گوگل به‌ اتهام سرقت ایده‌ی کروم‌کست، ۳۳۹ میلیون دلار جریمه شد

سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
مطالعه 1 دقیقه
دانگل کروم کست 2020 گوگل / Google با کنترلر روی میز
دادگاهی در آمریکا اعلام کرده است گوگل با رونمایی کروم‌کست، سه پتنت را نقض کرده و باید ۳۳۸٫۷ میلیون دلار جریمه پرداخت کند.
تبلیغات

هیئت‌منصفه‌ی دادگاه ناحیه‌ی غربی تگزاس حکم داده است که گوگل در شماری از محصولات خانواده‌ی کروم‌کست ازجمله Chromecast Ultra و Chromecast with Google سه پتنت شرکت Touchstream Technologies را نقض کرده و موظف است جریمه‌ی ۳۳۸٫۷ میلیون دلاری پرداخت کند.

اولین پتنت، در سال ۲۰۱۱ ثبت شده است. این پتنت و دو پتنت دیگر به «سیستمی برای ارائه و کنترل محتوا روی یک دستگاه مجهزبه نمایشگر» ارتباط دارند.

پرونده‌ی دادگاه اعلام می‌کند Touchstream در اواخر سال ۲۰۱۱ با گوگل دیدار کرده اما چند ماه بعد نماینده‌ی گوگل به Touchstream گفته است که غول آمریکایی صنعت فناوری علاقه‌ای به همکاری با این شرکت ندارد.

اولین مدل از گوگل کرو‌م‌کست در سال ۲۰۱۳ روانه‌ی بازار شد. تاریخ عرضه‌ی جدیدترین مدل که Chromecast with Google TV (HD) نام دارد، به سال ۲۰۲۲ برمی‌گردد. مدل 4K در سال ۲۰۲۰ از راه رسید.

بر اساس گزارش Ars Technica، گوگل علیه پرونده‌ی Touchstream موضع گرفت و ادعا کرد پتنت‌های این شرکت «اساسی» نیستند و به تمام روش‌های انتخاب محتوا روی دستگاه‌ها و تماشای آن‌ها روی نمایشگری دیگر اشاره نمی‌کنند. گوگل همچنین می‌گوید کروم‌کست فناوری‌های متفاوتی نسبت‌ به آنچه در پتنت Touchstream آمده است دارد.

در نهایت هیئت‌منصفه‌ی دادگاه طرف Touchstream را گرفت و گفت این شرکت باید ۳۳۸٫۷ میلیون دلار غرامت دریافت کند. گوگل قصد دارد حکم هیئت‌منصفه را به دادگاه استیناف ببرد. این شرکت همچنین اعتبار سه پتنت Touchstream را زیر سؤال برده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات