سهام ادوبی درخشان‌ترین روزش را در ۴ سال اخیر ثبت کرد

چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
لوگو ادوبی جلوی ساختمان
گزارش مالی اخیر ادوبی درخشان‌ترین عملکرد این شرکت را از سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد.
تبلیغات

ارزش سهام شرکت نرم‌افزاری ادوبی پس‌از انتشار گزارش مالی اخیر این شرکت که فراتر از انتظارات تحلیلگران بود، ۱۵ درصد افزایش یافت که بیشترین میزان رشد آن از مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹) به‌شمار می‌رود.

درآمد تعدیل‌شده به‌ازای هر سهم ادوبی در معاملات پایان روز پنج‌‌شنبه‌ی هفته‌ی قبل ۴٫۴۸ دلار گزارش شد و از تخمین‌های تحلیلگران LSEG که درآمد ۴٫۳۹ دلاری را به‌ازای هر سهم پیش‌بینی کرده بودند فراتر رفت. درآمد کل این شرکت نیز با رشد ۱۰ درصدی نسبت‌به سال گذشته به ۵٫۳۱ میلیارد دلار رسید که این عدد نیز از تخمین‌های ۵٫۲۹ میلیارد دلاری تحلیلگران بیشتر بود.

شانتانو نارایان، مدیرعامل ادوبی درآمد رکوردشکن شرکتش را به رشد چشمگیر بخش‌های Creative Cloud ،Document Cloud و Experience Cloud و همچنین پیشرفت‌های حوزه‌ی هوش مصنوعی نسبت داد.

نارایان در بیانیه‌ی مطبوعاتی ادوبی اعلام کرد: «رویکرد کاملاً متمایز ما نسبت‌به هوش مصنوعی و ارائه‌ی محصولات نوآورانه، نظر طیف گسترده‌ای از مشتریان را جلب می‌کند و ارزش بیشتری برای کاربران به‌ارمغان می‌آورد.»

درآمد سالانه‌‌ی بخش Digital Media ادوبی که شامل اشتراک‌های Creative Cloud می‌شود، به ۴۸۷ میلیون دلار رسید که از پیش‌بینی ۴۳۷٫۴ میلیون دلاری تحلیلگران StreetAccount فراتر رفت.

عملکرد مالی ادوبی با وضعیت نه‌چندان رضایت‌بخشی که اخیراً بسیاری از سرمایه‌گذاران حوزه‌ی نرم‌افزار تجربه کرده‌اند در تضاد قرار دارد. به‌عنوان مثال سهام Salesforce اواخر ماه گذشته پس‌از اینکه درآمدی ضعیف‌تر از حد انتظار را گزارش کرد و پیش‌بینی‌های ناامیدکننده‌ای ارائه داد، بدترین سقوط خود را از سال ۲۰۰۴ تجربه کرد. علاوه‌بر این شرکت‌های دیگری مثل MongoDB ،SentinelOne ،UiPath و Veeva همگی پیش‌بینی‌های درآمد کل سال خود را کاهش دادند.

تحلیلگران JMP پس‌از گزارش درآمد ادوبی در یادداشتی نوشتند عملکرد مالی این شرکت باوجود محیط اقتصادی چالش‌برانگیز و رقابت شدید در حوزه‌ی نرم‌افزارهای طراحی، دلگرم‌کننده است. این تحلیلگران می‌گویند: «ما شیوه‌ی ادوبی را در ادغام قابلیت‌های هوش مصنوعی در کل سبد محصولات این شرکت می‌پسندیم.»

با وجود افزایش قیمت سهام ادوبی در روز جمعه، ارزش کلی سهام این شرکت در سال جاری همچنان ۱۲ درصد کاهش یافته است. قیمت هر سهم این شرکت در معاملات اخیر روی ۵۲۵٫۳۱ دلار بسته شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات