پیش‌بینی تحلیلگران: سوددهی سامسونگ در مسیر سقوط ۸۰ درصدی است

سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
کارگران ساختمانی در حال ساخت لوگو سامسونگ گلکسی / Samsung Galaxy
روند افت درآمد سامسونگ همچنان ادامه دارد و احتمالاً سود این شرکت در سه‌ماهه‌ی اخیر ۸۰ درصد کمتر از سال ۲۰۲۲ بوده است.
تبلیغات

بر‌اساس گزارش رویترز، تحلیلگران بازار سهام انتظار دارند که سود سامسونگ در فصل سوم سال جاری میلادی ۸۰ درصد درمقایسه‌با فصل سوم ۲۰۲۲ افت کند. این وضعیت نتیجه‌ی افت تقاضا برای پردازنده در سراسر دنیا است. کسب‌و‌کار تراشه‌ی سامسونگ سالانه درآمد زیادی عاید این شرکت می‌کند.

سامسونگ، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی رم و گوشی و تلویزیون در دنیا، فردا نتایج مقدماتی عملکردش در سه‌ماهه‌ی اخیر را منتشر می‌کند. طبق پیش‌بینی تحلیلگران، سود عملیاتی سامسونگ به ۲٫۱ تریلیون وون (۱٫۵۶ میلیارد دلار) افت خواهد کرد. در فصل سوم ۲۰۲۲، سامسونگ سود عملیاتی ۱۰٫۸۵ تریلیون وون (حدودا ۸٫۰۵ میلیارد دلار) را کسب کرده بود.

سامسونگ در واکنش به کاهش تقاضا، حجم تولید تراشه را کاهش داده است؛ اما همچنان نتوانسته موجودی انبارهایش را خالی کند. مایکرون، رقیب اصلی سامسونگ در بازار تراشه‌ی حافظه، ماه گذشته گفته بود که قطعاً سوددهی‌اش در فصل سوم ۲۰۲۳ افت می‌کند؛ بنابراین، شرایط فعلی بازار صرفاً به سامسونگ محدود نیست.

در ماه‌های اخیر، بسیاری از تولیدکنندگان گوشی هوشمند و لپ تاپ ترجیح داده‌اند تراشه‌ی کمتری بخرند تا از موجودی انبارهایشان برای ساخت محصول استفاده کنند. مشکلات اقتصادی در سراسر دنیا باعث شده است تقاضا برای خرید گوشی و کامپیوتر شخصی نیز کاهش پیدا کند.

تحلیلگران می‌گویند که موجودی انبار شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی و کامپیوتر کم شده است و احتمالاً تقاضا برای پردازنده در اوایل سال ۲۰۲۴ روند صعودی می‌گیرد. پیش‌بینی شده است که تقاضای دیتاسنترها نیز افزایش پیدا کند.

تحلیلگران وال‌استریت می‌گویند که سود عملیاتی کسب‌و‌کار گوشی سامسونگ در فصل اخیر به ۳ تریلیون وون (۲٫۲ میلیارد دلار) می‌رسد. سامسونگ فعلاً هیچ بخشی از این آمار را تأیید نکرده است.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات