعهدهندگان مجبورند پیش از ردیابی دادههای کاربران اجازهی این کار را از آنها بگیرند. در صورتی که کاربر اجازه را صادر نکند، اپلیکیشن نمیتواند از ابزارهای تبلیغاتی برای نمایش تبلیغات هدفمند استفاده کند. گفته میشود App Tracking Transparency باعث شده است شرکتها بخش اعظم بودجهی خود را به تبلیغات بخش جستوجوی اپ استور اختصاص دهند.
مؤسسهی تحقیقاتی Omdia میگوید درآمد کسبوکار تبلیغاتی اپل در سال ۲۰۲۱ رشد ۲۳۸ درصدی تجربه کرده و به ۳٫۷ میلیارد دلار رسیده است. پیشبینی میشود درآمد این واحد تجاری در سال جاری میلادی به ۵٫۵ میلیارد دلار برسد. اپل در جریان برگزاری ویدئوهای زندهی Friday Night Baseball نیز تبلیغ پخش میکند و احتمالاً در آینده فعالیتهای تبلیغاتی خود را بیش از پیش گسترش خواهد داد. گفته میشود اپل بهدنبال دریافت حق پخش مسابقات NBA است.