درآمد واحد تبلیغات اپل احتمالاً تا سال ۲۰۲۵ به ۶ میلیارد دلار می‌رسد

چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت سرمایه‌گذاری JP Morgan اعتقاد دارد که اپل می‌تواند تا سال ۲۰۲۵ درآمد حاصل از تبلیغات را به ۶ میلیارد دلار برساند. بخش اعظم این درآمد ازطریق تبلیغات صفحه‌ی جست‌و‌جو عاید اپل خواهد شد.
تبلیغات

مؤسسه‌ی سرمایه‌گذاری JP Morgan می‌گوید کسب‌و‌کار نوظهور اپل در حوزه‌ی تبلیغات آنلاین به‌لطف بازار پردرآمد تبلیغات موبایلی در وضعیت خوبی به‌سر می‌برد؛ بااین‌حال، به‌دلیل تمرکز اپل روی حفظ حریم خصوصی، فرصت کسب درآمد این شرکت ازطریق تبلیغات محدودتر از حد انتظار است.

براساس گزارش اپل اینسایدر، تحلیلگر ارشد JP Morgan یادداشتی برای سرمایه‌گذاران ارسال کرده و در آن نوشته است به‌دلیل اینکه آیفون امروزه یک‌میلیارد کاربر در سراسر دنیا دارد، اپل درمقابسه‌با دیگر شرکت‌ها روند پایدارتری در صنعت تبلیغات طی می‌کند.

به‌گفته‌ی این تحلیلگر، بازار تبلیغات موبایلی در حال تجربه‌ی جهشی عظیم است. انتظار می‌رود ارزش این بازار تا سال ۲۰۲۴ به ۴۰۰ میلیارد دلار برسد. این در حالی است که بازار تبلیغات موبایلی در سال گذشته‌ی میلادی ۲۸۸ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد. JP Morgan با بررسی وضعیت بازار می‌گوید که اپل می‌تواند در سال ۲۰۲۵ بیش از ۶ میلیارد دلار درآمد ازطریق تبلیغات موبایلی به جیب بزند.

با وجود توجه اخیر اپل به حوزه‌ی تبلیغات، نباید فراموش کنید که کوپرتینویی‌ها شرکتی تبلیغاتی محسوب نمی‌شوند. JP Morgan می‌گوید اپل درحال‌حاضر صرفاً یک جایگاه تبلیغات برای صفحه‌ی جست‌و‌جوی اپ استور در نظر گرفته است؛ به‌همین‌دلیل، فرصت محدودتری برای کسب درآمد تبلیغاتی دارد، بااین‌حال، درصورت افزایش جایگاه‌های تبلیغاتی درآمد بیشتر می‌شود.

تحلیلگر ارشد JP Morgan به سیستم بحث‌برانگیز App Tracking Transparency و آثار آن روی تبلیغات بر بستر آیفون نیز اشاره کرده است. به‌دلیل App Tracking Transparency، کاربر می‌تواند جلو پایش فعالیت‌هایش را در وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های دیگر بگیرد.

متا (شرکت مادر فیسبوک) که سالانه درآمد زیادی ازطریق تبلیغات دارد، بارها از این سیستم اپل انتقاد کرده است. تحلیلگر JP Morgan می‌گوید به‌دلیل فعال‌شدن این سیستم و تغییرات اخیر iOS در حوزه‌ی حریم خصوصی، متا متحمل ضرر ۱۰ میلیارد دلاری شده است.

اپل بارها گفته است App Tracking Transparency را با هدف تضعیف پلتفرم‌های تبلیغاتی رقیب راه‌اندازی نکرده؛ بااین‌حال JP Morgan می‌گوید این سیستم موانع متعددی برای پلتفرم‌های تبلیغاتی ایجاد کرده و درآمد آن‌ها را کاهش داده است.

JP Morgan می‌‌گوید موانعی که اپل ازطریق App Tracking Transparency به‌وجود آورده، هزینه‌‌ی صرف‌شده شرکت‌ها برای تبلیغات تغییر می‌دهد. به‌ادعای این مؤسسه، احتمالاً شمار بیشتری از سازمان‌ها برای تبلیغ سرویس‌ها و محصولات خودشان سراغ کسب‌و‌کار تبلیغاتی اپل خواهند رفت و درآمد شرکت کوپرتینویی افزایش پیدا خواهد کرد.

اپل اکوسیستم بزرگی برای نمایش تبلیغات دارد. طبق آمار رسمی، تعداد مشترکان سرویس‌های نرم‌افزاری اپل به ۸۲۵ میلیون نفر و تعداد کاربران گوشی آیفون به یک‌میلیارد نفر می‌رسد. اپل می‌تواند تبلیغات را به تعداد زیادی از مردم و تنوع زیادی از گروه‌های مختلف در جامعه نمایش دهد. تحلیلگر ارشد JP Morgan می‌گوید اپل ازطریق ایجاد نوعی شبکه‌ی تبلیغاتی برای هدفمندترکردن تبلیغات می‌تواند درآمدهایش را بسیار بالاتر ببرد.

متخصصان JP Morgan عقیده دارند که درآمد حاصل از جست‌و‌جو، بیشترین درآمد تبلیغاتی را عاید اپل می‌کند. احتمالاً تا سال ۲۰۲۵ درآمد مبتنی‌بر جست‌‌و‌جو در پلتفرم‌های اپل به ۴٫۱ میلیارد دلار در سال خواهد رسید. تحلیلگر ارشد JP Morgan می‌گوید اپل «تجربه‌ی مشتری» را در اولویت قرار داده است و اگر چنین رویکردی نداشت، قطعاً این درآمد مرز ۴٫۱ میلیارد دلار را نیز رد می‌کرد. JP Morgan پیش‌بینی می‌کند ارزش هر سهم از سهام اپل در بازه‌ی زمانی ۱۲ ماهه به ۲۰۰ دلار برسد. در‌حال‌حاضر، سهام اپل با قیمت نزدیک به ۱۳۵ دلار معامله می‌شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات