سود مایکروسافت ۳۳ درصد افزایش یافت؛ رشد انفجاری کسب‌و‌کار گیمینگ

چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
ساتیا نادلا
قرارداد اکتیویژن بلیزارد به رشد درآمد بخش گیمینگ مایکروسافت کمک کرده است اما فروش ایکس باکس همچنان درجا می‌زند.
تبلیغات

مایکروسافت سه‌ماهه‌ی دوم سال مالی ۲۰۲۴ را با درآمد ۶۲ میلیارد دلاری و سود ۲۱٫۹ میلیارد دلاری به‌پایان رساند که به‌ترتیب نشان از رشد ۱۸ درصدی و ۳۳ درصدی نسبت‌به سال گذشته دارند. جالب‌ترین نکته درمورد سه‌ماهه‌ی دوم سال مالی مایکروسافت این است که نهایی‌شدن قرارداد ۶۸٫۷ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد تأثیر چشمگیری بر درآمد شرکت سازنده‌ی ویندوز داشته است.

مایکروسافت می‌گوید درآمد کلی واحد گیمینگ با رشد ۴۹ درصدی مواجه شده که ۴۴ درصد آن مستقیماً نتیجه‌ی تصاحب اکتیویژن است.

واحد More Personal Computing مایکروسافت که شامل بخش سرفیس، ایکس باکس و ویندوز می‌شود، درمقایسه‌با سال گذشته، با رشد ۱۹ درصدی به درآمد ۱۶٫۹ میلیارد دلاری دست یافت. مایکروسافت می‌گوید ۱۵ درصد از رشد واحد مذکور به‌دلیل معامله‌ی اکتیویژن بوده است.

بهبود درآمدزایی مایکروسافت پس‌از خرید اکتیویژن بلیزارد، نشان‌دهنده‌ی تغییر بزرگ برای سایر واحدهای این شرکت ازجمله کامپیوترهای شخصی و کنسول بازی ایکس باکس است؛ زیرا طی ماه‌های اخیر به‌طور کلی شاهد کاهش فروش این محصولات بوده‌ایم.

درآمد واحد کامپیوترهای شخصی مایکروسافت در سه‌ماهه‌ی دوم سال مالی ۲۰۲۴ به‌میزان ۹ درصد کاهش یافت درحالی‌که فروش سخت‌افزارهای مرتبط با ایکس باکس با افزایش سه درصدی همراه بود.

درآمد بخش محتوا و خدمات ایکس باکس نسبت‌به سال گذشته ۶۱ درصد افزایش پیدا کرد که ۵۵ درصد آن به معامله‌ی اکتیویژن ارتباط دارد. باید دید مایکروسافت می‌تواند از خرید شرکت بزرگ بازی‌ساز برای افزایش خرید کنسول بازی ایکس باکس کمک بگیرد و حداقل افراد بیشتری را به خرید سرویس گیم‌پس ترغیب کند یا نه.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات