سوار بر موج هوش مصنوعی؛ سود شرکت تراشه‌سازی TSMC احتمالاً ۳۰ درصد رشد می‌کند

دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
تراشه TSMC
بر اساس پیش‌بینی تحلیلگرها، سود TSMC در فصل دوم ۲۰۲۴ حدود ۳۰ درصد بیشتر از بازه‌ی زمانی مشابه سال ۲۰۲۳ خواهد بود.
تبلیغات

شرکت صنایع نیمه‌هادی تایوان (TSMC)، اصلی‌ترین سازنده‌ی تراشه‌های پیشرفته‌ی هوش مصنوعی و بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی قراردادی تراشه در دنیا، احتمالاً پنجشنبه در گزارش مالی جدیدش افزایش ۳۰ درصدی سود خود را در سه‌ماهه‌ی اخیر اعلام خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، TSMC که مشتریان بزرگی نظیر اپل و انویدیا دارد، به‌طور کامل روی موج هوش مصنوعی سوار شده و توانسته است درآمد خود را افزایش دهد.

تقاضا برای تراشه‌های هوش مصنوعی حتی روی ارزش سهام TSMC نیز اثر مثبت گذاشته است. هفته‌ی گذشته، رسید سپرده‌ی آمریکایی شرکت TSMC برای اولین‌بار ارزش بازار یک تریلیون دلار را نشان داد.

رویترز به نقل از ۲۰ تحلیلگر بازارهای مالی می‌گوید که انتظار می‌رود TSMC در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی سود خالص ۷٫۲۵ میلیارد دلار را ثبت کند. این شرکت در فصل دوم ۲۰۲۳ سود خالص ۵٫۵۷ میلیارد دلار را به جیب زده بود.

TSMC هفته‌ی گذشته در گزارشی مقدماتی تأیید کرد که درآمدش در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ رشد کرده و فراتر از انتظار تحلیلگران بوده است. یک تحلیلگر می‌گوید که انتظار دارد پیش‌بینی مالی TSMC برای فصل سوم ۲۰۲۴ بسیار درخشان باشد.

TSMC با صرف میلیاردها دلار در حال احداث مراکز تولیدی جدید در خارج از مرزهای تایوان است، ازجمله پروژه‌ای ۶۵ میلیارد دلاری برای احداث سه کارخانه‌ی بزرگ و نسبتاً پیشرفته در خاک ایالات متحده. با وجود این، TSMC می‌گوید که همچنان بخش اصلی فعالیت‌هایش را در تایوان ادامه می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات