آتش‌بازی انویدیا در بازارهای مالی؛ سود خالص، ۸۴۳ درصد رشد کرد!

پنج‌شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
جن سون هوانگ / Jensen Huang / مدیرعامل انویدیا درحال سخنرانی با لباس مشکی
انویدیا در گزارش مالی جدیدش از افزایش ۸۴۳ درصدی سود خالص نسبت‌به سال گذشته خبر داده است.
تبلیغات

انویدیا تقریباً سه ماه پس از ملحق‌شدن به اپل، آمازون، گوگل و مایکروسافت در فهرست شرکت‌های تریلیون‌ دلاری، همچنان روند روبه‌رشدش را ادامه می‌دهد و اکنون بیشتر از هر زمان دیگری در تاریخ فعالیتش، درحال درآمدزایی است. افزایش درآمدهای انویدیا ارتباط مستقیمی با محبوبیت هوش مصنوعی دارد.

انویدیا در گزارش مالی فصل دوم سال مالی ۲۰۲۴ می‌گوید که موفق‌به کسب درآمد ۱۳٫۵ میلیارد دلار شده است. افزایش تقاضا برای پردازنده‌ی هوش مصنوعی انویدیا باعث شد این شرکت از افت تقاضا برای گرافیک های دسکتاپ و لپ تاپ ضربه‌ی زیادی نبیند. بسیاری از شرکت‌های صنعت کامپیوتر به‌دلیل کاهش فروش پردازنده با مشکلات قابل‌توجهی مواجه شده‌اند.

درآمد کسب‌و‌کار دیتاسنتر انویدیا به عدد رکوردشکن ۱۰٫۳۲ میلیارد دلار رسید. درآمد این واحد در یک فصل بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است. تیم سبز می‌گوید که در فصل اخیر ۶٫۱۸۸ میلیارد دلار سود خالص به جیب زده که نشان‌دهنده‌ی رشد ۸۴۳ درصدی نسبت‌به سال گذشته است.

درآمد واحدهای تجاری انویدیا در فصل دوم سال مالی ۲۰۲۴

درآمد کسب‌و‌کار گیمینگ انویدیا با رشد سالانه‌ی ۲۲ درصدی به ۲٫۴۸ میلیارد دلار رسید. درآمد این واحد تجاری در دوران همه‌گیری کرونا یک میلیارد دلار بیشتر بود. در آن زمان افراد زیادی خانه‌نشین شدند و برای سرگرمی سراغ بازی‌‌های ویدیویی رفتند.

انویدیا معتقد است که صنعت بازی به روند رشد بازگشته و اکنون گیمرها تمایل بیشتری به ارتقای قطعات کامپیوتر نشان می‌دهند. بر اساس آمار رسمی، ۲۰ درصد از کاربران این شرکت مشغول استفاده از کارت گرافیک انویدیا RTX 3060 یا مدل‌های پرقدرت‌تر از RTX 3060 هستند.

انویدیا درآمد ۱۶ میلیارد دلاری برای فصل سوم سال مالی ۲۰۲۴ پیش‌بینی کرده است. این افزایش درآمد نیز به عملکرد درخشان این شرکت در بازار هوش مصنوعی ارتباط دارد. در واکنش به گزارش مالی جدید انویدیا، ارزش سهام این شرکت ۸٫۵ درصد رشد کرد. ارزش سهام انویدیا در سال اخیر سه برابر شده است.

پردازنده هوش مصنوعی بعدی انویدیا که GH200 نام دارد، اواسط سال ۲۰۲۴ از راه می‌رسد. فعلاً قیمت پردازنده موردبحث اعلام نشده است. بدین ترتیب افزایش پیش‌بینی‌شده‌ی تقاضا در فصل بعدی، همچنان به تراشه‌های فعلی مربوط است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات