آمریکا ترمز اپیک گیمز را کشید؛ «سنگین‌ترین جریمه تاریخ» در حوزه نقض حریم خصوصی کودکان

دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بازی فورتنایت / Fortnite درحال اجرا روی آیفون 11 اپل / iPhone 11 توسط مرد عینکی
کمیسیون فدرال تجارت آمریکا می‌گوید اپیک گیمز، بزرگ‌ترین منتقد سیاست‌های اپل، به‌دلیل نقض حریم خصوصی کودکان باید ۵۲۰ میلیون دلار جریمه پرداخت کند.
تبلیغات

کمیسیون فدرال تجارت در ایالات متحده «بزرگ‌ترین جریمه‌ی تاریخ» را در حوزه‌ی نقص حریم خصوصی کودکان و هدف‌ قراردادن آن‌ها با هزینه‌های ناخواسته ثبت کرده است. این کمیسیون در بیانیه‌ای می‌گوید اپیک گیمز که هم‌اکنون در جنگ حقوقی با اپل به سر می‌برد، باید بیش از نیم‌میلیارد دلار جریمه بپردازد. این ضربه‌ی بزرگی به یکی از شرکت‌های جاه‌طلبی است که همین حالا به‌دلیل جنگ حقوقی با اپل متحمل هزینه‌های زیادی شده است.

کمیسیون فدرال تجارت می‌گوید توافق امضاشده با خالق بازی فورتنایت برای جریمه‌ی ۵۲۰ میلیون دلاری شامل دو رکورد کاملاً جدید است. به‌ادعای این کمیسیون، اپیک گیمز نتوانسته است از حریم خصوصی کودکان حفاظت کند؛ به‌همین‌دلیل، قانون حفاظت آنلاین از حریم خصوصی کودکان موسوم‌ به COPPA را نقض کرده است.

براساس بیانیه‌ی کمیسیون فدرال تجارت، اپیک گیمز به کودکان و نوجوانان امکان داده است هنگام تجربه‌ی بازی فورتنایت، ازطریق سیستم ارتباطی صوتی با افراد غریبه در فضای آنلاین آشنا شوند. این قابلیت صرف‌نظر از سن کاربر، به‌طور‌پیش‌فرض فعال می‌شد. این یکی از اشتباه‌های بزرگ اپیک گیمز به‌حساب می‌آید که به نقض قانون و جریمه‌ی سنگین منجر شده است.

به‌نوشته‌ی 9to5Mac، کمیسیون FTC می‌گوید به‌دلیل سیستم ارتباط صوتی فورتنایت، کودکان و نوجوانان هنگام تجربه‌ی این بازی آزار دیده‌اند و تهدید شده‌اند و در‌معرض آسیب‌های خطرناک روانی مثل خودکشی بوده‌اند. همچنین، اپیک گیمز داده‌های شخصی کودکان را بدون کسب مجوز از والدین آن‌ها جمع‌آوری کرده است. به‌موجب این اقدام، اپیک گیمز ۲۷۵ میلیون دلار جریمه شده است.

فورتنایت گیمرها را نیز فریب داده است تا آنان را به خرید درون‌برنامه‌ای ترغیب کند. این باعث شد کودکان بدون کسب اجازه از والدین، خرید انجام دهند. گفته می‌شود اپیک گیمز حساب‌های منتقد این سیاست را قفل کرده است. به‌موجب توافق‌نامه‌ی امضاشده با کمیسیون تجارت فدرال، اپیک گیمز باید ۲۴۵ میلیون دلار به مشتریانش غرامت بدهد.

در سال ۲۰۱۴، اپل با جریمه‌ی مشابهی (البته با ارزش بسیار کمتر) مواجه شد. در آن زمان، کمیسیون فدرال تجارت اعلام کرد که اپل باید به‌دلیل ترغیب کودکان به خرید از‌طریق اپ استور بدون کسب اجازه از والدین، ۳۲٫۵ میلیون دلار جریمه پرداخت کند.

تیم سوئینی، مدیرعامل و بنیان‌گذار اپیک گیمز، یکی از منتقدان اصلی سیاست‌های اپل است. فورتنایت به‌دلیل دور‌زدن کارمزد ۳۰ درصدی اپل از اپ استور حذف شد و از آن زمان اپیک گیمز و اپل رابطه‌ی بسیار پرتنشی با‌هم دارند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات