خالق ChatGPT به‌زودی ۱۵۰ میلیارد دلاری می‌شود؟

پنج‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو OpenAI اوپن ای آی در پس زمینه بنفش
غول صنعت هوش مصنوعی در حال ارتقای ارزش بازار خود برای تبدیل شدن به شرکتی ۱۵۰ میلیارد دلاری است.
تبلیغات

گفته می‌شود که OpenAI در حال گفت‌وگو برای جذب سرمایه است تا ارزش بازار خود را به ۱۵۰ میلیارد دلار برساند؛ حرکتی که جایگاه این شرکت را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین استارتاپ‌های جهان تقویت خواهد کرد.

به گزارش بلومبرگ، خالق ChatGPT می‌خواهد ۶٫۵ میلیارد دلار از سرمایه‌گذاران و پنج میلیارد دلار به‌صورت وام از چند بانک‌ مختلف جمع‌آوری کند.

ارزش‌گذاری جدید OpenAI حدود ۷۴ درصد بیشتر از ۸۶ میلیارد دلاری است که در اوایل سال ۲۰۲۴ برای خرید شرکت پیشنهاد شده بود.

هیاهوی ناشی از چت‌جی‌پی‌تی، OpenAI را به یکی از بزرگ‌ترین بازیگران صنعت هوش مصنوعی تبدیل کرده است.

گروه هفت شگفت انگیز Magnificent Seven
هفت استارتاپ شگفت‌انگیز Forge Global
Forge Global

OpenAI که توسط سم آلتمن رهبری می‌شود و زیر پرچم مایکروسافت قرار دارد، بار دیگر توجه سیلیکون‌ولی را به خود جلب کرده است. Forge Global، بازار اوراق بهادار خصوصی، OpenAI را به فهرست «هفت استارتاپ شگفت‌انگیز» خود اضافه کرد. غول‌های فناوری مانند مایکروسافت، اپل، آلفابت و تسلا سهامداران بزرگ گروه هفت شگفت‌انگیز هستند.

سرمایه‌گذاری جدید به OpenAI این امکان را می‌دهد که مدت بیشتری خصوصی باقی بماند. بیشتر استارتاپ‌های پربازده به‌دلیل هزینه‌های نظارتی و نوسانات بازار سهام از ورود به بازار عمومی اجتناب می‌کنند.

OpenAI اولین استارتاپی نیست که به بانک‌های وال‌استریت برای دریافت تسهیلات اعتباری چرخشی روی می‌آورد. تعداد زیادی از شرکت‌های فناوری، از جمله متا، گروه علی‌بابا، اوبر و DoorDash نیز قبل از اقدام به عرضه‌ی عمومی اولیه در بورس، از وال‌استریت برای دریافت تسهیلات استفاده کرده‌اند که بخشی از این اقدام به منظور تقویت روابط بانکی بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات