پس‌لرزه رونمایی ویژن پرو؛ اپل بار دیگر سه تریلیون دلاری شد

جمعه ۹ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو رنگی اپل Apple روی شیشه فروشگاه
مدت کوتاهی پس از رونمایی ویژن پرو و در فاصله‌ی حدوداً دو ماه تا رونمایی آیفون ۱۵ ارزش بازار اپل مرز سه تریلیون دلار را رد کرد.
تبلیغات

اپل که باارزش‌ترین برند دنیا محسوب می‌شود، نخستین بار در روزهای آغازین سال ۲۰۲۲ موقتاً مرز سه تریلیون دلار را رد کرد و حالا حدوداً ۱٫۵ سال بعد، بار دیگر به این موفقیت مهم دست پیدا کرده است. آن‌طور که ورج می‌نویسد، هر سهم از سهام اپل در اولین ساعات جمعه به وقت آمریکا با قیمت بالای ۱۹۲ دلار معامله شد.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، ماه گذشته گفت رکورد تعداد دستگاه‌های فعال این شرکت شکسته شده است. در آن زمان رکورد کسب‌و‌کار خدمات نیز جابه‌جا شد و شاهد بالاترین فروش فصلی آیفون در سه‌ماهه‌ی نخست بودیم.

ارزش سهام اپل در پنج روز
ارزش بازار اپل در پنج روز اخیر

رکوردشکنی‌ها در حالی انجام شد که آمار نشان می‌داد فروش آیپد و مک نسبت‌به سال ۲۰۲۲ افت کرده است. اپل در هفته‌های اخیر مک بوک ایر ۱۵ اینچ را روانه‌ی بازار کرده تا افت فروش را جبران کند.

تحلیلگر ارشد مؤسسه‌ی Wedbush Securities می‌گوید اپل احتمالا تا سال ۲۰۲۵ به ارزش بازار چهار تریلیون دلار دست پیدا می‌کند. او در یادداشتش نوشت ۲۵ درصد از کاربران فعال اپل گوشی خود را در بیش از چهار سال اخیر ارتقا نداده‌اند و احتمالا آیفون ۱۵ فروش قابل‌توجهی تجربه خواهد کرد.

ویژن پرو فاصله‌ی زیادی تا تبدیل‌شدن به آیفون بعدی اپل دارد، اما اثرگذاری این هدست بر ارزش سهام اپل را نمی‌توان زیر سؤال برد. ویژن پرو با اپ استور جدیدی از راه می‌رسد که می‌تواند تأثیر مستقیمی روی درآمد اپل بگذارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات