افت باورنکردنی قیمت آیفون؛ اپل از بازگشت هواوی به بازار موبایل واهمه دارد

دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸
مطالعه 1 دقیقه
پخش موسیقی با آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس
اپل با اعمال تخفیف بر گوشی‌‌های آیفون در چین، قصد دارد رقابت با هواوی را جدی‌تر از همیشه پیش ببرد.
تبلیغات

اپل تصمیم دارد مدل‌های مختلف گوشی‌ آیفون را با تخفیفی استثنایی در چین به‌فروش برساند. برخی از مدل‌ها قرار است در فروشگاه تی‌مال با تخفیف‌هایی تا سقف ۲٬۳۰۰ یوان (۳۱۸ دلار) عرضه شوند.

براساس گزارش رویترز،‌ اپل قصد دارد با اعمال تخفیف بر گوشی‌های آیفون جایگاه خود را در بازار گوشی‌های هوشمند حفظ کند و از این‌طریق به رقابت با هواوی، غول فناوری چینی، بپردازد.

کاربران چینی می‌توانند از تاریخ ۲۰ می (۳۱ اردیبهشت) تا ۲۸ می (۸ خرداد) از تخفیف ویژه‌ی اپل بهره ببرند. اپل در ماه فوریه (بهمن و اسفند) نیز تخفیف‌های قابل‌ توجهی را برای گوشی‌های آیفون در چین در نظر گرفته بود؛ اما سقف تخفیف‌های ماه فوریه به ۱٬۱۵۰ یوان (۱۵۸٫۹۸ دلار) می‌رسید.

بیشترین تخفیف برای نسخه‌ی یک ترابایتی آیفون ۱۵ پرو مکس در نظر گرفته شده است. از طرفی، نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی آیفون ۱۵ با تخفیف ۱٬۴۰۰ یوانی (۱۹۳٫۵۵ دلار) به‌فروش خواهد رسید.

هواوی ماه گذشته با گوشی‌های سری پیورا ۷۰ باعث افزایش فشار رقابتی بر اپل شد. اپل پیش‌تر با تخفیف‌هایی که در ماه فوریه (بهمن و اسفند) اعمال کرده بود، موفق شد فروش محصولات خود در چین را افزایش دهد.

داده‌های آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین (CAICT) نشان می‌دهند که حجم عرضه‌ی محصولات اپل در چین در ماه مارس (اسفند و فروردین) ۱۲ درصد افزایش یافته است. وضعیت حجم عرضه‌ی محصولات اپل نسبت‌ به دو ماه اول سال ۲۰۲۴ بهبود یافته؛ چراکه فروش اپل در آن دوره دچار افت ۳۷ درصدی شده بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات