سود عملیاتی ال‌جی در یک فصل ۳۰ درصد رشد کرد

دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو جدید ال جی ۲۰۲۳ پس زمینه قرمز LG
براساس گزارش مالی ال‌جی، این شرکت موفق شد در فصل سوم ۲۰۲۳ سود عملیاتی‌اش را ۳۰ درصد افزایش دهد.
تبلیغات

ال‌جی الکترونیکس در بیانیه‌ای که برای زومیت ارسال کرد، از درآمد ۲۰٫۷ تریلیون وون (۱۵٫۹ میلیارد دلار) و سود عملیاتی ۹۹۶٫۷ میلیارد وون (۷۶۷٫۸ میلیون دلار) در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی خبر داد. درآمد و سود عملیاتی ال‌جی عمدتا را کسب‌و‌کارهای لوازم خانگی و کسب‌وکار تجهیزات خودرو ثبت کردند.

به‌گزارش زومیت، سود عملیاتی کسب‌و‌کار لوازم خانگی ال‌جی در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی دو برابر بیشتر از بازه‌ی زمانی مشابه سال ۲۰۲۲ بود. همچنین، سود عملیاتی کسب‌و‌کار تجهیزات خودرو ال‌جی رکورد جدیدی ثبت کرد.

بر‌اساس گفته‌ی ال‌‌جی، سود عملیاتی این شرکت در فصل سوم ۲۰۲۳ درمقایسه‌با فصل دوم ۲۰۲۳ و فصل سوم ۲۰۲۲ رشد ۳۰ درصدی ثبت کرد.

درآمد کسب‌و‌کار لوازم خانگی ال‌جی در فصل سوم امسال به ۷٫۵۶ تریلیون وون (۵٫۷ میلیارد دلار) و سود عملیاتی به ۵۰۴٫۵ میلیارد وون (۳۸۸٫۶ میلیون دلار) رسید. درآمد و سود عملیاتی کسب‌و‌کار تجهیزات خودرو این شرکت نیز به‌ترتیب ۲٫۵ تریلیون وون (۱٫۹ میلیارد دلار) و ۱۳۴٫۹ میلیارد وون (۱۰۳٫۹ میلیون دلار) بود.

در بازه‌ی زمانی مذکور، درآمد کسب‌و‌کار سرگرمی‌های خانگی ال‌جی به ۳٫۵۷ تریلیون وون (۲٫۷ میلیارد دلار) و سود عملیاتی به ۱۱۰٫۷ میلیارد وون (۸۵٫۲ میلیون دلار) رسید. این کسب‌و‌کار وظیفه‌ی ساخت تلویزیون ال جی را برعهده دارد و همواره یکی از واحدهای تجاری سودآور این شرکت بوده است. ال‌جی قصد دارد شمار تلویزیون های مجهز به سیستم‌عامل webOS را تا سال ۲۰۲۶ به ۳۰۰ میلیون دستگاه برساند.

ال‌جی گفته است که برای سال‌های آینده می‌خواهد روی توسعه‌ی کسب‌و‌کار B2B و خدمات پلتفرم‌محور متمرکز شود و با ایجاد راهکارها و کسب‌و‌کارهای جدید، درآمدش را بیش‌ازپیش افزایش دهد. غول فناوری کره‌ای در پی تبدیل کسب‌و‌کار راهکارهای تهویه‌ی مطبوع و لوازم خانگی به کسب‌و‌کار راهکارهای زندگی هوشمند است. این شرکت روی بازارهای جدیدی مثل شارژر خودروهای برقی نیز متمرکز خواهد شد.

بخش زیادی از رشد درآمد ال‌جی در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۳ نتیجه‌ی توسعه‌ی بخش B2B است. این بخش تقریباً ۳۵ درصد از کل درآمد تلفیقی ال‌جی را ثبت کرد. ال‌جی در تلاش است درآمد بخش B2B را تا سال ۲۰۳۰ به بیش‌ از ۴۰ تریلیون وون (۳۰٫۸ میلیارد دلار) برساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات